Folgen
Simon Michalke, Ph. D. (formerly Fischer)
Simon Michalke, Ph. D. (formerly Fischer)
DOCK ONE, Jacobs University Bremen gGmbH
Keine bestätigte E-Mail-Adresse
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Virtual moderation assistance: creating design guidelines for virtual assistants supporting creative workshops
T Strohmann, S Fischer, D Siemon, F Brachten, C Lattemann, ...
502018
Critical design factors for digital service platforms-A literature review
S Fischer, L Lohrenz, C Lattemann, S Robra-Bissantz
232020
Personennahe Dienstleistungen in der digitalen Transformation
C Lattemann, S Robra-Bissantz, S Fischer, R Ahmad
IM+ io Best & Next Practices aus Digitalisierung, Management und …, 2019
202019
Der Mensch als Teil der Innovation–Eine „Service Canvas “als anwendungsorientierter Bezugsrahmen
S Robra-Bissantz, C Lattemann, R Guerrero, AM Lux, B Redlich, ...
Automatisierung und Personalisierung von Dienstleistungen: Methoden …, 2020
162020
Digitalisierung als Grundlage wertvoller Zusammenarbeit–Die Gestaltung von Service-Ökosystemen in den personennahen Dienstleistungen
S Fischer, A Lux, R Guerrero, R Ahmad, L Lohrenz, C Lattemann
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 57 (4), 655-668, 2020
142020
Implementation of design thinking to improve organizational agility in an SME
S Fischer, C Lattemann, B Redlich, R Guerrero
Die Unternehmung 74 (2), 136-154, 2020
122020
Kreativitätsförderung in der virtuellen Gruppenarbeit
P Gebbing, X Yang, S Michalke, C Lattemann
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 58 (6), 1364-1377, 2021
102021
Mechanismen zur Gestaltung erfolgreicher digitaler Plattformen
L Lohrenz, S Michalke, S Robra-Bissantz, C Lattemann
Wirtschaftsinformatik & Management 13, 132-142, 2021
102021
Das DETHIS-Verfahren: Design Thinking für das Service-Engineering in kleinen und mittleren Unternehmen
B Redlich, F Becker, S Fischer, J Fromm, C Gernreich, C Lattemann, ...
Digitale Dienstleistungsinnovationen: Smart Services agil und …, 2019
102019
Fostering Visibility, Commitment and Trust on Digital Platforms: Insights into Personal Engagement Platforms from the DACH Region
L Lohrenz, S Michalke, S Robra-Bissantz, C Lattemann
Proceedings of the 54th Hawaii International Conference on System Sciences, 1161, 0
10
A digital business ecosystem maturity model for personal service firms
R Guerrero, C Lattemann, S Michalke, D Siemon
Handbook on digital business ecosystems, 269-291, 2022
92022
Exploring engagement, well-being, and welfare on engagement platforms: Insight into the personal service sector from the DACH region
S Michalke, L Lohrenz, C Lattemann, S Robra-Bissantz
Electronic Markets 32 (4), 2429-2444, 2022
82022
Methoden zum Design digitaler Plattformen, Geschäftsmodelle und Service-Ökosysteme
S Robra-Bissantz, C Lattemann, R Laue, R Leonhard-Pfleger, L Wagner, ...
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 59 (5), 1227-1257, 2022
82022
A human-centeredness maturity model for the design of services in the digital age
R Guerrero, C Lattemann, S Michalke, D Siemon
82022
Design knowledge for digital business ecosystems: towards design principles for digital engagement platforms
S Michalke, L Lohrenz, D Siemon, C Lattemann, S Robra-Bissantz
Handbook on digital business ecosystems, 161-176, 2022
72022
Creative potential through artificial intelligence: recommendations for improving corporate and entrepreneurial innovation activities
D Siemon, T Strohmann, S Michalke
Association for Information Systems, 2022
72022
Design principles for engagement platforms–design knowledge on fostering value co-creation
S Michalke, L Lohrenz, C Lattemann, S Robra-Bissantz
72022
Mechanisms for Designing Digital Platforms: Promoting Autonomy, Competence and Relatedness.
L Lohrenz, S Michalke, S Robra-Bissantz, C Lattemann
AMCIS, 2021
72021
Automatisiert und trotzdem personalisiert–Die Dienstleistung der Zukunft
R Ahmad, S Fischer, C Lattemann, S Robra-Bissantz
Automatisierung und Personalisierung von Dienstleistungen: Konzepte …, 2020
72020
Service innovation: sensing with information systems
S Fischer, A Lubarski, E Galipoglu, F Müller
62017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20