Romy Fröhlich
Romy Fröhlich
Full Professor, Ludwig-Maximilian-University Munich, Germany
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ifkw.lmu.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Handbuch der Public Relations. Wissenschaftliche Grundlagen und berufliches Handeln. Mit Lexikon (2. Auflage).
G Bentele, R Fröhlich, PE Szyszka
VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2008
220*2008
Handbuch der Public Relations. Wissenschaftliche Grundlagen und berufliches Handeln. Mit Lexikon.
G Bentele, R Fröhlich, PE Szyszka
Westdeutscehr Verlag., 2005
220*2005
Framing political public relations: Measuring success of political communication strategies in Germany
R Froehlich, B Rüdiger
Public Relations Review 32 (1), 18-25, 2006
1392006
Zur Problematik der PR-Definition (en)
R Fröhlich
Handbuch der Public Relations, 103-120, 2015
1342015
Journalism education in Europe and North America. An international comparison.
R Fröhlich, CE Holtz-Bacha
Hampton Press., 2003
1342003
Qualitativer Einfluß von Pressearbeit auf die Berichterstattung: Die» geheime Verführung «der Presse
R Fröhlich
Publizistik 37 (1), 37-49, 1992
1011992
PR bunnies caught in the agency ghetto? Gender stereotypes, organizational factors, and women's careers in PR agencies
R Fröhlich, SB Peters
Journal of Public Relations Research 19 (3), 229-254, 2007
792007
Between idiosyncratic self-interests and professional standards: A contribution to the understanding of participatory journalism in Web 2.0. Results from an online survey in …
R Fröhlich, O Quiring, S Engesser
Journalism 13 (8), 1041-1063, 2012
782012
Handbuch der Public Relations: Wissenschaftliche Grundlagen und berufliches Handeln. Mit Lexikon (3., überarbeitete und erweiterte Auflage)
R Fröhlich, P Szyszka, GE Bentele
Springer-Verlag, 2015
46*2015
Kriegsberichterstattung in deutschen Qualitätszeitungen
R Fröhlich, H Scherer, B Scheufele
Publizistik 52 (1), 11-32, 2007
462007
Determinierungsforschung zwischen PR-„Erfolg “und PR-„Einfluss “
R Fröhlich, B Rüdiger
Quo vadis Public Relations?, 125-141, 2004
452004
What’s the harm in moonlighting? A qualitative survey on the role conflicts of freelance journalists with secondary employment in the field of PR
R Fröhlich, T Koch, M Obermaier
Media, Culture & Society 35 (7), 809-829, 2013
432013
Frauen und Medien
R Fröhlich, C Holtz-Bacha
Eine Synopse der deutschen Forschung. Opladen, 1995
381995
Public relations: Daten und Fakten der geschlechtsspezifischen Berufsfeldforschung
R Fröhlich, SB Peters, EM Simmelbauer
Oldenbourg Verlag, 2005
332005
Frauen und Medien –– Eine Synopse der deutschen Forschung.
R Fröhlich, C Holtz-Bacha
Westdeutscher Verlag., 1995
33*1995
Public Relations als Beruf: Entwicklung, Ausbildung und Berufsrollen
R Fröhlich
na, 2008
322008
Feminine and feminist values in communication professions: Exceptional skills and expertise or ‘friendliness trap
R Fröhlich
Gender and newsroom cultures: Identities at work, 67-80, 2004
322004
Der andere Blick. Aktuelles zur Massenkommunikation aus weiblicher Sicht
R Fröhlich
Aktuelles zur Massenkommunikation aus weiblicher Sicht. Bochum, 1992
261992
Werbung in Deutschland–Auf dem Weg zu einem Frauenberuf?
R Fröhlich
Stereotype?, 25-50, 2011
252011
Three steps forward and two back? Women journalists in the western world between progress, standstill, and retreat
R Fröhlich
Women in mass communication, 161-176, 2007
242007
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20