Folgen
Dr. Maralena Weil
Dr. Maralena Weil
Bestätigte E-Mail-Adresse bei tum.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
How changes in teachers' dialogic discourse practice relate to changes in students' activation, motivation and cognitive engagement
R Böheim, K Schnitzler, A Gröschner, M Weil, M Knogler, AK Schindler, ...
Learning, Culture and Social Interaction 28, 100450, 2021
482021
Is teacher judgment accuracy of students’ characteristics beneficial for verbal teacher-student interactions in classroom?
M Pielmeier, S Huber, T Seidel
Teaching and Teacher Education 76, 255-266, 2018
442018
Acknowledging teachers’ individual starting conditions and zones of development in the course of professional development
AK Schindler, T Seidel, R Böheim, M Knogler, M Weil, M Alles, ...
Teaching and Teacher Education 100, 103281, 2021
292021
Opening ‘windows’ for teachers to change classroom discourse
M Weil, T Seidel, AK Schindler, A Gröschner
Learning, Culture and Social Interaction 26, 100425, 2020
172020
Fostering dialogic teaching: the “Dialogic Video Cycle” as a video-based professional development program to enhance classroom discourse
M Pielmeier, R Böheim, AK Schindler, A Gröschner, M Knogler, ...
Norwegian International Teacher Education Research, ed Smith K …, 2018
102018
Dialogische Gesprächsführung im Unterricht - Interventionsansatz, Instrumente und Videokodierungen
M Weil, A Gröschner, AK Schindler, R Böheim, D Hauk, T Seidel
8*2020
Videoinstrument „Dialogische Unterrichtsgesprächsführung “–Auswertung der Unterrichtsvideos
AK Schindler, R Böheim, M Weil, A Gröschner, T Seidel
M. Weil, A. Gröschner, A.-K. Schindler, R. Böheim, D. Hauk & T. Seidel (Hg …, 2020
62020
How is the design of teacher professional development related to teacher learning about classroom discourse? Findings from a one-year intervention study
D Hauk, A Gröschner, M Weil, R Böheim, AK Schindler, M Alles, T Seidel
Journal of Education for Teaching 49 (5), 826-840, 2023
22023
„Labor für hybride Gruppenarbeit “: Learnings zur Einführung eines innovativen, hybriden und aktivierenden Lernraums
A Teistler, M Alles, M Weil, S Bley, F Kluger
Otto-Friedrich-Universität, 2024
2024
How changes in dialogic teaching explain changes in students’ activation, motivation and cognitive elaboration [Roundtable session]
R Böheim, K Schnitzler, M Weil, DM Knogler, AK Schindler, M Alles, ...
2020
How Productive Classroom Discourse Supports Teacher Judgments of Students ‘Self-concept of Ability.
M Weil, A Gröschner, T Seidel, AK Schindler
2019
Understanding teachers’ learning zones and change trajectories in teacher professional development. Paper presentation at symposium on" Understanding teachers’ change …
AK Schindler, T Seidel, R Böheim, M Weil, M Knogler, M Alles, ...
2019
Führt ein produktives Unterrichtsgespräch dazu, dass Lehrkräfte das Fähigkeitsselbstkonzept ihrer Schüler akkurater beurteilen können?
M Pielmeier, AK Schindler, T Seidel, A Gröschner
2019
The Interplay of Teacher Judgment Accuracies and Student Characteristics in Classroom Discourse
MV Weil
Technische Universität München, 2019
2019
Dialogische Gesprächsführung im Unterricht
M Weil, A Gröschner, AK Schindler, R Böheim, D Hauk, T Seidel
Dialogisches Lehren im Unterricht
AK Schindler, R Böheim, T Seidel, M Pielmeier, A Gröschner
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–16