Folgen
Wiebke Loosen
Wiebke Loosen
Leibniz Institute for Media Research and University of Hamburg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei leibniz-hbi.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
(Re-) discovering the audience: The relationship between journalism and audience in networked digital media
W Loosen, JH Schmidt
Information, Communication & Society 15 (6), 867-887, 2012
2912012
Das Leitfadeninterview–eine unterschätzte Methode
W Loosen
Handbuch nicht standardisierte Methoden in der Kommunikationswissenschaft …, 2016
1792016
Data-driven reporting: An on-going (r)evolution? An analysis of projects nominated for the Data Journalism Awards 2013–2016
W Loosen, J Reimer, F De Silva-Schmidt
Journalism 21 (9), 1246-1263, 2020
1512020
Including the audience: Comparing the attitudes and expectations of journalists and users towards participation in German TV news journalism
N Heise, W Loosen, J Reimer, JH Schmidt
Journalism studies 15 (4), 411-430, 2014
1462014
Pioneer journalism: Conceptualizing the role of pioneer journalists and pioneer communities in the organizational re-figuration of journalism
A Hepp, W Loosen
Journalism 22 (3), 577-595, 2021
1092021
The transformation of journalism: From changing newsroom cultures to a new communicative orientation?
L Kramp, W Loosen
Communicative figurations: Transforming communications in times of deep …, 2018
1012018
The notion of the “blurring boundaries”: Journalism as a (de-) differentiated phenomenon
W Loosen
Theories of Journalism in a Digital Age, 82-98, 2018
902018
Die Medienrealität des Sports
W Loosen
Evaluation und Analyse der Printberichterstattung. Wiesbaden, 1998
741998
Entgrenzung des Journalismus: empirische Evidenzen ohne theoretische Basis?
W Loosen
Publizistik 52 (1), 63-79, 2007
702007
Four forms of datafied journalism. Journalism's response to the datafication of society
W Loosen
Communicative Figurations Working Paper Series, 2018
652018
Zur» medialen Entgrenzungsfähigkeit «journalistischer Arbeitsprozesse: Synergien zwischen Print-, TV-und Online-Redaktionen
W Loosen
Publizistik 3 (50), 304-319, 2005
612005
Die Medienrealität des Sports: Evaluation und Analyse der Printberichterstattung
W Loosen
Springer-Verlag, 2013
602013
What journalists want and what they ought to do (in) congruences between journalists’ role conceptions and audiences’ expectations
W Loosen, J Reimer, S Hölig
Journalism studies 21 (12), 1744-1774, 2020
592020
‘X Journalism’. Exploring journalism’s diverse meanings through the names we give it
W Loosen, L Ahva, J Reimer, P Solbach, M Deuze, L Matzat
Journalism 23 (1), 39-58, 2022
572022
Sport als Berichterstattungsgegenstand der Medien
W Loosen
Die Rezeption des Sports in den Medien 2, 10-23, 2004
562004
Paradoxien des Journalismus: Theorie-Empirie-Praxis
B Pörksen, W Loosen, A Scholl
Springer-Verlag, 2009
542009
Journalismus und (algorithmische) Wirklichkeitskonstruktion. Epistemologische Beobachtungen
W Loosen, A Scholl
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 65 (2), 348-366, 2017
512017
Journalismus und (sein) Publikum: Schnittstellen zwischen Journalismusforschung und Rezeptions-und Wirkungsforschung
W Loosen, M Dohle
Springer-Verlag, 2014
462014
Journalismus und (sein) Publikum: Schnittstellen zwischen Journalismusforschung und Rezeptions-und Wirkungsforschung
W Loosen, M Dohle
Springer-Verlag, 2014
462014
Diversity in news recommendations
A Bernstein, C De Vreese, N Helberger, W Schulz, K Zweig, C Baden, ...
arXiv preprint arXiv:2005.09495, 2020
422020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20