Follow
Carina Büscher (née Zindel)
Title
Cited by
Cited by
Year
School academic language demands for understanding functional relationships: A design research project on the role of language in reading and learning
S Prediger, C Zindel
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 13 (7b …, 2017
832017
Deepening Prospective Mathematics Teachers' Diagnostic Judgments: Interplay of Videos, Focus Questions and Didactic Categories.
S Prediger, C Zindel
European Journal of Science and Mathematics Education 5 (3), 222-242, 2017
212017
Den „Kern “des Funktionsbegriffs verstehen
C Zindel
Den Kern des Funktionsbegriffs verstehen, 7-45, 2019
202019
Den Kern des Funktionsbegriffs verstehen - Eine Entwicklungsforschungsstudie zur fach- und sprachintegrierten Förderung
C Zindel
Springer, 2019
20*2019
What language demands count in subject-matter classrooms?
S Prediger, D Şahin-Gür, C Zindel
Research in Subject-matter Teaching and Learning (RISTAL) 2 (1), 102-117, 2019
82019
Dealing with Function Word Problems: Identifying and Interpreting Verbal Representations
C Zindel
Language and Communication in Mathematics Education, 75-89, 2018
62018
Are teachers’ language views connected to their diagnostic judgments on students’ explanations
S Prediger, D Şahin-Gür, C Zindel
Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the …, 2018
62018
„Wenn ich wüsste, was davon was ist…“–konzeptuelle und sprachliche Hürden bei funktionalen Abhängigkeiten
C Zindel
Beiträge zum Mathematikunterricht, 1024-1027, 2015
62015
Um welche Größen geht’s?
C Zindel, U Brauner, C Jungel, M Hoffmann
Die Sprache funktionaler Zusammenhänge verstehen und nutzen. Mathematik …, 2018
52018
Conceptualizing the core of the function concept-A facet model
C Zindel
Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education …, 2017
32017
Fachdidaktisch fundierte Förderung und Diagnose: Ein Leitthema auch im gymnasialen Lehramt
S Prediger, C Zindel, C Büscher
Diagnose und Förderung heterogener Lerngruppen: Theorien, Konzepte und …, 2017
32017
Developing algorithmic thinking without programming by designing instructions for encryption
C Zindel
Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2022
22022
Den Funktionsbegriff im Kern verstehen-ein Förderansatz
C Zindel
Universitätsbibliothek Dortmund, 2017
22017
Funktionale Abhängigkeiten in Textaufgaben erkennen und nutzen
C Zindel
Diagnose und Förderung. Masterarbeit.(Betreuung S. Prediger) TU Dortmund, 2013
22013
Unfolding and Compacting when Connecting Representations of Functions
C Zindel
42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics …, 2018
12018
Identifikation von Teilprozessen des situationsbezogenen funktionalen Denkens in der Sekundarstufe I
C Zindel
mathematica didactica 44 (1), 2021
2021
Teacher moves for promoting student participation when teaching functional relationships to language learners
C Zindel
Seventh ERME Topic Conference on Language in the Mathematics Classroom, 2020
2020
Validierung des Innovationspotentials eines fach-und sprachintegrierte Förderkonzepts für den Mathematikunterricht unter Bedingungen der Mehrsprachigkeit-MuM-Innovation …
S Prediger, C Zindel
Technische Universität Dortmund, 2020
2020
Lerngelegenheiten durch Lehrkraftimpulse in Unterrichtsgesprächen zu Funktionen
C Zindel
Universitätsbibliothek Dortmund, 2020
2020
What language demands count in subject-matter classrooms? A study on mathematics teachers’ language-related orientations and diagnostic categories for students’ explana-tions.
S Prediger, D Şahin-Gür, C Zindel
RISTAL – Journal for Research in Subject-matter Teaching and Learning, 102-117, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20