Johanna Fleckenstein
Johanna Fleckenstein
Leibniz Institute for Science and Mathematics Education
Verified email at leibniz-ipn.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Measuring grit
FTC Schmidt, J Fleckenstein, J Retelsdorf, L Eskreis-Winkler, J Möller
European Journal of Psychological Assessment, 2017
1062017
Same same, but different? Relations between facets of conscientiousness and grit
FTC Schmidt, G Nagy, J Fleckenstein, J Möller, JAN Retelsdorf
European Journal of Personality 32 (6), 705-720, 2018
682018
Expectancy value interactions and academic achievement: Differential relationships with achievement measures
J Meyer, J Fleckenstein, O Köller
Contemporary Educational Psychology 58, 58-74, 2019
382019
Erfolgreich integrieren-die Staatliche Europa-Schule Berlin
J Möller, F Hohenstein, J Fleckenstein, O Köller, J Baumert
Waxmann Verlag, 2017
382017
The relationship of personality traits and different measures of domain-specific achievement in upper secondary education
J Meyer, J Fleckenstein, J Retelsdorf, O Köller
Learning and Individual Differences 69, 45-59, 2019
352019
Wer hat biss? Beharrlichkeit und beständiges interesse von lehramtsstudierenden; Eine deutsche adaptation der 12-ltem Grit Scale.
J Fleckenstein, FTC Schmidt, J Möller
Psychologie in Erziehung und Unterricht, 2014
202014
What Works in School? Expert and Novice Teachers' Beliefs about School Effectiveness.
J Fleckenstein, F Zimmermann, O Köller, J Möller
Frontline Learning Research 3 (2), 27-46, 2015
192015
Linking TOEFL iBT® writing rubrics to CEFR levels: Cut scores and validity evidence from a standard setting study
J Fleckenstein, S Keller, M Krüger, RJ Tannenbaum, O Köller
Assessing writing 43, 100420, 2020
152020
Proficient beyond borders: Assessing non-native speakers in a native speakers’ framework
J Fleckenstein, M Leucht, HA Pant, O Köller
Large-scale assessments in education 4 (1), 1-19, 2016
142016
English writing skills of students in upper secondary education: Results from an empirical study in Switzerland and Germany
SD Keller, J Fleckenstein, M Krüger, O Köller, AA Rupp
Journal of Second Language Writing 48, 100700, 2020
132020
Mehrsprachigkeit als Ressource
J Fleckenstein, J Möller, J Baumert
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 21 (1), 97-120, 2018
132018
Teachers’ judgement accuracy concerning CEFR levels of prospective university students
J Fleckenstein, M Leucht, O Köller
Language Assessment Quarterly 15 (1), 90-101, 2018
132018
Promoting mathematics achievement in one-way immersion: Performance development over four years of elementary school
J Fleckenstein, SK Gebauer, J Möller
Contemporary Educational Psychology 56, 228-235, 2019
102019
The Long‐Term Proficiency of Early, Middle, and Late Starters Learning English as a Foreign Language at School: A Narrative Review and Empirical Study
J Baumert, J Fleckenstein, M Leucht, O Köller, J Möller
Language Learning 70 (4), 1091-1135, 2020
92020
Pädagogische und didaktische Anforderungen an die häusliche Aufgabenbearbeitung
O Köller, J Fleckenstein, K Guill, J Meyer
//www. pedocs. de/frontdoor. php? source_opus= 20226, 163-174, 2020
92020
Varianten und Effekte bilingualen Lernens in der Schule
J Möller, J Fleckenstein, F Hohenstein, S Preusler, I Paulick, J Baumert
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 21 (1), 4-28, 2018
82018
Kapitel 6: Die schulischen Leistungen an der SESB–9. Jahrgangsstufe und 15-Jährige
J Fleckenstein, J Möller, F Hohenstein, S Radmann, M Becker, J Baumert
Erfolgreich integrieren–die Staatliche Europa-Schule Berlin, 189-252, 2017
82017
Kapitel 2 Formen und Effekte des Fremdsprachen-erwerbs und der bilingualen Beschulung
J Möller, F Hohenstein, J Fleckenstein, J Baumert
Erfolgreich integrieren-die Staatliche Europa-Schule Berlin, 25, 2017
62017
Who's got Grit? Perseverance and Consistency of Interest in Pre-Service Teachers. A German Adaptation of the 12-Item Grit Scale
J Fleckenstein, FTC Schmidt, J Moeller
Psychologie in Erziehung und Unterricht 61 (4), 281-286, 2014
62014
Wer besucht die Staatliche Europa-Schule Berlin? Sprachlicher, ethnischer und sozioökonomischer Hintergrund sowie kognitive Grundfähigkeiten der Schülerinnen und Schüler
J Baumert, F Hohenstein, J Fleckenstein, J Möller
Erfolgreich integrieren: Staatliche Europa-Schule Berlin, 75-94, 2017
42017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20