Historical perspective taking: A standardized measure for an aspect of students' historical thinking U Hartmann, M Hasselhorn Learning and individual differences 18 (2), 264-270, 2008 | 118 | 2008 |
Embodiment–ein innovatives Konzept für Entwicklungsforschung und Psychoanalyse M Ammaniti, A Busse, K Fritzemeyer, T Fischmann, V Gallese, ... Vandenhoeck & Ruprecht, 2013 | 111 | 2013 |
Teacher collaboration networks as a function of type of collaboration and schools’ structural environment J Schuster, U Hartmann, N Kolleck Teaching and Teacher Education 103, 103372, 2021 | 54 | 2021 |
Teachers’ professional collaboration and trust relationships: An inferential social network analysis of teacher teams N Kolleck, J Schuster, U Hartmann, C Gräsel Research in Education 111 (1), 89-107, 2021 | 50 | 2021 |
Unterricht als Feld evidenzbasierter Bildungspraxis? U Hartmann, J Decristan, E Klieme Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 19, 179-199, 2017 | 50 | 2017 |
Same same but different? Analysen zur Struktur kollegialer Kooperation unter Lehrkräften im Kontext von Schul-und Unterrichtsentwicklung U Hartmann, D Richter, C Gräsel Unterrichtswissenschaft, 325-344, 2020 | 42 | 2020 |
Perspektivenübernahme als Kompetenz für den Geschichtsunterricht U Hartmann, M Sauer, M Hasselhorn | 39 | 2009 |
Integrating information from multiple texts relates to pre-service teachers’ epistemic products for reflective teaching practice U Hartmann, M Kindlinger, K Trempler Teaching and Teacher Education 97, 103205, 2021 | 33 | 2021 |
Brokering activities and learning mechanisms at the boundary of educational research and school practice U Hartmann, J Decristan Teaching and teacher education 74, 114-124, 2018 | 33 | 2018 |
Perspektivenübernahme als eine Kompetenz historischen Verstehens U Hartmann Niedersächsische Staats-und Universitätsbibliothek Göttingen, 2008 | 29 | 2008 |
Freiheit, Ästhetik oder Bedrohung? Wie Kinder Natur bewerten S Hallmann, C Kloeckner, U Kuhlmann, A Beisenkamp Umweltpsychologie 9 (2), 88-108, 2005 | 29 | 2005 |
Teachers’ self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children L Höltge, JH Ehm, U Hartmann, M Hasselhorn Early child development and care 189 (2), 339-351, 2019 | 28 | 2019 |
Implementation digitaler Medien als Schulentwicklungsaufgabe C Gräsel, J Schledjewski, U Hartmann Zeitschrift für Pädagogik 66 (2), 208-224, 2020 | 25 | 2020 |
General aspects of Muscular adaptation in Sport U Hartmann The 4th International and Sports Science.–Tehran, 43-44, 2004 | 21 | 2004 |
Assessing individualized instruction in the classroom: Comparing teacher, student, and observer perspectives L Tetzlaff, U Hartmann, H Dumont, G Brod Learning and Instruction 82, 101655, 2022 | 19 | 2022 |
Entwicklungsverläufe verstehen-Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern: Forschungsergebnisse des Frankfurter IDeA-Zentrums U Hartmann, M Hasselhorn, A Gold Kohlhammer Verlag, 2017 | 15 | 2017 |
Lern-und Aufmerksamkeitsstörungen M Hasselhorn, U Hartmann Kindheit und Entwicklung, 2010 | 15 | 2010 |
Von Kompetenzmodellen zur empirischen Erforschung von Schülerkompetenzen–das Beispiel historische Perspektivenübernahme U Hartmann, M Martens, M Sauer Zeitschrift für Geschichtsdidaktik 6, 125-148, 2007 | 12 | 2007 |
Modeling interactions between multivariate learner characteristics and interventions: A person-centered approach L Tetzlaff, P Edelsbrunner, A Schmitterer, U Hartmann, G Brod Educational Psychology Review 35 (4), 112, 2023 | 8 | 2023 |
Core Practices als Boundary Objects im Praxissemester J Schellenbach-Zell, U Hartmann journal für lehrerInnenbildung jlb 22 (3), 110-119, 2022 | 8 | 2022 |