Folgen
Michael Liebendörfer
Michael Liebendörfer
Professor, Universität Paderborn, Institut für Mathematik
Bestätigte E-Mail-Adresse bei math.upb.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Motivationsentwicklung im Mathematikstudium
M Liebendörfer
Springer Spektrum, 2018
632018
Interest development during the first year at university: do mathematical beliefs predict interest in mathematics?
M Liebendörfer, S Schukajlow
ZDM 49 (3), 355-366, 2017
322017
Quality matters: how reflecting on the utility value of mathematics affects future teachers’ interest
M Liebendörfer, S Schukajlow
Educational Studies in Mathematics 105 (2), 199-218, 2020
302020
Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität …
R Hochmuth, R Biehler, N Schaper, C Kuklinski, E Lankeit, E Leis, ...
Leibniz Universität Hannover, 2018
262018
Mathematics learning support centres in Germany—an overview
M Schürmann, L Gildehaus, M Liebendörfer, N Schaper, R Biehler, ...
Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the …, 2021
252021
LimSt–Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium
M Liebendörfer, R Göller, R Biehler, R Hochmuth, J Kortemeyer, ...
Journal für Mathematik-Didaktik 42 (2021), Nr. 1 42 (1), 25-59, 2020
232020
Abschreiben - ein Problem in mathematischen Lehrveranstaltungen?
M Liebendörfer, R Göller
Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2014 Beiträge zum …, 2016
232016
Mathe–nein danke? Interesse, Beliefs und Lernstrategien im Mathematikstudium bei Grundschullehramtsstudierenden mit Pflichtfach
J Kolter, M Liebendörfer, S Schukajlow
Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase …, 2016
212016
Different goals for pre-university mathematical bridging courses–Comparative evaluations, instruments and selected results
B Rolf, E Lankeit, S Neuhaus
INDRUM 2018, 2018
202018
A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities
M Liebendörfer, R Hochmuth, R Biehler, N Schaper, C Kuklinski, S Khellaf, ...
Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in …, 2017
202017
Evaluating innovative measures in university mathematics–The case of affective outcomes in a lecture focused on problem-solving
C Kuklinski, E Leis, M Liebendörfer, R Hochmuth, R Biehler, E Lankeit, ...
INDRUM 2018, 2018
192018
Interest in mathematics and the first steps at the university
M Liebendörfer, R Hochmuth
Proceedings of the 8th Conference of the European Society for Research in …, 2013
182013
The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers
M Liebendörfer, R Göller, L Gildehaus, J Kortemeyer, R Biehler, ...
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 53 …, 2022
172022
Abschreiben von Übungsaufgaben in traditionellen und innovativen Mathematikvorlesungen
M Liebendörfer, R Göller
Mitteilungen der DMV 24 (4), 230-230, 2016
152016
‘I Don’t need this’—understanding preservice teachers disaffection in mathematics
L Gildehaus, M Liebendörfer
Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the …, 2021
132021
Vorstellung eines fragebogens zur erfassung von lernstrategien in mathematikhaltigen studiengängen
M Liebendörfer, R Hochmuth, S Schreiber, R Göller, J Kolter, R Biehler, ...
Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, 48. Jahrestagung der Gesellschaft …, 2014
122014
Instrumentenentwicklung zur Messung von Lernstrategien in mathematikhaltigen Studiengängen
R Göller, J Kortemeyer, M Liebendörfer, R Biehler, R Hochmuth, J Krämer, ...
Beiträge zum Mathematikunterricht 2013, 47. Jahrestagung der Gesellschaft …, 2013
122013
University students’ fully digital study of mathematics: an identification of student-groups via their resources usage and a characterization by personal and affective …
L Kempen, M Liebendörfer
Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the …, 2021
112021
Perceived autonomy in the first semester of mathematics studies
M Liebendörfer, R Hochmuth
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2015
112015
Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase
R Biehler, R Hochmuth, N Schaper, C Kuklinski, E Lankeit, E Leis, ...
A. Hanft, F. Bischoff & S. Kretschmer (Hrsg.) 3, 32-41, 2018
102018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20