Folgen
Jürgen Wilbert
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Attitudes towards inclusion and self-efficacy of principals and teachers.
K Urton, J Wilbert, T Hennemann
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 12 (2), 151-168, 2014
2722014
Soziale Ausgrenzung von Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf und niedrigen Schulleistungen im gemeinsamen Unterricht
C Huber, J Wilbert
Empirische Sonderpädagogik 4 (2), 147-165, 2012
2232012
The social and emotional situation of first graders with classroom behavior problems and classroom learning difficulties in inclusive classes.
J Krull, J Wilbert, T Hennemann
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 12 (2), 169-190, 2014
1242014
Soziale ausgrenzung von erstklässlerinnen und erstklässlern mit sonderpädagogischem förderbedarf im gemeinsamen unterricht
J Krull, J Wilbert, T Hennemann
Empirische Sonderpädagogik 6 (1), 59-75, 2014
1132014
Does social exclusion by classmates lead to behaviour problems and learning difficulties or vice versa? A cross-lagged panel analysis
J Krull, J Wilbert, T Hennemann
Social Participation of Students with Special Educational Needs in …, 2020
992020
Der Zusammenhang zwischen der Einstellung zur Integration und der Selbstwirksamkeit von Schulleitungen und deren Kollegien
K Urton, J Wilbert, T Hennemann
Empirische Sonderpädagogik 6 (1), 3-16, 2014
902014
Kriterien zur Analyse eines Tests zur Lernverlaufsdiagnostik
J Wilbert, M Linnemann
Empirische Sonderpädagogik 3 (3), 225-242, 2011
662011
Die Einstellung zur Integration und die Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
K Urton, J Wilbert, T Hennemann
Psychologie in Erziehung und Unterricht 62 (2), 147-157, 2015
562015
Analyzing the Effects of Story Mapping on the Reading Comprehension of Children with Low Intellectual Abilities.
M Grünke, J Wilbert, KC Stegemann
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 11 (2), 51-64, 2013
522013
Methoden zur Analyse der sozialen Integration von Schulkindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf im gemeinsamen Unterricht
PR Kulawiak, J Wilbert
Empirische Sonderpädagogik 7 (3), 241-257, 2015
492015
Effects of Evaluative Feedback on Rate of Learning and Task Motivation: An Analogue Experiment.
J Wilbert, M Grosche, H Gerdes
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 8 (2), 43-52, 2010
442010
Are we good friends?–Friendship preferences and the quantity and quality of mutual friendships
L Hoffmann, J Wilbert, M Lehofer, S Schwab
European Journal of Special Needs Education 36 (4), 502-516, 2021
422021
Instrumente zur Lernverlaufsmessung. Gütekriterien und Auswertungsherausforderungen
J Wilbert
Lernverlaufsdiagnostik, 281-308, 2014
372014
Scan: single-case data analyses for single and multiple baseline designs
J Wilbert, T Lueke
Rpackage version 0.51. https://CRAN. R-project. org/package= scan, 2021
34*2021
Förderung der Motivation bei Lernstörungen
J Wilbert
Kohlhammer Verlag, 2010
342010
The association of strategy use and concrete-operational thinking in primary school
M Börnert-Ringleb, J Wilbert
Frontiers in Education 3, 38, 2018
212018
Teachers’ perceptions of opportunities and threats concerning inclusive schooling in Germany at an early stage of inclusion: Analyses of a mixed methodology approach
AM Hintz, M Paal, K Urton, J Krull, J Wilbert, T Hennemann
Journal of Cognitive Education and Psychology 14 (3), 357-374, 2015
212015
Zum Zusammenhang zwischen Bewältigungsstil und Burnout-Symptomen bei Lehrkräften der Förderschule Lernen
U Neugebauer, J Wilbert
Empirische Sonderpädagogik 2 (3), 69-82, 2010
192010
The C-test: A valid instrument for screening language skills and reading comprehension of children with learning problems
M Linnemann, J Wilbert
C-test: Contributions from current research, 113-124, 2010
182010
Lehrerbild von Schülern und Lehrern: Eine empirische Studie zum Vergleich der Vorstellungen vom idealen und vom typischen Lehrer
J Wilbert, H Gerdes
Psychologie in Erziehung und Unterricht 54 (3), 208-222, 2007
182007
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20