Uta Russmann
Uta Russmann
Department of Communication, FHWien der WKW University of Applied Sciences for Management & Communication
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fh-wien.ac.at
TitelZitiert vonJahr
Picturing the party: Instagram and party campaigning in the 2014 Swedish elections
K Filimonov, U Russmann, J Svensson
Social media+ society 2 (3), 2056305116662179, 2016
822016
Campaigning in the fourth age of political communication. A multi-method study on the use of Facebook by German and Austrian parties in the 2013 national election campaigns
M Magin, N Podschuweit, J Haßler, U Russmann
Information, communication & society 20 (11), 1698-1719, 2017
552017
Agenda Setting und Internet
U Rußmann
Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG, 2007
452007
Studying organizations on Instagram
U Russmann, J Svensson
Information 7 (4), 58, 2016
322016
Introduction to visual communication in the age of social media: Conceptual, theoretical and methodological challenges
U Russmann, J Svensson
Media & Communication; 4 5, 2017
272017
Agenda Building in österreichischen Nationalratswahlkämpfen, 1970-2008
G Melischek, U Rußmann, J Seethaler
na, 2010
252010
Targeting Voters via the Web‐A Comparative Structural Analysis of Austrian and German Party Websites
U Russmann
Policy & Internet 3 (3), 1-23, 2011
182011
Wie verständigungsorientiert ist Journalismus? Ein Qualitätsindex am Beispiel der Berichterstattung über Europa im Österreichischen Nationalratswahlkampf 2008
R Burkart, U Rußmann, J Grimm
Europäische Öffentlichkeit und journalistische Verantwortung, 256-281, 2010
162010
Interaction on Instagram?: Glimpses from the 2014 Swedish Elections
U Russmann, J Svensson
International Journal of E-Politics (IJEP) 8 (1), 50-66, 2017
132017
“Beer is more efficient than social media”—Political parties and strategic communication in Austrian and Swiss national elections
U Klinger, U Russmann
Journal of Information Technology & Politics 14 (4), 299-313, 2017
122017
Webkampagnen im Vergleich
U Rußmann
Superwahljahr 2009, 97-120, 2011
122011
Journalism, democracy and the role of doubts: An analysis of political campaign communication in Austria
R Burkart, U Russmann
Studies in communication sciences, 2010
122010
Negative Campaigning in Party-Controlled Communication Channels: Party Communication Strategies in Campaign Posters, Newspaper Advertisement, and Press Releases during the 2008 …
U Russmann
Journal of Political Marketing 16 (2), 95-117, 2017
102017
Die Qualität politischer Online-Diskussionen
U Russmann
Demokratisierung durch Social Media?, 177-195, 2015
102015
Measuring online deliberation in local politics: An empirical analysis of the 2011 Zurich City Debate
U Klinger, U Russmann
International Journal of E-Politics (IJEP) 5 (1), 61-77, 2014
92014
Verständigungsorientierte Kommunikationsprozesse in der öffentlichen politischen Diskussion
U Rußmann
Kommunikation und Verständigung, 171-182, 2012
92012
Kampagnen im Web: Neue Formen der Wahlkampfkommunikation
U Rußmann
na, 2012
92012
Web-Wahlkampf in Deutschland und Österreich
U Rußmann
Medieninnovationen. Wie Medienentwicklungen die Kommunikation in der …, 2011
92011
Voter targeting online in comparative perspectives: Political party websites in the 2008/2009 and 2013 Austrian and German election campaigns
U Russmann
Journal of Political Marketing, 1-24, 2016
82016
Online political discourse on Facebook: An analysis of political campaign communication in Austria
U Rußmann
Zeitschrift für Politikberatung (ZPB)/Policy Advice and Political Consulting …, 2012
82012
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20