Follow
Christian Rueede
Christian Rueede
Unknown affiliation
Verified email at fhnw.ch
Title
Cited by
Cited by
Year
On newton-cartan cosmology
C Rüede, N Straumann
arXiv preprint gr-qc/9604054, 1996
461996
Basale fachliche Kompetenzen für allgemeine Studierfähigkeit in Mathematik und Erstsprache: Schlussbericht zuhanden der EDK: Franz Eberle [et al.]
F Eberle, C Brüggenbrock, C Rüede, C Weber, U Albrecht
Universität, Institut für Erziehungswissenschaften, 2015
362015
Strukturieren eines algebraischen Ausdrucks als Herstellen von Bezügen
C Rüede
Journal für Mathematik-Didaktik 33 (1), 113-141, 2012
292012
Wenn das Unausgesprochene regelnd wirkt—eine theoretische und empirische Arbeit zum Impliziten
C Rüede
Journal für Mathematik-Didaktik 30, 93-120, 2009
162009
Intuitionistic fixed point theories for strictly positive operators
C Rüede, T Strahm
Mathematical Logic Quarterly: Mathematical Logic Quarterly 48 (2), 195-202, 2002
132002
How secondary level teachers and students impose personal structure on fractional expressions and equations—an expert-novice study
C Rüede
Educational Studies in Mathematics 83, 387-408, 2013
122013
The proof-theoretic analysis of Σ transfinite dependent choice
C Rüede
122003
Metapredicative subsystems of analysis
C Rüede
Verlag nicht ermittelbar, 2000
122000
Zur Verknüpfung von Lernstandeinschätzung und Weiterarbeit im Arithmetikunterricht: Ein kontrastiver Vergleich zur Charakterisierung diagnostischer Expertise
C Streit, C Rüede, C Weber, B Graf
Journal für Mathematik-Didaktik 40 (1), 37-62, 2019
92019
Strukturierungen von Termen und Gleichungen
C Rüede
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2015
92015
Welche mathematischen Kompetenzen sind notwendig, um allgemeine Studierfähigkeit zu erreichen? Eine empirische Bestimmung erster Komponenten
C Rüede, C Weber, F Eberle
Journal für Mathematik-Didaktik 1 (40), 63-93, 2018
82018
Strukturierungen von Termen und Gleichungen: Theorie und Empirie des Gebrauchs algebraischer Zeichen durch Experten und Novizen
C Rüede
Springer-Verlag, 2014
82014
Schülerprotokolle aus unterschiedlichen Perspektiven lesen--eine explorative Studie
C Rüede, C Weber
Journal für Mathematik-Didaktik 33 (1), 1-28, 2012
72012
How do professional development programs on comparing solution methods and classroom discourse affect students' achievement in mathematics? The mediating role of students …
SY Mok, CS Hämmerle, C Rüede, FC Staub
Learning and Instruction 82, 101668, 2022
62022
Transfinite dependent choice and ω-model reflection
C Rüede
The Journal of Symbolic Logic 67 (3), 1153-1168, 2002
62002
Fostering flexibility using comparing solution strategies and classroom discussion: Effects of two professional development programs
C Rüede, SY Mok, FC Staub
Journal for Research in Mathematics Education 54 (1), 43-63, 2023
52023
Diagnostische Kompetenz-Wie sich Experten und Novizen beim" Lesen" von Schülerdokumenten unterscheiden
C Streit, C Rüede, C Weber
Universitätsbibliothek Dortmund, 2015
52015
Universes in metapredicative analysis
C Rüede
Archive for Mathematical Logic 42 (2), 129-151, 2003
52003
Novice and expert teachers’ use of content-related knowledge during pedagogical reasoning
R Pilous, T Leuders, C Rüede
Teaching and Teacher Education 129, 104149, 2023
42023
Adaptivität als Kern basaler mathematischer Kompetenzen für allgemeine Studierfähigkeit: Was heißt das in der Algebra?
C Rüede, FC Staub, D Holtsch, M Oepke, S Schumann
hep Verlag, 2019
42019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20