Teachers' professional vision, pedagogical content knowledge and beliefs: On its relation and differences between pre-service and in-service teachers N Meschede, A Fiebranz, K Möller, M Steffensky Teaching and teacher education 66, 158-170, 2017 | 331 | 2017 |
Professional vision of classroom management and learning support in science classrooms—Does professional vision differ across general and content-specific classroom interactions? M Steffensky, B Gold, M Holdynski, K Möller International Journal of Science and Mathematics Education 13, 351-368, 2015 | 144 | 2015 |
An airborne female pheromone associated with male attraction and courtship in a desert spider MD Papke, SE Riechert, S Schulz Animal Behaviour 61 (5), 877-886, 2001 | 115 | 2001 |
Professionswissen von Lehramtsstudierenden der mathematisch-naturwissenschaftlichen Fächer–Testentwicklung im Rahmen des Projekts KiL T Kleickmann, J Großschedl, U Harms, A Heinze, S Herzog, F Hohenstein, ... Unterrichtswissenschaft 42 (3), 280-288, 2014 | 110 | 2014 |
TIMSS 2019: Mathematische und naturwissenschaftliche Kompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im internationalen Vergleich K Schwippert, D Kasper, O Köller, N McElvany, C Selter, M Steffensky, ... Waxmann Verlag, 2020 | 106 | 2020 |
Preschool teachers’ learning opportunities in their initial teacher education and in-service professional development–do they have an influence on preschool teachers’ science … J Barenthien, E Oppermann, Y Anders, M Steffensky International Journal of Science Education 42 (5), 744-763, 2020 | 101 | 2020 |
Contact sex signals on web and cuticle of Tegenaria atrica (Araneae, Agelenidae) O Prouvost, M Trabalon, M Papke, S Schulz Archives of Insect Biochemistry and Physiology: Published in Collaboration …, 1999 | 80 | 1999 |
Quality of teaching in science education. More than Three Basic Dimensions? T Kleickmann, M Steffensky, AK Praetorius Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020 | 73 | 2020 |
Professionelle Wahrnehmung der Lernunterstützung im naturwissen schaftlichen Grundschulunterricht. N Meschede, M Steffensky, M Wolters, K Möller Unterrichtswissenschaft (Julius Beltz GmbH & Co. KG Beltz Juventa) 43 (4), 2015 | 69 | 2015 |
How the home learning environment contributes to children's early science knowledge—associations with parental characteristics and science-related activities K Junge, D Schmerse, EM Lankes, CH Carstensen, M Steffensky Early Childhood Research Quarterly 56, 294-305, 2021 | 68 | 2021 |
Wirkungen videobasierter Lernumgebungen auf die professionelle Kompetenz und das Handeln (angehender) Lehrpersonen. Ein Überblick zu Ergebnissen aus aktuellen (quasi … M Steffensky, M Kleinknecht Unterrichtswissenschaft 44 (4), 305-321, 2016 | 63 | 2016 |
Exploring preschool teachers’ science-specific knowledge J Barenthien, MA Lindner, T Ziegler, M Steffensky Early Years 40 (3), 335-350, 2020 | 62 | 2020 |
Pre-service teachers' professional vision of instructional support in primary science classes: How content-specific is this skill and which learning opportunities in initial … M Todorova, C Sunder, M Steffensky, K Möller Teaching and Teacher Education 68, 275-288, 2017 | 61 | 2017 |
Identification of a New Sex Pheromone from the Silk Dragline of the Tropical Wandering Spider Cupiennius salei M Papke, S Schulz, H Tichy, E Gingl, R Ehn Angewandte Chemie International Edition 39 (23), 4339-4341, 2000 | 59 | 2000 |
Naturwissenschaftliche Bildung in Kindertageseinrichtungen M Steffensky Weiterbildungsinitiative Frühpädagogische Fachkräfte, WiFF Expertisen 48, 2017 | 57 | 2017 |
Declining interest in science in lower secondary school classes: Quasi‐experimental and longitudinal evidence on the role of teaching and teaching quality L Steidtmann, T Kleickmann, M Steffensky Journal of Research in Science Teaching 60 (1), 164-195, 2023 | 50 | 2023 |
The project CHEMOL: Science education for children-Teacher education for students! M Steffensky, I Parchmann Chemistry Education Research and Practice 8 (2), 120-129, 2007 | 47 | 2007 |
Alltagssituationen und Experimente: Was sind geeignete naturwissenschaftliche Lerngelegenheiten für Kindergartenkinder? M Steffensky, EM Lankes, CH Carstensen, C Nölke Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 1 (15), 37-54, 2012 | 42 | 2012 |
Unterrichtsqualität im naturwissenschaftlichen Unterricht M Steffensky, BJ Neuhaus Theorien in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung, 299-313, 2018 | 38 | 2018 |
Naturwissenschaftliches Lernen im Unterricht mit 4-bis 8-jährigen Kindern K Möller, M Steffensky Didaktik für die ersten Bildungsjahre. Unterricht mit, 163-178, 2010 | 37 | 2010 |