Folgen
Jennifer Dusdal
Jennifer Dusdal
Postdoctoral Research Scientist, University of Luxembourg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni.lu - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Benefits, motivations, and challenges of international collaborative research: A sociology of science case study
J Dusdal, JJW Powell
Science and Public Policy 48 (2), 235-245, 2021
1032021
Science Production in Germany, France, Belgium, and Luxembourg: Comparing the Contributions of Research Universities and Institutes to Science, Technology, Engineering …
JJW Powell, J Dusdal
Minerva 55 (4), 413-434, 2017
722017
University vs. Research Institute? The Dual Pillars of German Science Production, 1950–2010
J Dusdal, JJW Powell, DP Baker, YC Fu, Y Shamekhi, M Stock
Minerva 58, 319-342, 0
42*
The European center of science productivity: Research universities and institutes in France, Germany, and the United Kingdom
JJW Powell, J Dusdal
The century of science: The global triumph of the research university, 55-83, 2017
372017
Introduction: The worldwide triumph of the research university and globalizing science
JJW Powell, F Fernandez, JT Crist, J Dusdal, L Zhang, DP Baker
The century of science: The global triumph of the research university, 1-36, 2017
282017
Semantic and Relational Spaces in Science of Science: Deep Learning Models for Article Vectorisation
D Kozlowski, J Dusdal, J Pang, A Zilian
Scientometrics, 2021
212021
Welche Organisationsformen produzieren Wissenschaft. Zum Verhältnis von Hochschule und Wissenschaft in Deutschland
J Dusdal
Frankfurt/Main, Germany: Campus, 2018
19*2018
Higher Education Organizations as Strategic Actors in Networks: Institutional and Relational Perspectives Meet Social Network Analysis
J Dusdal, M Zapp, M Marques, JJW Powell
Theory and Method in Higher Education Research, 2021
102021
Das Verhältnis zwischen Hochschule und Wissenschaft in Deutschland
J Dusdal, A Oberg, JJW Powell
Nicole Burzan (Hg.) 2019: Komplexe Dynamiken globaler und lokaler …, 2019
9*2019
Welche Organisationsformen produzieren Wissenschaft? Expansion, Vielfalt und Kooperation im deutschen Hochschul-und Wissenschaftssystem im globalen Kontext, 1900-2010
J Dusdal
University of Luxembourg, Esch-sur-Alzette, Luxembourg, 2017
52017
Migration, Bildungsaufstieg und Begabtenförderung. Entwicklungen in der Stipendiat/innenschaft der Hans-Böckler-Stiftung
J Dusdal, D Houben, R Weber
Die Hochschule: Journal für Wissenschaft und Bildung 21 (1), 130-142, 2012
52012
Europe’s center of science: Science productivity in Belgium, France, Germany, and Luxembourg
JJW Powell, J Dusdal
Council for European Studies, 2016
32016
Luxemburgs Wissenschaftliche Produktivität im Vergleich zu Deutschland, Frankreich und Belgien
J Dusdal, JJW Powell
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2018, 114-125, 2018
22018
Higher education in Germany–recent developments in an international perspective
J Dusdal
Comparative Education, 1-2, 2019
12019
The global triumph of the research university: A driving force of science production
DP Baker, J Dusdal, JJW Powell, F Fernandez
Brookings Institution, 2018
12018
Bildungsbeteiligung und soziale Partizipation von Migrantinnen und Migranten-Erkenntnisse einer Vollerhebung unter den Stipendiatinnen und Stipendiaten der Hans-Böckler-Stiftung
D Houben, R Weber, J Dusdal
Soziale Ungleichheit in der Einwanderungsgesellschaft. Kategorien, Konzepte …, 2012
12012
Bildungsforschung in Luxemburg im Spiegel wissenschaftlicher Publikationen
J Dusdal, JJW Powell, LC Thönnessen
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021, 226-227, 2021
2021
La recherche en éducation au Luxembourg à l’aune des publications scientifiques
J Dusdal, JJW Powell, LC Thönnessen
Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021, 226-227, 2021
2021
Bildungsforschung in Luxemburg im Spiegel wissenschaftlicher Publikationen (integrale Fassung)
J Dusdal, JJW Powell, LC Thönnessen
Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021, 2021
2021
Examining Gender (In)Equality in German Engineering. Considering the Importance of Interest, Perceptions, and Choice
J Dusdal, F Fernandez
Gender Equity in STEM in Higher Education. International Perspectives on …, 2021
2021
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20