Folgen
Marie Gitschthaler
Marie Gitschthaler
Kirchliche Pädagogische Hochschule Wien/Krems
Bestätigte E-Mail-Adresse bei kphvie.ac.at
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Quo Vadis Bildung
E Nairz-Wirth, A Meschnig, M Gitschthaler
Eine qualitative Studie zum Habitus von Early School Leavers. Wien …, 2010
262010
Resources for inclusive education in Austria: An insight into the perception of teachers
M Gitschthaler, J Kast, R Corazza, S Schwab
Resourcing inclusive education 15, 67-88, 2021
142021
The individual and economic costs of early school leaving
M Gitschthaler, E Nairz-Wirth
Comparative perspectives on early school leaving in the European Union, 61-74, 2018
122018
Relational analysis of the phenomenon of early school leaving: A habitus typology
E Nairz-Wirth, M Gitschthaler
European Educational Research Journal 19 (5), 398-411, 2020
72020
Inclusion of multilingual students—teachers’ perceptions on language support models
M Gitschthaler, J Kast, R Corazza, S Schwab
International Journal of Inclusive Education, 1-20, 2021
62021
Früher Schulabbruch–Situation in Österreich und Konsequenzen für Individuum und Gesellschaft
E Nairz-Wirth, A Meschnig, M Gitschthaler
na, 2011
62011
Is segregated language support fit for purpose? Insights from German language support classes in Austria.
EJ Erling, M Gitschthaler, S Schwab
European Journal of Educational Research 11 (1), 573-586, 2022
52022
Rethinking transition: What happens when young people leave school early?
M Gitschthaler, L Van Praag
European Journal of Education 53 (4), 447-451, 2018
52018
Quo vadis Bildung? Eine qualitative Längsschnittstudie zum Habitus von early school leavers
E Nairz-Wirth, A Meschnig, M Gitschthaler
52014
Teaching multilingual students during the COVID-19 pandemic in Austria: Teachers’ perceptions of barriers to distance learning
M Gitschthaler, EJ Erling, K Stefan, S Schwab
Frontiers in Psychology, 615, 2022
42022
Quo Vadis Bildung. Eine qualitative Studie zum Habitus von Early School Leavers
E Nairz-Wirth, A Meschnig, M Gitschthaler
Wien: Arbeiterkammer Wien, 2010
42010
Teacher’s perceptions of separate language learning models for students with immigrant background in Austrian schools
K Resch, M Gitschthaler, S Schwab
Intercultural Education 34 (3), 288-304, 2023
22023
Education policies concerning early school leaving in Austria
M Gitschthaler, E Nairz-Wirth
Educação, Sociedade & Culturas, 55-74, 2015
22015
Increased educational disadvantage of refugee students in German language support classes during COVID-19 school closures in Austria–perceptions and pedagogical reactions of …
K Lindner, M Gitschthaler, A Gutschik, J Kast, J Honcik, R Corazza, ...
Education in an Altered World: Pandemic, Crises and Young People Vulnerable …, 2023
12023
Selbstgesteuertes Lernen als Weg zur Stärkung von Partizipation und zur Verringerung von Dropout
M Gitschthaler, F Lessky, E Nairz-Wirth
Partizipation und Schule: Perspektiven auf Teilhabe und Mitbestimmung von …, 2020
2020
RESL. eu-Reducing Early School Leaving in Europe: Work Package 2, Part II, Phase II. Country Report-Austria
E Nairz-Wirth, M Gitschthaler
WU Vienna University of Economics and Business, 2013
2013
Work Package II, Part 2, Phase II
E Nairz-Wirth, M Gitschthaler
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–17