Embodiment–ein innovatives Konzept für Entwicklungsforschung und Psychoanalyse M Ammaniti, C Burkhardt-Mussmann, A Busse, K Fritzemeyer, ... Vandenhoeck & Ruprecht, 2013 | 87 | 2013 |
Historical perspective taking: A standardized measure for an aspect of students' historical thinking U Hartmann, M Hasselhorn Learning and individual differences 18 (2), 264-270, 2008 | 81 | 2008 |
Unterricht als Feld evidenzbasierter Bildungspraxis? U Hartmann, J Decristan, E Klieme Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 19, 179-199, 2017 | 30 | 2017 |
Perspektivenübernahme als Kompetenz für den Geschichtsunterricht U Hartmann, M Sauer, M Hasselhorn Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 12 (2), 321-342, 2009 | 27 | 2009 |
Perspektivenübernahme als eine Kompetenz historischen Verstehens U Hartmann Niedersächsische Staats-und Universitätsbibliothek Göttingen, 2008 | 24 | 2008 |
Freiheit, Ästhetik oder Bedrohung? Wie Kinder Natur bewerten S Hallmann, C Kloeckner, U Kuhlmann, A Beisenkamp Umweltpsychologie 9 (2), 88-108, 2005 | 22 | 2005 |
Teachers’ self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children L Höltge, JH Ehm, U Hartmann, M Hasselhorn Early child development and care 189 (2), 339-351, 2019 | 18 | 2019 |
Brokering activities and learning mechanisms at the boundary of educational research and school practice U Hartmann, J Decristan Teaching and teacher education 74, 114-124, 2018 | 16 | 2018 |
Lern-und Aufmerksamkeitsstörungen M Hasselhorn, U Hartmann Kindheit und Entwicklung, 2010 | 12 | 2010 |
Von Kompetenzmodellen zur empirischen Erforschung von Schülerkompetenzen–das Beispiel historische Perspektivenübernahme U Hartmann, M Martens, M Sauer Zeitschrift für Geschichtsdidaktik 6, 125-148, 2007 | 12 | 2007 |
Teacher collaboration networks as a function of type of collaboration and schools’ structural environment J Schuster, U Hartmann, N Kolleck Teaching and Teacher Education 103, 103372, 2021 | 11 | 2021 |
Entwicklungsverläufe verstehen-Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern: Forschungsergebnisse des Frankfurter IDeA-Zentrums U Hartmann, M Hasselhorn, A Gold Kohlhammer Verlag, 2017 | 11 | 2017 |
Integrating information from multiple texts relates to pre-service teachers’ epistemic products for reflective teaching practice U Hartmann, M Kindlinger, K Trempler Teaching and Teacher Education 97, 103205, 2021 | 9 | 2021 |
Die Perspektive pädagogischer Fachkräfte auf schulvorbereitende Zusatzförderung in der Kita JH Ehm, U Hartmann, L Hoeltge, M Hasselhorn Unterrichtswissenschaft 45, 289-248, 2017 | 5 | 2017 |
Same Same But Different? Analysen zur Struktur kollegialer Kooperation unter Lehrkräften im Kontext von Schul-und Unterrichtsentwicklung U Hartmann, D Richter, C Gräsel Unterrichtswissenschaft 49 (3), 325-344, 2021 | 4 | 2021 |
Teachers’ professional collaboration and trust relationships: An inferential social network analysis of teacher teams N Kolleck, J Schuster, U Hartmann, C Gräsel Research in Education 111 (1), 89-107, 2021 | 3 | 2021 |
Individual Development and Adaptive Education of Children at Risk: objectives and agenda of a transdisciplinary research centre M Hasselhorn, U Hartmann, S Reuße, A Gold Early Parenting and Prevention of Disorder, 215-225, 2018 | 3 | 2018 |
Vom wissenschaftlichen Wissen zur Wissensnutzung in der pädagogischen Praxis U Hartmann, E Klieme Entwicklungsverläufe verstehen - Bildungsrisiken erkennen – Kinder wirksam …, 2017 | 3* | 2017 |
Interpersonal Understanding in Historical Context M Martens, U Hartmann, M Sauer, M Hasselhorn Sense Publishers, 2009 | 3 | 2009 |
Implementation digitaler Medien als Schulentwicklungsaufgabe C Gräsel, J Schledjewski, U Hartmann Zeitschrift für Pädagogik 66 (2), 208-224, 2020 | 2 | 2020 |