Follow
Stefan Sorge
Stefan Sorge
IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik
Verified email at ipn.uni-kiel.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Structure and development of pre-service physics teachers’ professional knowledge
S Sorge, J Kröger, S Petersen, K Neumann
International Journal of Science Education 41 (7), 862-889, 2019
1122019
Investigating the relationship between pre‐service physics teachers' professional knowledge, self‐concept, and interest
S Sorge, MM Keller, K Neumann, J Möller
Journal of Research in Science Teaching 56 (7), 937-955, 2019
412019
Die Bedeutung der Studierfähigkeit für den Studienerfolg im 1. Semester in Physik
S Sorge, S Petersen, K Neumann
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 22 (1), 165-180, 2016
382016
A proficiency model for pre‐service physics teachers' pedagogical content knowledge (PCK)—What constitutes high‐level PCK?
D Schiering, S Sorge, MM Keller, K Neumann
Journal of Research in Science Teaching 60 (1), 136-163, 2023
282023
Promoting coherent science instruction through coherent science teacher education: A model framework for program design
J Nordine, S Sorge, I Delen, R Evans, K Juuti, J Lavonen, P Nilsson, ...
Journal of Science Teacher Education 32 (8), 911-933, 2021
282021
The development of science teachers’ professional competence
S Sorge, A Stender, K Neumann
Repositioning pedagogical content knowledge in teachers’ knowledge for …, 2019
282019
Promoting active citizenship in mathematics and science teaching
K Maass, S Sorge, M Romero-Ariza, A Hesse, O Straser
International journal of science and mathematics education 20 (4), 727-746, 2022
242022
Veränderung von Lehr-bezogenen SWE im MINT-Lehramtsstudium
R Weß, B Priemer, B Weusmann, S Sorge, I Neumann
Qualitätsvoller Chemie-und Physikun-terrichtnormative und empirische …, 2017
192017
Hilft viel viel? Der Einfluss von Studienstrukturen auf das Professionswissen angehender Physiklehrkräfte
D Schiering, S Sorge, K Neumann
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 24 (3), 545-570, 2021
152021
Was ist denn da passiert
S Sorge, I Neumann, K Neumann, I Parchmann, J Schwanewedel
MNU Journal 6, 420-426, 2018
152018
Forschungs-und Entwicklungsfelder der Lehrkräftebildung–Diskussion ausgewählter Erkenntnisse und weiterführender Bedarfe
A Bernholt, S Sorge, S Rönnebeck, I Parchmann
Unterrichtswissenschaft 51 (1), 99-121, 2023
132023
Zur Academic Buoyancy von Physikstudierenden
I Neumann, S Sorge, C Jeschke, A Heinze, K Neumann
Authentizität und Lernen–das Fach in der Fachdidaktik, 86-88, 2016
122016
Der Verlauf von lehrbezogenen Selbstwirksamkeitserwartungen angehender MINT-Lehrkräfte im Studium
R Weß, B Priemer, B Weusmann, T Ludwig, S Sorge, I Neumann
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2020
9*2020
Konstruktion eines qualitativen Niveaumodells im fachdidaktischen Wissen von angehenden Physiklehrkräften
D Schiering, S Sorge, S Petersen, K Neumann
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 25 (1), 211-229, 2019
92019
Course quality in higher education teacher training: What matters for pre-service physics teachers’ content knowledge development?
D Schiering, S Sorge, S Tröbst, K Neumann
Studies in Educational Evaluation 78, 101275, 2023
82023
Lehr-Lern-Labore als Vorbereitung auf den Lehrberuf–die Perspektive der Studierenden
S Sorge, I Neumann, K Neumann, I Parchmann, J Schwanewedel
Lehr-Lern-Labore: Konzepte und deren Wirksamkeit in der MINT …, 2019
72019
Promoting progression in higher education teacher training: how does cognitive support enhance student physics teachers’ content knowledge development?
D Schiering, S Sorge, K Neumann
Studies in Higher Education 46 (10), 2022-2034, 2021
62021
Die Entwicklung des Professionswissens angehender Physiklehrkräfte
S Sorge, M Keller, S Petersen, K Neumann
Qualitätsvoller Chemie-und Physikunterricht normative und empirische …, 2017
62017
Synergy effects in learning? The influence of mathematics as a second subject on teacher students’ physics content knowledge
I Neumann, S Sorge, J Hoth, A Lindmeier, K Neumann, A Heinze
Studies in Higher Education 46 (10), 2035-2046, 2021
52021
Supporting mathematics and science teachers in implementing intercultural learning
S Sorge, M Doorman, K Maass, O Straser, A Hesse, V Jonker, M Wijers
ZDM–Mathematics Education 55 (5), 981-993, 2023
42023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20