Stefan Geiss
Stefan Geiss
Associate Professor, Department of Sociology and Political Science, NTNU, Trondheim, Norway
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ntnu.no
TitelZitiert vonJahr
Framing scandals: Cognitive and emotional media effects
HM Kepplinger, S Geiss, S Siebert
Journal of Communication 62 (4), 659-681, 2012
912012
Patterns of relationships between issues: An analysis of German prestige newspapers
S Geiß
International Journal of Public Opinion Research 23 (3), 265-286, 2011
242011
Lehman Brothers und die folgen: Berichterstattung zu wirtschaftlichen interventionen des Staates
HM Kepplinger, M Weber, S Geis
Springer-Verlag, 2012
232012
Die Aufmerksamkeitsspanne der Öffentlichkeit
S Geiß
Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG, 2015
192015
Any publicity or good publicity? A competitive test of visibility-and tonality-based media effects on voting behavior
S Geiß, S Schäfer
Political Communication 34 (3), 444-467, 2017
122017
The interplay between media-for-monitoring and media-for-searching: How news media trigger searches and edits in Wikipedia
S Geiß, M Leidecker, T Roessing
New media & society 18 (11), 2740-2759, 2016
122016
Frame competition after key events: A longitudinal study of media framing of economic policy after the Lehman Brothers bankruptcy 2008–2009
S Geiß, M Weber, O Quiring
International Journal of Public Opinion Research 29 (3), 471-496, 2016
122016
The impact of communicating digital technologies: How information and communication technology journalists conceptualize their influence on the audience and the industry
S Geiß, N Jackob, O Quiring
new media & society 15 (7), 1058-1076, 2013
62013
Leiner, Dominik J.: Stabilität öffentlicher Meinung. Wie der Charakter einer Streitfrage den Einfluss der Medien begrenzt.
S Geiß
Publizistik 61 (3), 343-345, 2016
52016
„Common Meeting Ground” in Gefahr? Selektionslogiken politischer Informationsquellen und ihr Einfluss auf die Fragmentierung individueller Themenhorizonte
S Geiß, M Magin, B Stark, P Jürgens
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 66 (4), 502-525, 2018
42018
Trendscouts und Trendsetter im digitalen Zeitalter: IT-Journalisten: Wer sie sind, wie sie arbeiten, was sie denken
N Jackob, S Geiß, O Quiring
Walter de Gruyter, 2013
42013
Mediale Deutungsmuster für Social Networks–eine Framing-Analyse
M Magin, S Geiss, B Stark
MediaPolis–Kommunikation zwischen Boulevard und Parlament: Strukturen …, 2013
42013
Die heimlichen Entscheider
N Jackob, S Geiß, O Quiring
Publizistik 58 (2), 179-199, 2013
32013
Zwischenmediale Einflüsse: Koorientierung und Verselbständigungstendenzen der Medien in Orientierungsund Routinephasen
S Geiß
Lehman Brothers und die Folgen, 91-110, 2013
32013
Wahlkämpfe in Rom—Ein Beitrag zu einer historischen Wahlkampfkommunikationsforschung
N Jackob, S Geiß
Wahlkämpfe in Deutschland, 293-316, 2007
32007
Schweigespirale oder Echokammer?
M Magin, S Geiß, P Jürgens, B Stark
Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit, 93-114, 2019
22019
Scandalization
S Geiß
The International Encyclopedia of Media Effects, 1-11, 2017
22017
Grassroots-Demokratie via Twitter?
B Stark, M Magin, P Jürgens, S Geiss
Demokratisierung durch Social Media?, 259-280, 2015
22015
Die Argumentationsqualität der Berichterstattung
HM Kepplinger, S Geiß
Lehman Brothers und die Folgen, 111-127, 2013
22013
Struktur der Deutungsmuster
S Geiß
Lehman Brothers und die Folgen, 129-152, 2013
22013
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