Folgen
Nicolaus Wilder
Nicolaus Wilder
Allgemeine Pädagogik, CAU Kiel
Bestätigte E-Mail-Adresse bei paedagogik.uni-kiel.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Rotatory role-playing and role-models to enhance the research integrity culture
J Prieß-Buchheit, A Aro, I Demirova, D Lanzerath, P Stoev, N Wilder
Research Ideas and Outcomes 6, e53921, 2020
202020
Mechanosensitivity: From Aristotle's sense of touch to cardiac mechano-electric coupling
JP Kuhtz-Buschbeck, J Schaefer, N Wilder
Progress in Biophysics and Molecular Biology 130, 126-131, 2017
152017
Reassessing diagrams of cardiac mechanics: from Otto Frank and Ernest Starling to Hiroyuki Suga
JP Kuhtz-Buschbeck, RK Lie, J Schaefer, N Wilder
Perspectives in biology and medicine 59 (4), 471-490, 2016
112016
Who is responsible for integrity in the age of artificial intelligence? An analysis using the example of academic writing
N Wilder, D Weßels, J Gröpler, A Klein, M Mundorf
European Conference on Academic Integrity and Plagiarism, 179-181, 2021
92021
Forschungsintegrität und Künstliche Intelligenz mit Fokus auf den wissenschaftlichen Schreibprozess
N Wilder, D Weßels, J Gröpler, A Klein, M Mundorf
Verlässliche Wissenschaft. Bedingungen, Analysen, Reflexionen (S. 203–224 …, 2022
72022
Zehn Thesen zur Zukunft des Schreibens in der Wissenschaft
A Limburg, U Bohle-Jurok, I Buck, E Grieshammer, J Gröpler, D Knorr, ...
Hochschulforum Digitalisierung. Dossier Generative KI. Diskussionspapier Nr 23, 2023
52023
The origin of the heartbeat and theories of muscle contraction. Physiological concepts and conflicts in the 19th century
JP Kuhtz-Buschbeck, J Schaefer, N Wilder, WT Wolze
Progress in Biophysics and Molecular Biology 159, 3-9, 2021
52021
Emotionen, Emotionsregulation und Psychoanalytische Pädagogik
B Rauh, N Welter, M Franzmann, K Magiera, J Schramm, N Wilder
Emotion–Disziplinierung–Professionalisierung. Pädagogik im Spannungsfeld von …, 2020
52020
Von der Strafe zur Konsequenz. Alter Wein in neuen Schläuchen
K Magiera, N Wilder
Emotion–Disziplinierung–Professionalisierung. Pädagogik im Spannungsfeld von …, 2020
42020
The development of a four-tier test to evaluate researc h integrity training [version 1; peer review: 1 approved]
L Zollitsch, N Wilder, J Priess-Buchheit
Sophia, 2021
32021
Dialogische Migrationssozialberatung: Argumentative Wege zur Anerkennung des Anderen
P Krope, K Latus, A Kohrs, D Klemenz, W Prieß, N Wilder
Waxmann Verlag, 2013
32013
by Subject
Y Kano, T Gomez-Diaz, T Recio, L Lahti, F da Silva, M Laine, ...
31976
The development of a four-tier test to evaluate training in responsible conduct of research
L Zollitsch, N Wilder, J Priess-Buchheit
Open Research Europe 1, 90, 2022
12022
The development of a four-tier test to evaluate trainin g in responsible conduct of research [version 2; peer review
L Zollitsch, N Wilder, J Priess-Buchheit
12022
Zum Wesen der Strafe und seiner begrifflichen Verschleierung in der Gegenwart
N Wilder, K Magiera
Sozial Extra 47 (6), 339-344, 2023
2023
Superheld* innen–Gottheiten der Gegenwart?: Ein pädagogisch-historischer Versuch zu den Orientierungsmöglichkeiten des Mythischen und Utopischen
N Wilder
2022
The development of a four-tier test to evaluate researc h integrity training [version 1; peer review: awaiting peer
L Zollitsch, N Wilder, J Priess-Buchheit
2021
Emotionen, Emotionsregulation und Psychoanalytische Pädagogik Bernhard Rauh, Nicole Welter, Manuel Franzmann
K Magiera, J Schramm, N Wilder
Emotion–Disziplinierung–Professionalisierung: Pädagogik im Spannungsfeld von …, 2020
2020
Kieler Berichte: Theoretische, historische und empirische Beiträge zur Pädagogik
N Welter, N Wilder
1996
by Subject
W Gregg, C Erdmann, L Paglione, J Schneider, C Dean, M Kahlert, ...
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20