Christina Peter
Christina Peter
Institut für Kommunikationswissenschaft und Medienforschung, Ludwig-Maximilians-Universität München
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Jahr
When debunking scientific myths fails (and when it does not) The backfire effect in the context of journalistic coverage and immediate judgments as prevention strategy
C Peter, T Koch
Science Communication 38 (1), 3-25, 2016
912016
Exemplification 2.0
C Peter, C Rossmann, T Keyling
Journal of Media Psychology, 2014
592014
Der Begriff Lügenpresse in deutschen Tageszeitungen: Eine Framing-Analyse
N Denner, C Peter
Publizistik 62 (3), 273-297, 2017
252017
Exemplar effects on public opinion perception and attitudes: The moderating role of exemplar involvement
T Zerback, C Peter
Human Communication Research 44 (2), 176-196, 2018
212018
Idealized female beauty, social comparisons, and awareness intervention material
F Arendt, C Peter, J Beck
Journal of Media Psychology, 2016
212016
Wahrnehmungsphänomene
C Peter, HB Brosius
Handbuch Medienwirkungsforschung, 463-480, 2013
212013
Grenzen der Wirksamkeit von Fallbeispielen?
C Peter, HB Brosius
Publizistik 55 (3), 275-288, 2010
182010
Effects of equivalence framing on the perceived truth of political messages and the trustworthiness of politicians
T Koch, C Peter
Public Opinion Quarterly 81 (4), 847-865, 2017
172017
Das Experiment in der Kommunikations-und Medienwissenschaft
T Koch, C Peter, P Müller
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019
132019
Optimisten glaubt man nicht. Wie sich valenzbasiertes Framing auf die Glaubwürdigkeit von Aussagen und deren Kommunikator auswirkt
T Koch, C Peter, M Obermaier
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 61 (4), 551-567, 2013
122013
Fernsehen als Zerrspiegel: Relevanz und Bedingungen sozialer Vergleichsprozesse im Rahmen der Fernsehnutzung
C Peter
Springer-Verlag, 2016
102016
The role of similarity in exemplification effect
C Peter, T Zerback
SCM Studies in Communication and Media 6 (1), 71-80, 2017
92017
Ordinary Citizens in the News: A Conceptual Framework
C Peter, T Zerback
Journalism Studies 21 (8), 1003-1016, 2020
72020
Exemplification effects: A meta-analysis
B Krämer, C Peter
Human Communication Research 46 (2-3), 192-221, 2020
72020
The risk of omitting warmth or competence information in ads: Advertising strategies for hedonic and utilitarian brand types
C Peter, M Ponzi
Journal of Advertising Research 58 (4), 423-432, 2018
72018
Exemplification theory
HB Brosius, C Peter
The international encyclopedia of media effects, 1-9, 2017
72017
Quo vadis Fallbeispielforschung? Aktuelle Befunde und zukünftige Herausforderungen an ein Forschungsfeld
C Peter
Theorieanpassungen in der digitalen Medienwelt, 123-140, 2012
62012
Im Spiegel der Anderen
C Peter, A Fahr, H Früh
Publizistik 57 (2), 161-178, 2012
62012
Advertising in disguise? How disclosure and content features influence the effects of native advertising
J Beckert, T Koch, B Viererbl, N Denner, C Peter
Communications 1 (ahead-of-print), 2020
52020
Countering misinformation: Strategies, challenges, and uncertainties
C Peter, T Koch
SCM Studies in Communication and Media 8 (4), 431-445, 2019
42019
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