Folgen
Ulrike Hartmann
Ulrike Hartmann
DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation
Bestätigte E-Mail-Adresse bei dipf.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Historical perspective taking: A standardized measure for an aspect of students' historical thinking
U Hartmann, M Hasselhorn
Learning and individual differences 18 (2), 264-270, 2008
1182008
Embodiment–ein innovatives Konzept für Entwicklungsforschung und Psychoanalyse
M Ammaniti, A Busse, K Fritzemeyer, T Fischmann, V Gallese, ...
Vandenhoeck & Ruprecht, 2013
1112013
Teacher collaboration networks as a function of type of collaboration and schools’ structural environment
J Schuster, U Hartmann, N Kolleck
Teaching and Teacher Education 103, 103372, 2021
542021
Teachers’ professional collaboration and trust relationships: An inferential social network analysis of teacher teams
N Kolleck, J Schuster, U Hartmann, C Gräsel
Research in Education 111 (1), 89-107, 2021
502021
Unterricht als Feld evidenzbasierter Bildungspraxis?
U Hartmann, J Decristan, E Klieme
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 19, 179-199, 2017
502017
Same same but different? Analysen zur Struktur kollegialer Kooperation unter Lehrkräften im Kontext von Schul-und Unterrichtsentwicklung
U Hartmann, D Richter, C Gräsel
Unterrichtswissenschaft, 325-344, 2020
422020
Perspektivenübernahme als Kompetenz für den Geschichtsunterricht
U Hartmann, M Sauer, M Hasselhorn
392009
Integrating information from multiple texts relates to pre-service teachers’ epistemic products for reflective teaching practice
U Hartmann, M Kindlinger, K Trempler
Teaching and Teacher Education 97, 103205, 2021
332021
Brokering activities and learning mechanisms at the boundary of educational research and school practice
U Hartmann, J Decristan
Teaching and teacher education 74, 114-124, 2018
332018
Perspektivenübernahme als eine Kompetenz historischen Verstehens
U Hartmann
Niedersächsische Staats-und Universitätsbibliothek Göttingen, 2008
292008
Freiheit, Ästhetik oder Bedrohung? Wie Kinder Natur bewerten
S Hallmann, C Kloeckner, U Kuhlmann, A Beisenkamp
Umweltpsychologie 9 (2), 88-108, 2005
292005
Teachers’ self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children
L Höltge, JH Ehm, U Hartmann, M Hasselhorn
Early child development and care 189 (2), 339-351, 2019
282019
Implementation digitaler Medien als Schulentwicklungsaufgabe
C Gräsel, J Schledjewski, U Hartmann
Zeitschrift für Pädagogik 66 (2), 208-224, 2020
252020
General aspects of Muscular adaptation in Sport
U Hartmann
The 4th International and Sports Science.–Tehran, 43-44, 2004
212004
Assessing individualized instruction in the classroom: Comparing teacher, student, and observer perspectives
L Tetzlaff, U Hartmann, H Dumont, G Brod
Learning and Instruction 82, 101655, 2022
192022
Entwicklungsverläufe verstehen-Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern: Forschungsergebnisse des Frankfurter IDeA-Zentrums
U Hartmann, M Hasselhorn, A Gold
Kohlhammer Verlag, 2017
152017
Lern-und Aufmerksamkeitsstörungen
M Hasselhorn, U Hartmann
Kindheit und Entwicklung, 2010
152010
Von Kompetenzmodellen zur empirischen Erforschung von Schülerkompetenzen–das Beispiel historische Perspektivenübernahme
U Hartmann, M Martens, M Sauer
Zeitschrift für Geschichtsdidaktik 6, 125-148, 2007
122007
Modeling interactions between multivariate learner characteristics and interventions: A person-centered approach
L Tetzlaff, P Edelsbrunner, A Schmitterer, U Hartmann, G Brod
Educational Psychology Review 35 (4), 112, 2023
82023
Core Practices als Boundary Objects im Praxissemester
J Schellenbach-Zell, U Hartmann
journal für lehrerInnenbildung jlb 22 (3), 110-119, 2022
82022
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20