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Marlen Gabriele Arnold
Marlen Gabriele Arnold
Professorin für Nachhaltigkeit, TU Chemnitz
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Titel
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Jahr
Organizational learning to manage sustainable development
B Siebenhüner, M Arnold
Business strategy and the environment 16 (5), 339-353, 2007
4812007
Business models for sustainable innovation–an empirical analysis of frugal products and services
E Rosca, M Arnold, JC Bendul
Journal of Cleaner Production 162, S133-S145, 2017
4062017
Enhancing green product and process innovation: Towards an integrative framework of knowledge acquisition and environmental investment
U Awan, MG Arnold, I Gölgeci
Business Strategy and the Environment 30 (2), 1283-1295, 2021
2562021
Fostering sustainability by linking co-creation and relationship management concepts
M Arnold
Journal of Cleaner Production 140, 179-188, 2017
2152017
The greening dutchman: Philips' process of green flagging to drive sustainable innovations
MG Arnold, K Hockerts
Business Strategy and the Environment 20 (6), 394-407, 2011
1522011
Risikomanagement
W Gleißner, TB Berger, M Arnold
Carl von Ossietzky Universität Oldenburg-Center für Lebenslanges Lernen C3L, 2016
562016
Open innovation in urban energy systems
M Arnold, V Barth
Energy efficiency 5 (3), 351-364, 2012
542012
Sustainability value creation in frugal contexts to foster Sustainable Development Goals
MG Arnold
Business Strategy & Development 1 (4), 265-275, 2018
502018
Stakeholder dialogues for sustaining cultural change
M Arnold
International Studies of Management & Organization 40 (3), 61-77, 2010
502010
The role of open innovation in strengthening corporate responsibility
M Gabriele Arnold
International Journal of Sustainable Economy 3 (3), 361-379, 2011
452011
The lack of strategic sustainability orientation in German water companies
M Arnold
Ecological economics 117, 39-52, 2015
332015
Strategiewechsel für eine nachhaltige Entwicklung: Prozesse, Einflussfaktoren und Praxisbeispiele
M Arnold
312007
Organisationales Lernen und Nachhaltigkeit: Prozesse, Auswirkungen und Einflussfaktoren in sechs Unternehmensfallstudien
B Siebenhüner, M Arnold, E Hoffmann, T Behrens, S Heerwart, ...
Metropolis-Verl., 2006
312006
Nachhaltigkeitsinnovationen: Nachhaltigkeit als strategischer Faktor; eine explorative Untersuchung von Unternehmensbeispielen zur Berücksichtigung von Nachhaltigkeit im …
K Fichter, M Arnold
Univ., Lehrstuhl für Allg. Betriebswirtschaftslehre, Unternehmensführung und …, 2004
292004
Corporate social responsibility representation of the German water-supply and distribution companies: From colourful to barren landscapes
MG Arnold
International Journal of Innovation and Sustainable Development 11 (1), 1-22, 2017
262017
Combining conscious and unconscious knowledge within human-machine-interfaces to foster sustainability with decision-making concerning production processes
MG Arnold
Journal of cleaner production 179, 581-592, 2018
252018
Digitalizing higher education in light of sustainability and rebound effects—Surveys in times of the COVID-19 pandemic
MG Arnold, A Vogel, M Ulber
Sustainability 13 (22), 12912, 2021
232021
Nachhaltigkeitsinnovationen
K Fichter, M Arnold
Nachhaltigkeit als strategischer Faktor, Schriftenreihe am Lehrstuhl für …, 2004
232004
Erwartungen an die Qualität berufsbegleitender Studiengänge aus Hochschul-und Unternehmensperspektive–eine vergleichende Untersuchung
M Arnold, K Wetzel, B Dobmann
Beiträge zur Hochschulforschung 36 (4), 64-91, 2014
192014
Systemic structural constellations and sustainability in academia: A new method for sustainable higher education
M Arnold
Routledge, 2016
172016
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