Folgen
Alexander Wettstein
Alexander Wettstein
PHBern
Bestätigte E-Mail-Adresse bei phbern.ch - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Emotionally supportive classroom interactions and students' perceptions of their teachers as caring and just
L Gasser, J Grütter, A Buholzer, A Wettstein
Learning and instruction 54, 82-92, 2018
1612018
Classroom disruptions, the teacher–student relationship and classroom management from the perspective of teachers, students and external observers: A multimethod approach
M Scherzinger, A Wettstein
Learning Environments Research 22 (1), 101-116, 2019
1262019
Beobachtungssystem zur Analyse aggressiven Verhaltens in schulischen Settings (BASYS)
A Wettstein
Verlag Hans Huber, 2008
752008
Unterrichtsstörungen verstehen und wirksam vorbeugen
A Wettstein, M Scherzinger
Kohlhammer Verlag, 2022
472022
Unterrichtsstörungen aus Lehrer-und Schülersicht
A Wettstein, E Ramseier, M Scherzinger, L Gasser
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 2017
442017
Die Lehrer-Schüler-Beziehung im Spannungsfeld verschiedener Theorieansätze.
B Knierim, D Raufelder, A Wettstein
Psychologie in Erziehung und Unterricht, 2017
382017
Class-and subject teachers’ self-efficacy and emotional stability and students’ perceptions of the teacher–student relationship, classroom management, and classroom disruptions
A Wettstein, E Ramseier, M Scherzinger
BMC psychology 9, 1-12, 2021
352021
Ambulatory assessment of psychological and physiological stress on workdays and free days among teachers. A preliminary study
A Wettstein, F Kühne, W Tschacher, R La Marca
Frontiers in neuroscience 14, 495378, 2020
352020
Adolescents’ motivations to perpetrate hate speech and links with social norms
S Wachs, A Wettstein, L Bilz, M Gámez-Guadix
Comunicar 30 (71), 9-20, 2022
342022
Associations between witnessing and perpetrating online hate speech among adolescents: Testing moderation effects of moral disengagement and empathy.
S Wachs, L Bilz, A Wettstein, MF Wright, J Kansok-Dusche, N Krause, ...
Psychology of Violence 12 (6), 371, 2022
332022
Teacher stress: A psychobiological approach to stressful interactions in the classroom
A Wettstein, S Schneider, M grosse Holtforth, R La Marca
Frontiers in Education 6, 681258, 2021
332021
Die Bedeutung didaktischer Aspekte in der Aggressionsprävention-drei Videostudien
A Wettstein, B Thommen, A Eggert
Psychologie in Erziehung und Unterricht 57 (2), 88-106, 2010
282010
Culture as the Co-evolution of Psychic and Social Systems: New Perspectives on the Person—Environment Relationship
B Thommen, A Wettstein
Culture & Psychology 16 (2), 213-241, 2010
262010
The online hate speech cycle of violence: Moderating effects of moral disengagement and empathy in the victim-to-perpetrator relationship
S Wachs, L Bilz, A Wettstein, MF Wright, N Krause, C Ballaschk, ...
Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 25 (4), 223-229, 2022
232022
Empirische Arbeit: Unterrichtsstörungen, Beziehung und Klassenführung aus Lehrer-, Schüler-und Beobachterperspektive
A Wettstein, M Scherzinger, E Ramseier
Psychologie in Erziehung und Unterricht 65 (1), 58-74, 2017
212017
A conceptual frame model for the analysis of aggression in social interactions.
A Wettstein
Journal of Social, Evolutionary, and Cultural Psychology 6 (2), 141, 2012
212012
Playing by the rules? An investigation of the relationship between social norms and adolescents’ hate speech perpetration in schools
S Wachs, A Wettstein, L Bilz, N Krause, C Ballaschk, J Kansok-Dusche, ...
Journal of interpersonal violence 37 (21-22), NP21143-NP21164, 2022
192022
The additive and interactive roles of aggression, prosocial behavior, and social preference in predicting resource control in young children
A Wettstein, M Brendgen, F Vitaro, FA Guimond, N Forget‐Dubois, ...
Journal of Aggression, Conflict and Peace Research 5 (3), 179-196, 2013
192013
Lehrpersonen in schwierigen Unterrichtssituationen unterstützen
A Wettstein
Ein pädagogisch-didaktisches Coaching zur Prävention von …, 2010
192010
Fragebogen zur Erfassung von Störungen im Unterricht: die Faktorenstruktur der Schülerinnen-und Schülerversion
A Wettstein, M Scherzinger, S Wyler
Empirische Sonderpädagogik 8 (2), 189-202, 2016
182016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20