Folgen
Karin Binder
Karin Binder
Professorin, LMU München
Bestätigte E-Mail-Adresse bei lmu.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Effects of visualizing statistical information–an empirical study on tree diagrams and 2× 2 tables
K Binder, S Krauss, G Bruckmaier
Frontiers in psychology 6, 1186, 2015
752015
Competence as a continuum in the COACTIV-Study—“The cascade model”
S Krauss, G Bruckmaier, A Lindl, S Hilbert, K Binder, N Steib, W Blum
ZDM Mathematics Education 52 (3), 2020
342020
Why can only 24% solve bayesian reasoning problems in natural frequencies: frequency phobia in spite of probability blindness
P Weber, K Binder, S Krauss
Frontiers in psychology 9, 1833, 2018
302018
Diagnostic Skills of Mathematics Teachers in the COACTIV study
K Binder, S Krauss, S Hilbert, M Brunner, Y Anders, M Kunter
Diagnostic Competence of Mathematics Teachers, 33-53, 2018
212018
Visualizing the Bayesian 2-test case: The effect of tree diagrams on medical decision making
K Binder, S Krauss, G Bruckmaier, J Marienhagen
PLoS One 13 (3), e0195029, 2018
192018
A Balanced Risk–Benefit Analysis to Determine Human Risks Associated with Pyrrolizidine Alkaloids (PA)—The Case of Tea and Herbal Infusions
M Habs, K Binder, S Krauss, K Müller, B Ernst, L Valentini, M Koller
Nutrients 9 (7), 717, 2017
182017
A new visualization for probabilistic situations containing two binary events: the frequency net
K Binder, S Krauss, P Wiesner
Frontiers in Psychology 11, 750, 2020
162020
Prediction of elementary mathematics grades by cognitive abilities
S Hilbert, G Bruckmaier, K Binder, S Krauss, M Bühner
European Journal of Psychology of Education 34 (3), 665-683, 2019
142019
An eye-tracking study of statistical reasoning with tree diagrams and 2× 2 tables
G Bruckmaier, K Binder, S Krauss, HM Kufner
Frontiers in psychology 10, 632, 2019
102019
Tversky and Kahneman’s cognitive illusions: Who can solve them, and why?
G Bruckmaier, S Krauss, K Binder, S Hilbert, M Brunner
Frontiers in Psychology 12, 295, 2021
72021
Natural frequency trees improve diagnostic efficiency in Bayesian reasoning
K Binder, S Krauss, R Schmidmaier, L Braun
Advances in Health Sciences Education, 0
5*
Natürliche Häufigkeiten als numerische Darstellungsart von Anteilen und Unsicherheit–Forschungsdesiderate und einige Antworten
S Krauss, P Weber, K Binder, G Bruckmaier
Journal für Mathematik-Didaktik, 1-37, 2020
42020
Schwierigkeiten von Studierenden in der Analysis 1
R Oldenburg
22020
Zur Digitalisierung in außerschulischen Lernkontexten: Welche Rolle spielen CAS-basierte Smartphone-Apps wie Photomath und Co?
M Klinger
Deutsche Nationalbibliothek, 2019
22019
A Balanced Risk-Benefit Analysis to Determine Human Risks Associated with Pyrrolizidine Alkaloids (PA)—The Case of Herbal Medicinal Products Containing St. John’s Wort …
M Habs, K Binder, S Krauss, K Müller, B Ernst, L Valentini, M Koller
Nutrients 10 (7), 804, 2018
22018
Eva-Prim, Evaluation im Primarbereich: Sprachförderung in alltäglichen und fachlichen Kontexten im Rahmen der Bund-Länder-Initiative BiSS
I Deml, K Binder, M Schulte, A Merkert, L Bien-Miller, A Wildemann, ...
22018
Visualization of complex Bayesian tasks
K Binder, S Krauss, G Bruckmaier, J Marienhagen
Poster Presented at the ICME-13, Hamburg, 2016
22016
Sprache beim Argumentieren im (Analysis-) Unterricht–Schwierigkeiten und Förderansätze
A Frank, S Krauss, K Binder
2
How to Train Novices in Bayesian Reasoning
T Büchter, A Eichler, N Steib, K Binder, K Böcherer-Linder, S Krauss, ...
Mathematics 10 (9), 1558, 2022
12022
Interventionen in Schülergruppenarbeitsprozesse und Refle-xion von Studierenden–Einfluss diagnostischer Fähigkeiten
A Frank, S Krauss, K Binder
12019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20