Folgen
Werner Blum
Werner Blum
Universität Kassel
Bestätigte E-Mail-Adresse bei lmu.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Teachers’ mathematical knowledge, cognitive activation in the classroom, and student progress
J Baumert, M Kunter, W Blum, M Brunner, T Voss, A Jordan, U Klusmann, ...
American educational research journal 47 (1), 133-180, 2010
31082010
Applied mathematical problem solving, modelling, applications, and links to other subjects—State, trends and issues in mathematics instruction
W Blum, M Niss
Educational studies in mathematics 22 (1), 37-68, 1991
13511991
Zur Entwicklung nationaler Bildungsstandards. Eine Expertise
E Klieme, H Avenarius, W Blum, P Döbrich, H Gruber, M Prenzel, K Reiss, ...
Bonn, Berlin: BMBF, 2003
13032003
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV
M Kunter, J Baumert, W Blum
Waxmann Verlag, 2011
13002011
Mathematical modelling: Can it be taught and learnt
W Blum, R Borromeo Ferri
Journal of mathematical modelling and application 1 (1), 45-58, 2009
11822009
How do students and teachers deal with modelling problems
W Blum, D Leiss
Mathematical modelling: Education, engineering and economics, 222-231, 2007
10382007
Pedagogical content knowledge and content knowledge of secondary mathematics teachers.
S Krauss, M Brunner, M Kunter, J Baumert, W Blum, M Neubrand, ...
Journal of educational psychology 100 (3), 716, 2008
8262008
Modelling and Applications in Mathematics Education: The 14th ICMI Study
W Blum, PL Galbraith, HW Henn, M Niss
Springer US, 2007
7792007
ICMI Study 14: Applications and modelling in mathematics education–Discussion document
W Blum
Educational studies in mathematics 51 (1), 149-171, 2002
5852002
Quality teaching of mathematical modelling: What do we know, what can we do?
W Blum
The proceedings of the 12th international congress on mathematical education …, 2015
5442015
Can modelling be taught and learnt? Some answers from empirical research
W Blum
Trends in teaching and learning of mathematical modelling: ICTMA14, 15-30, 2011
4962011
Konzeptualisierung und Testkonstruktion zum fachbezogenen Professionswissen von Mathematiklehrkräften
S Krauss, W Blum, M Brunner, M Neubrand, J Baumert, M Kunter, ...
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011
4492011
Secondary mathematics teachers’ pedagogical content knowledge and content knowledge: Validation of the COACTIV constructs
S Krauss, J Baumert, W Blum
Zdm 40, 873-892, 2008
4382008
Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz (COACTIV): Dokumentation der Erhebungsinstrumente
J Baumert, W Blum, M Brunner, T Dubberke, A Jordan, U Klusmann, ...
Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, 2009
4162009
Die Untersuchung des professionellen Wissens deutscher Mathematik-lehrerinnen und-lehrer im Rahmen der COACTIV-Studie
S Krauss, M Neubrand, W Blum, J Baumert, M Brunner, M Kunter, ...
Journal für Mathematik-Didaktik 29, 233-258, 2008
4102008
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers: Results from the COACTIV project
M Kunter, J Baumert, W Blum, U Klusmann, S Krauss, M Neubrand
Springer Science & Business Media, 2013
4042013
PISA 2006: Die Ergebnisse der dritten internationalen Vergleichsstudie
M Prenzel, C Artelt, J Baumert, W Blum, M Hammann, E Klieme, R Pekrun, ...
Waxmann, 2007
3602007
Bildungsstandards Mathematik: konkret: Sekundarstufe I: Aufgabenbeispiele, Unterrichtsanregungen, Fortbildungsideen
W Blum
(No Title), 2006
3412006
Die professionelle Kompetenz von Mathematiklehrkräften. Konzeptualisierung, Erfassung und Bedeutung für den Unterricht
M Brunner, M Kunter, S Krauss, U Klusmann, J Baumert, W Blum, ...
Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule. Abschlussbericht des DFG …, 2006
3392006
Welche Zusammenhänge bestehen zwischen dem fachspezifischen Professionswissen von Mathematiklehrkräften und ihrer Ausbildung sowie beruflichen Fortbildung?
M Brunner, M Kunter, S Krauss, J Baumert, W Blum, T Dubberke, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9, 521-544, 2006
3262006
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20