Pablo Porten-Cheé
Pablo Porten-Cheé
Head of research group, Weizenbaum Institute for the Networked Society, Berlin, Freie Universität
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fu-berlin.de
TitelZitiert vonJahr
Spiral of silence online: How online communication affects opinion climate perception and opinion expression regarding the climate change debate
P Porten-Cheé, C Eilders
Studies in Communication Sciences 15 (1), 143-150, 2015
402015
Framing 0/1. Wie die Medien über die „Digitalisierung der Gesellschaft“ berichten
F Zeller, J Wolling, P Porten-Cheé
Medien & Kommunikationswissenschaft 58 (4), 503-524, 2010
122010
The use of party web sites and effects on voting: The case of the European parliamentary elections in Germany in 2009
P Porten-Cheé
Journal of Information Technology & Politics 10 (3), 310-325, 2013
112013
Popularity cues in online media: Theoretical and methodological perspectives
P Porten-Cheé, J Haßler, P Jost, C Eilders, M Maurer
SCM Studies in Communication and Media 7 (2), 208-230, 2018
62018
Die Schweigespirale unter Bedingungen von Online-Kommunikation: Eine Untersuchung im Kontext der Bundestagswahl 2013
C Eilders, P Porten-Cheé
Die Massenmedien im Wahlkampf, 295-318, 2015
52015
The spiral of silence revisited
C Eilders, P Porten-Cheé
Political Communication in the Online World, 104-118, 2015
42015
Informationssuche zwischen Energiepolitik und Energiespartipps. Einstellungs-Verhaltens-Relationen als Erklärungsfaktoren der aktiven Suche nach energiebezogenen Informationen.
P Porten-Cheé, D Arlt, J Wolling
Medien & Kommunikationswissenschaft 61 (2), 183-201, 2013
42013
Fragmentation in high-choice media environments from a micro-perspective: Effects of selective exposure on issue diversity in individual repertoires
P Porten-Cheé, C Eilders
Communications 44 (2), 139-161, 2019
22019
Anschlusskommunikation als Medienwirkung. Der Einfluss von Relevanz und Qualität auf das Gesprächsverhalten
P Porten-Cheé
Nomos, 2017
2*2017
Wahlkämpfe als Katalysatoren? Der Einfluss von Wahlen auf den Wandel digitaler politischer Kommunikation.
P Porten-Cheé, J Wolling
Politische Kommunikation in Zeiten des Medienwandels, 163-196, 2013
22013
The effects of likes on public opinion perception and personal opinion
P Porten-Cheé, C Eilders
Communications, 2019
2019
What Do Participants Take Away from Local eParticipation?
D Frieß, P Porten-Cheé
Analyse & Kritik 40 (1), 1-30, 2018
2018
14 Survey Research Online
U Bernhard, P Porten-Cheé, M Schultze
Political Communication in the Online World: Theoretical Approaches and …, 2015
2015
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–13