Follow
Sandra Preusler
Sandra Preusler
Unknown affiliation
Verified email at ipl.uni-kiel.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Varianten und Effekte bilingualen Lernens in der Schule
J Möller, J Fleckenstein, F Hohenstein, S Preusler, I Paulick, J Baumert
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 1 (21), 4-28, 2017
152017
Development of German reading comprehension in two-way immersive primary schools
S Preusler, S Zitzmann, J Baumert, J Moeller
Learning and Instruction 79, 101598, 2022
62022
Ready to read in two languages? Testing the native language hypothesis and the majority language hypothesis in two-way immersion students
S Preusler, S Zitzmann, I Paulick, J Baumert, J Möller
Learning and Instruction 64, 101247, 2019
62019
Kapitel 5 Die schulischen Leistungen an der SESB–4. Jahrgangsstufe
J Baumert, F Hohenstein, J Fleckenstein, S Preusler, I Paulick, J Möller
Erfolgreich integrieren-die Staatliche Europa-Schule Berlin, 95, 2017
62017
Sprachliches Selbstkonzept dual-immersiv unterrichteter Schülerinnen und Schüler.
J FLECKENSTEIN, S PREUSLER, J MÖLLER
Fremdsprachen Lehren und Lernen 50 (1), 2021
32021
Variations and effects of bilingual education in schools
J Möller, J Fleckenstein, F Hohenstein, S Preusler, I Paulick, J Baumert
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 21, 4-28, 2018
12018
Two-way immersion promotes additional language learning: performance of bilingual sixth-grade students in English as a third language
S Preusler, J Fleckenstein, S Zitzmann, J Baumert, J Möller
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 1-13, 2024
2024
date: 2022-03-22T15: 18: 00Z cp: revision: 2 extended-properties: AppVersion: 16.0000 meta: paragraph-count: 4 meta: word-count: 320
S Preusler
2022
Lesen in mehreren Sprachen durch Zweiwegimmersion: Fähigkeiten bilingual unterrichteter Grundschulkinder
S Preusler
Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, 2022
2022
Matching im Berufswahlprozess und der Personalauswahl
A Meisel, T Fütterer, S Preusler, V Gronau, B Brouër
2017
Das Phänomen Studienwechsel: Eine vergleichende Analyse zur Studienzufriedenheit von gewechselten und nicht-gewechselten Studierenden
S Preusler, A Meisel, T Fütterer
TALENTE 12 (26), 40-46, 2017
2017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–11