Folgen
Karolina Urton
Karolina Urton
University of Münster, Institute of Educational Science
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-muenster.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The Berlin affective word list reloaded (BAWL-R)
MLH Võ, M Conrad, L Kuchinke, K Urton, MJ Hofmann, AM Jacobs
Behavior research methods 41 (2), 534-538, 2009
6192009
Attitudes towards inclusion and self-efficacy of principals and teachers.
K Urton, J Wilbert, T Hennemann
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 12 (2), 151-168, 2014
2732014
Emotional picture and word processing: an fMRI study on effects of stimulus complexity
LH Schlochtermeier, L Kuchinke, C Pehrs, K Urton, H Kappelhoff, ...
PLoS One 8 (2), e55619, 2013
942013
Der Zusammenhang zwischen der Einstellung zur Integration und der Selbstwirksamkeit von Schulleitungen und deren Kollegien
K Urton, J Wilbert, T Hennemann
Empirische Sonderpädagogik 6 (1), 3-16, 2014
912014
The role of orbitofrontal cortex in processing empathy stories in 4-to 8-year-old children
TT Brink, K Urton, D Held, E Kirilina, MJ Hofmann, G Klann-Delius, ...
Frontiers in Psychology 2, 80, 2011
782011
Die Einstellung zur Integration und die Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
K Urton, J Wilbert, T Hennemann
Psychologie in Erziehung und Unterricht 62 (2), 147-157, 2015
562015
Different behavioral and eye movement patterns of dyslexic readers with and without attentional deficits during single word reading
V Thaler, K Urton, A Heine, S Hawelka, V Engl, AM Jacobs
Neuropsychologia 47 (12), 2436-2445, 2009
432009
Effects of positive pictograms and words: An emotional word superiority effect?
K Tempel, L Kuchinke, K Urton, LH Schlochtermeier, H Kappelhoff, ...
Journal of Neurolinguistics 26 (6), 637-648, 2013
302013
The effects of the RAP strategy used in a peer-tutoring setting to foster reading comprehension in high-risk fourth graders.
T Leidig, M Grünke, K Urton, T Knaak, S Hisgen
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 16 (2), 231-253, 2018
212018
Selbstwirksamkeitserwartung–
K Urton
Potsdamer Zentrum für empirische Inklusionsforschung (ZEIF): Potsdam, 2017
212017
Teachers’ perceptions of opportunities and threats concerning inclusive schooling in Germany at an early stage of inclusion: Analyses of a mixed methodology approach
AM Hintz, M Paal, K Urton, J Krull, J Wilbert, T Hennemann
Journal of Cognitive Education and Psychology 14 (3), 357-374, 2015
212015
Inklusives Schulklima: Konzeptionelle Darstellung eines Rahmenmodells
K Urton, M Börnert, J Krull, J Wilbert, T Hennemann
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 12, 151-168, 2018
162018
Mnemonic Strategies in Mathematics Instruction for Students with Learning Disabilities: A Narrative Review.
RT Boon, K Urton, M Grünke, TA Rux
Learning Disabilities: A Multidisciplinary Journal 24 (2), 2019
142019
Fostering word fluency of struggling third graders from Germany through motivational peer-tutorial reading racetracks
A Barwasser, K Urton, M Grünke, M Sperling, DL Coker
Reading and Writing, 1-25, 2021
112021
Effects of a peer-tutorial reading racetrack on word fluency of secondary students with learning disabilities and emotional behavioral disorders
A Barwasser, K Urton, M Grünke
Frontiers in Psychology 12, 671385, 2021
112021
Video modeling interventions for students with learning disabilities: A systematic review.
RT Boon, K Urton, M Grünke, EH Ko
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 18 (1), 49-69, 2020
112020
Auf dem Weg zum inklusiven Schulsystem–Konzeption der wissenschaftlichen Begleitevaluation
T Hennemann, C Hillenbrand, K Fitting-Dahlmann, J Wilbert, K Urton
Zeitschrift für Heilpädagogik, 4-16, 2018
92018
Entwicklung eines Verfahrens zur Messung des inklusionsspezifischen Selbstwirksamkeitserlebens im schulischen Kontext
J Wilbert, K Urton, J Grubert
Empirische Sonderpädagogik 8 (3), 289-302, 2016
92016
Der Kreis Mettmann auf dem Weg zum inklusiven Schulsystem. Zentrale Ergebnisse der wissenschaftlichen Begleitung
J Krull, K Urton, J Wilbert, T Hennemann
Zeitschrift für Heilpädagogik, 17-39, 2018
82018
Teachers' accuracy in estimating social inclusion of students with and without special educational needs
J Wilbert, K Urton, J Krull, PR Kulawiak, A Schwalbe, T Hennemann
Frontiers in Education 5, 598330, 2020
72020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20