Follow
Marko Bachl
Marko Bachl
Universität Hohenheim, Institut für Kommunikationswissenschaft (540C)
Verified email at uni-hohenheim.de - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
How measurement error in content analysis and self-reported media use leads to minimal media effect findings in linkage analyses: A simulation study
M Scharkow, M Bachl
Political Communication 34 (3), 323-343, 2017
762017
Surrogate health information seeking in Europe: Influence of source type and social network variables
D Reifegerste, M Bachl, E Baumann
International Journal of Medical Informatics 103, 7-14, 2017
432017
Erfolgsfaktoren politischer YouTube-Videos
M Bachl
Das Internet im Wahlkampf, 157-180, 2011
372011
Die Wirkung des TV-Duells auf die Bewertung der Kandidaten und die Wahlabsicht
M Bachl
Das TV-Duell in Baden-Württemberg 2011, 171-198, 2013
302013
(Alternative) media sources in AfD-centered Facebook discussions
M Bachl
Studie in Communication and Media 7 (2), 128-142, 2018
262018
Das TV-Duell in Baden-Württemberg 2011: Inhalte, Wahrnehmungen und Wirkungen
M Bachl, F Brettschneider, S Ottler
Springer, 2013
262013
Die Bundestagswahl 2009 und die Medien
F Brettschneider, M Bachl
Politische Studien 60 (4), 46-55, 2009
26*2009
Online health information seeking in Europe: do digital divides persist?
M Bachl
SCM Studies in Communication and Media 5 (4), 427-453, 2017
24*2017
New News Media, New Opinion Leaders? How Political Opinion Leaders Navigate the Modern High-choice Media Environment
F Mangold, M Bachl
Journal of Communication 68 (5), 896-919, 2018
222018
Analyse rezeptionsbegleitend gemessener Kandidatenbewertungen in TV-Duellen: Erweiterung etablierter Verfahren und Vorschlag einer Mehrebenenmodellierung
M Bachl
epubli, 2014
222014
The German National Election Campaign and the Mass Media
M Bachl, F Brettschneider
German Politics 20 (1), 51-74, 2011
202011
Selective exposure and hostile media perceptions during election campaigns
M Bachl
International Journal of Public Opinion Research 29 (2), 352-362, 2017
192017
Correcting Measurement Error in Content Analysis
M Bachl, M Scharkow
Communication Methods and Measures 11 (2), 87-104, 2017
152017
Das Debat-O-Meter: ein neues Instrument zur Analyse von TV-Duellen
T Metz, U Wagschal, T Waldvogel, M Bachl, L Feiten, B Becker
Zeitschrift für Staats-und Europawissenschaften (ZSE)/Journal for …, 2016
132016
Guttenbergs Zeugen? Eine Replikation und Erweiterung von Hagens (1992)„Die opportunen Zeugen “anhand der Berichterstattung über Karl-Theodor zu Guttenberg im Kontext der …
M Bachl, C Vögele
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 61 (3), 345-367, 2013
132013
Simulation gesellschaftlicher Medienwirkungsprozesse am Beispiel der Schweigespirale.
A Waldherr, M Bachl
Rezeption und Wirkung in zeitlicher Perspektive, 203-220, 2011
12*2011
Die Wahrnehmung des TV-Duells
M Bachl
Das TV-Duell in Baden-Württemberg 2011, 135-169, 2013
102013
Wahlkämpfe in Krisenzeiten: Ein Vergleich der Medien- und der Bevölkerungsagenda vor den Europa- und Bundestagswahlen 2009
M Bachl, F Brettschneider
Superwahljahr 2009, 247-268, 2011
102011
Informationssuche als Beziehungstat. Der Zusammenhang zwischen relationalen Faktoren und Motiven der stellvertretenden Suche nach Gesundheitsinformationen
D Reifegerste, M Bachl
SCM Studies in Communication and Media 8 (3), 378-412, 2019
82019
Conditional Process Modeling (Mediation Analysis, Moderated Mediation Analysis, Moderation Analysis, and Mediated Moderation Analysis)
M Bachl
The International Encyclopedia of Communication Research Methods, 1-26, 2017
82017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20