NEPS framework for assessing reading competence and results from an adult pilot study K Gehrer, S Zimmermann, C Artelt, S Weinert Journal for educational research online 5 (2), 50-79, 2013 | 134 | 2013 |
Evaluation der Maturitätsreform 1995 (EVAMAR). Schlussbericht zur Phase II. F Eberle, K Gehrer, B Jaggi, J Kottonau, M Oepke, M Pflüger Staatssekretariat für Bildung und Forschung SBF, 2008 | 107* | 2008 |
The assessment of reading competence (including sample items for grade 5 and 9). Scientific Use File 2012, Version 1.0. 0 K Gehrer, S Zimmermann, C Artelt, S Weinert Bamberg: University of Bamberg, National Educational Panel Study, 2012 | 73* | 2012 |
Literalität und Bildungslaufbahn: Das Bildungspanel NEPS K Gehrer, C Artelt Literalität erfassen: bildungspolitisch, kulturell, individuell, 168-187, 2013 | 32 | 2013 |
Differentiation and grouping practices as a response to heterogeneity–teachers’ implementation of inclusive teaching approaches in regular, inclusive and special classrooms KT Lindner, L Nusser, K Gehrer, S Schwab Frontiers in Psychology 12, 676482, 2021 | 19 | 2021 |
The assessment of reading speed in Grade 5 and Grade 9 S Zimmermann, K Gehrer, C Artelt, S Weinert Status: 2012, 2012 | 14 | 2012 |
Addressing heterogeneity in secondary education: who benefits from differentiated instruction in German classes? L Nusser, K Gehrer International Journal of Inclusive Education, 1-18, 2020 | 13 | 2020 |
Binnendifferenzierender Deutschunterricht und dessen Einfluss auf die Lesekompetenzentwicklung in der Sekundarstufe I K Gehrer, L Nusser Journal for educational research online 12 (2), 166-189, 2020 | 8 | 2020 |
Instructed highlighting of text passages–Indicator of reading or strategic performance? N Heyne, C Artelt, T Gnambs, K Gehrer, C Schoor Lingua 236, 102803, 2020 | 7 | 2020 |
NEPS technical report for reading: scaling results of starting cohort 4 (wave 10), 5 (wave 12) and 6 (wave 9) T Rohm, A Scharl, J Ettner, K Gehrer NEPS Survey Paper, 2019 | 4 | 2019 |
Learning in Times of COVID-19: Students', Families', and Educators' Perspectives K Gehrer, S Fackler, KS Street, T Gnambs, AM Lindorff, K Lockl Frontiers in Psychology 13, 915250, 2022 | 2 | 2022 |
Der Einfluss von Aufgaben- und Textmerkmalen auf Itemschwierigkeit K Gehrer Eine experimentelle Studie zur Einschränkung der wiederholten Texteinsicht …, 2017 | 2 | 2017 |
Data from the National Educational Panel Study (NEPS) in Germany: Educational Pathways of Students in Grade 5 and Higher K Thums, K Gehrer, T Gnambs, K Lockl, L Nusser Journal of Open Psychology Data 11 (1), 2023 | 1 | 2023 |
„Und plötzlich hat die Uni zu-Welche Konsequenzen erlebten Studierende im Corona-Lockdown?“ K Gehrer, S Fackler Bildung und Corona 22.–23.04. 2021, 17, 2021 | 1 | 2021 |
Haben Kreative bessere Sprachkompetenzen? K Gehrer, M Oepke, D Holtsch, S Schumann hep Verlag, 2019 | 1 | 2019 |
Der EVAMAR II-Deutschtest für GymnasiastInnen–Implikationen für die Plurizentrik-Debatte K Gehrer, M Oepke, F Eberle, WV Davies, A Häcki Buhofer, R Schmidlin, ... Standardsprache zwischen Norm und Praxis. Theoretische Betrachtungen …, 2017 | 1 | 2017 |
Entwicklung eines passgenauen Instruments zur Erfassung allgemeiner Studierfähigkeit anhand einer neuartigen Methodik M Oepke, K Gehrer Survey-Methoden in der Hochschulforschung, 203-234, 2022 | | 2022 |
INSIDE-Studie: Dokumentation der Skalierung der Kompetenzmessungen in den Bereichen Lesen und Mathematik des ersten Messzeitpunkts in der Jahrgangsstufe 6 (Kohorte 1) M Stegenwallner-Schütz, M Obry, E Wittmann, K Gehrer, L Nusser, ... Leibniz-Institut für Bildungsverläufe. https://doi.org/10.5157/LIfBi:WP108:1.0, 2022 | | 2022 |
Lesekompetenzmessung und ihre Herausforderungen in der Testkonstruktion für Large-Scale-Assessments K Gehrer Otto-Friedrich-Universität Bamberg, Fakultät Humanwissenschaften, 2017 | | 2017 |
Das Nationale Bildungspanel (NEPS): Anlage, Funktion und Messung von Kompetenzen CA Carstensen, M Händel, S Zimmermann, K Gehrer, A Südkamp, ... Proceedings of KogWis 2012, 34, 2012 | | 2012 |