Folgen
Nils Buchholtz
Nils Buchholtz
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-hamburg.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Pädagogisches Wissen versus fachdidaktisches Wissen? Struktur des professionellen Wissens bei angehenden Deutsch-, Englisch-und Mathematiklehrkräften im Studium
J König, J Doll, N Buchholtz, S Förster, K Kaspar, AM Rühl, S Strauß, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2017
1062017
Resolving the chicken-or-egg causality dilemma: The longitudinal interplay of teacher knowledge and teacher beliefs
S Blömeke, N Buchholtz, U Suhl, G Kaiser
Teaching and Teacher Education 37, 130-139, 2014
822014
Assessment in mathematics education: Responding to issues regarding methodology, policy, and equity
GA Nortvedt, N Buchholtz
ZDM 50 (4), 555-570, 2018
782018
The combination of qualitative and quantitative research methods in mathematics education: A “mixed methods” study on the development of the professional knowledge of teachers
U Kelle, N Buchholtz
Approaches to qualitative research in mathematics education: Examples of …, 2015
682015
Combining and integrating formative and summative assessment in mathematics teacher education
NF Buchholtz, N Krosanke, AB Orschulik, K Vorhölter
ZDM 50, 715-728, 2018
562018
Improving mathematics teacher education in Germany: Empirical results from a longitudinal evaluation of innovative programs
N Buchholtz, G Kaiser
International Journal of Science and Mathematics Education 11, 949-977, 2013
552013
Future mathematics teachers’ professional knowledge of elementary mathematics from an advanced standpoint
N Buchholtz, FKS Leung, L Ding, G Kaiser, K Park, B Schwarz
ZDM 45, 107-120, 2013
532013
Die Erhebung mathematikdidaktischen Wissens–Konzeptualisierung einer komplexen Domäne
N Buchholtz, G Kaiser, S Blömeke
Journal für Mathematik-Didaktik 1 (35), 101-128, 2014
462014
Authentic modelling problems in mathematics education
G Kaiser, B Schwarz, N Buchholtz
Trends in teaching and learning of mathematical modelling: ICTMA14, 591-601, 2011
462011
Equity, equality and diversity in the Nordic model of education
TS Frønes, A Pettersen, J Radišić, N Buchholtz
Springer Nature, 2020
432020
Planning and conducting mixed methods studies in mathematics educational research
N Buchholtz
Compendium for early career researchers in mathematics education 131, 2019
382019
Future teachers’ professional knowledge on argumentation and proof: a case study from universities in three countries
B Schwarz, IKC Leung, N Buchholtz, G Kaiser, G Stillman, J Brown, ...
ZDM 40, 791-811, 2008
362008
How teachers can promote mathematising by means of mathematical city walks
N Buchholtz
Mathematical modelling and applications: Crossing and researching boundaries …, 2017
282017
Professionelles Wissen im Studienverlauf: Lehramt Mathematik
N Buchholtz, G Kaiser
Professionelle Kompetenzen im Studienverlauf: Weitere Ergebnisse zur Deutsch …, 2013
282013
Equity, equality and diversity—Putting educational justice in the Nordic model to a test
N Buchholtz, A Stuart, TS Frønes
Equity, equality and diversity in the Nordic model of education, 13-41, 2020
262020
Vertiefende qualitative Analysen zur professionellen Kompetenz angehender Mathematiklehrkräfte am Beispiel von Modellierung und Realitätsbezügen
B Schwarz, G Kaiser, N Buchholtz
na, 2008
242008
Overcoming the Gap Between University and School Mathematics: The Impact of an Innovative Program in Mathematics Teacher Education at the Justus-Liebig-University in Giessen
G Kaiser, N Buchholtz
Transformation-A fundamental idea of mathematics education, 85-105, 2014
232014
Ein mathematischer Stadtspaziergang zum Satz des Pythagoras als außerschulische Lernumgebung im Mathematikunterricht
N Buchholtz, A Armbrust
Evaluierte Lernumgebungen zum Modellieren, 143-163, 2018
202018
The acquisition of mathematics pedagogical content knowledge in university mathematics education courses: results of a mixed methods study on the effectiveness of teacher …
NF Buchholtz
ZDM 49, 249-264, 2017
182017
Entwicklung von Professionswissen im Lehramtsstudium. Eine Längsschnittstudie an fünf deutschen Universitäten
N Buchholtz, S Blömeke, G Kaiser, J König, R Lehmann, B Schwarz, ...
Lit, 2011
172011
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20