Folgen
Thomas Mellewigt
Thomas Mellewigt
Professor of Strategic Management, Department of Management, Freie Universität Berlin, Germany
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fu-berlin.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Choice and performance of governance mechanisms: matching alliance governance to asset type
G Hoetker, T Mellewigt
Strategic Management Journal 30 (10), 1025-1044, 2009
6722009
Trust and formal contracts in interorganizational relationships—substitutes and complements
T Mellewigt, A Madhok, A Weibel
Managerial and decision economics 28 (8), 833-847, 2007
4762007
Entrepreneurial alliances as contractual forms
JJ Reuer, A Ariño, T Mellewigt
Journal of Business Venturing 21 (3), 306-325, 2006
1902006
Level and time effects of recruitment sources on early voluntary turnover.
I Weller, BC Holtom, W Matiaske, T Mellewigt
Journal of Applied Psychology 94 (5), 1146, 2009
1542009
Motive, Erfolge und Risiken des Outsourcings-Befunde und Defizite der empirischen Outsourcing-Forschung
W Matiaske, T Mellewigt
Zeitschrift fur Betriebswirtschaft 72 (6), 641-659, 2002
1492002
Management von strategischen Kooperationen: eine ressourcenorientierte Untersuchung in der Telekommunikationsbranche
T Mellewigt
Springer-Verlag, 2013
1392013
Thirty years after Michael E. Porter: what do we know about business exit?
C Decker, T Mellewigt
The Academy of Management Perspectives 21 (2), 41-55, 2007
1172007
Die Bedeutung des Vorgrundungsprozesses fur die Evolution von Unternehmen: Stand der empirischen Forschung
T Mellewigt, P Witt
Zeitschrift fur Betriebswirtschaft 72 (1), 81-110, 2002
1112002
How does the franchisor's choice of different control mechanisms affect franchisees’ and employee-managers’ satisfaction?
T Mellewigt, T Ehrmann, C Decker
Journal of Retailing 87 (3), 320-331, 2011
942011
Arbeitszufriedenheit: Quo vadis?
W Matiaske, T Mellewigt
BETRIEBSWIRTSCHAFT-STUTTGART- 61 (1), 7-24, 2001
852001
Reconceptualizing plural sourcing
A Krzeminska, G Hoetker, T Mellewigt
Strategic Management Journal 34 (13), 1614-1627, 2013
732013
How managers can build trust in strategic alliances: a meta-analysis on the central trust-building mechanisms
M Meier, M Lütkewitte, T Mellewigt, C Decker
Journal of Business Economics 86 (3), 229-257, 2016
662016
What drives contract design in alliances? Taking stock and how to proceed
T Mellewigt, C Decker, B Eckhard
Zeitschrift für Betriebswirtschaft 82 (7-8), 839-864, 2012
592012
Entstehen und Scheitern strategischer Allianzen in der Telekommunikationsbranche
R Bronner, T Mellewigt
Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 53 (7), 728-751, 2001
442001
Business exit and strategic change: Sticking to the knitting or striking a new path?
C Decker, T Mellewigt
British Journal of Management 23 (2), 165-178, 2012
432012
Contractual functions and contractual dynamics in inter-firm relationships: What we know and how to proceed
B Eckhard, T Mellewigt
412006
Entrepreneurial Teams
T Mellewigt, JF Späth
Entrepreneurial Excellence, 145, 2005
40*2005
Entrepreneurial teams—a survey of german and US empirical Studies
T Mellewigt, DHJF Späth
Gründungs-und Überlebenschancen von Familienunternehmen, 107-126, 2002
402002
Messung des Organisationserfolgs
T Mellewigt, C Decker
Organisations-Controlling, 51-82, 2006
382006
management revue
R Kabst, W Matiaske, E Jean-Luc Cerdin, FP Dowling, A Drory, ...
34*
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20