Folgen
Marie Gitschthaler
Marie Gitschthaler
Kirchliche Pädagogische Hochschule Wien/Krems
Bestätigte E-Mail-Adresse bei kphvie.ac.at
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Quo Vadis Bildung
E Nairz-Wirth, A Meschnig, M Gitschthaler
Eine qualitative Studie zum Habitus von Early School Leavers, 2010
282010
Resources for inclusive education in Austria: An insight into the perception of teachers
M Gitschthaler, J Kast, R Corazza, S Schwab
Resourcing inclusive education, 67-88, 2021
222021
The individual and economic costs of early school leaving
M Gitschthaler, E Nairz-Wirth
Comparative perspectives on early school leaving in the European Union, 61-74, 2018
172018
Is segregated language support fit for purpose? Insights from German language support classes in Austria.
EJ Erling, M Gitschthaler, S Schwab
European Journal of Educational Research 11 (1), 573-586, 2022
152022
Relational analysis of the phenomenon of early school leaving: A habitus typology
E Nairz-Wirth, M Gitschthaler
European Educational Research Journal 19 (5), 398-411, 2020
152020
Teaching multilingual students during the COVID-19 pandemic in Austria: Teachers’ perceptions of barriers to distance learning
M Gitschthaler, EJ Erling, K Stefan, S Schwab
Frontiers in psychology 13, 805530, 2022
132022
Inclusion of multilingual students—teachers’ perceptions on language support models
M Gitschthaler, J Kast, R Corazza, S Schwab
International Journal of Inclusive Education, 1-20, 2021
122021
Teacher’s perceptions of separate language learning models for students with immigrant background in Austrian schools
K Resch, M Gitschthaler, S Schwab
Intercultural Education 34 (3), 288-304, 2023
92023
Rethinking transition
M Gitschthaler, L Van Praag
European journal of education 53 (4), 447-451, 2018
92018
Quo vadis Bildung? Eine qualitative Längsschnittstudie zum Habitus von early school leavers
E Nairz-Wirth, A Meschnig, M Gitschthaler
72014
Früher Schulabbruch–Situation in Österreich und Konsequenzen für Individuum und Gesellschaft
E Nairz-Wirth, A Meschnig, M Gitschthaler
na, 2011
62011
Quo Vadis Bildung? Eine qualitative Studie zum Habitus von Early School Leavers
E Nairz-Wirth, A Meschnig, M Gitschthaler
Wien: Arbeiterkammer Wien, 2010
62010
Education policies concerning early school leaving in Austria
M Gitschthaler, E Nairz-Wirth
Educação, Sociedade & Culturas, 55-74, 2015
32015
From policy to practice: How schools implement German language support policy in Austria
S Schwab, K Resch, M Gitschthaler, S Hassani, D Latzko, A Peter, ...
Current Issues in Language Planning 25 (2), 176-192, 2024
22024
Early School Leaving im Spannungsfeld von class, gender & race: Disproportionalität, Push-Out und der noch lange Weg zu einer chancengerechten Schule
M Gitschthaler, M Holzmayer
R&E-SOURCE 10 (3), 94–110-94–110, 2023
12023
Increased Educational Disadvantages of Refugee Students in German Language Support Classes during Covid-19 School Closures in Austria: Perceptions and Pedagogical Reactions of …
KT Lindner, M Gitschthaler, A Gutschik, J Kast, J Honcik, R Corazza, ...
Education in an Altered World, 59, 2018
12018
Segregation or Integration? German language support teachers’ beliefs about ‘ideal’language support models in Austria
M Gitschthaler, EJ Erling, S Schwab
Journal of Multilingual and Multicultural Development, 1-16, 2024
2024
Co-Enrollment in Österreich: Bimodal-bilingualer Unterricht in Österreichischer Gebärdensprache & Deutsch an der Schulgemeinschaft Pfeilgasse
S Kramreiter, M Gitschthaler, L Fenkart, A Paier, A Wachter
R&E-SOURCE, 2022
2022
Selbstgesteuertes Lernen als Weg zur Stärkung von Partizipation und zur Verringerung von Dropout
M Gitschthaler, F Lessky, E Nairz-Wirth
Partizipation und Schule: Perspektiven auf Teilhabe und Mitbestimmung von …, 2020
2020
RESL. eu-Reducing Early School Leaving in Europe: Work Package 2, Part II, Phase II. Country Report-Austria
E Nairz-Wirth, M Gitschthaler
WU Vienna University of Economics and Business, 2013
2013
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20