Folgen
Uta Klusmann
Uta Klusmann
IPN - Leibniz Institute for Science and Mathematics Eductation, Kiel
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ipn.uni-kiel.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Assessing post-event processing after social situations: A measure based on the cognitive model for social phobia
L Fehm, J Hoyer, G Schneider, C Lindemann, U Klusmann
Anxiety, Stress, & Coping 21 (2), 129-142, 2008
65332008
Teachers’ mathematical knowledge, cognitive activation in the classroom, and student progress
J Baumert, M Kunter, W Blum, M Brunner, T Voss, A Jordan, U Klusmann, ...
American educational research journal 47 (1), 133-180, 2010
33112010
Professional competence of teachers: effects on instructional quality and student development.
M Kunter, U Klusmann, J Baumert, D Richter, T Voss, A Hachfeld
Journal of educational psychology 105 (3), 805, 2013
21632013
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV
M Kunter, J Baumert, W Blum
Waxmann Verlag, 2011
13752011
Professional development across the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning opportunities
D Richter, M Kunter, U Klusmann, O Lüdtke, J Baumert
Teachers’ professional development, 97-121, 2014
9902014
Motivations for choosing teaching as a career: An international comparison using the FIT-Choice scale
HMG Watt, PW Richardson, U Klusmann, M Kunter, B Beyer, U Trautwein, ...
Teaching and teacher education 28 (6), 791-805, 2012
9242012
Teachers' occupational well-being and quality of instruction: The important role of self-regulatory patterns.
U Klusmann, M Kunter, U Trautwein, O Lüdtke, J Baumert
Journal of educational psychology 100 (3), 702, 2008
8362008
Students' and mathematics teachers' perceptions of teacher enthusiasm and instruction
M Kunter, YM Tsai, U Klusmann, M Brunner, S Krauss, J Baumert
Learning and instruction 18 (5), 468-482, 2008
7972008
Teachers’ emotional exhaustion is negatively related to students’ achievement: Evidence from a large-scale assessment study.
U Klusmann, D Richter, O Lüdtke
Journal of Educational Psychology 108 (8), 1193, 2016
5702016
Student misbehavior and teacher well-being: Testing the mediating role of the teacher-student relationship
K Aldrup, U Klusmann, O Lüdtke, R Göllner, U Trautwein
Learning and instruction 58, 126-136, 2018
5692018
How different mentoring approaches affect beginning teachers' development in the first years of practice
D Richter, M Kunter, O Lüdtke, U Klusmann, Y Anders, J Baumert
Teaching and teacher education 36, 166-177, 2013
5022013
Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz (COACTIV): Dokumentation der Erhebungsinstrumente
J Baumert, W Blum, M Brunner, T Dubberke, A Jordan, U Klusmann, ...
Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, 2009
4472009
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers: Results from the COACTIV project
M Kunter, J Baumert, W Blum, U Klusmann, S Krauss, M Neubrand
Springer Science & Business Media, 2013
4352013
Engagement and emotional exhaustion in teachers: Does the school context make a difference?
U Klusmann, M Kunter, U Trautwein, O Lüdtke, J Baumert
Applied Psychology 57, 127-151, 2008
4272008
Die professionelle Kompetenz von Mathematiklehrkräften. Konzeptualisierung, Erfassung und Bedeutung für den Unterricht
M Brunner, M Kunter, S Krauss, U Klusmann, J Baumert, W Blum, ...
Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule. Abschlussbericht des DFG …, 2006
3532006
Welche Zusammenhänge bestehen zwischen dem fachspezifischen Professionswissen von Mathematiklehrkräften und ihrer Ausbildung sowie beruflichen Fortbildung?
M Brunner, M Kunter, S Krauss, J Baumert, W Blum, T Dubberke, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9, 521-544, 2006
3392006
Lehrerbelastung und Unterrichtsqualität aus der Perspektive von Lehrenden und Lernenden
U Klusmann, M Kunter, U Trautwein, J Baumert
Zeitschrift für pädagogische Psychologie 20 (3), 161-173, 2006
3152006
Berufliche Beanspruchung angehender Lehrkräfte: Die Effekte von Persönlichkeit, pädagogischer Vorerfahrung und professioneller Kompetenz
U Klusmann, M Kunter, T Voss, J Baumert
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2012
2432012
What makes a good teacher? The relative importance of mathematics teachers’ cognitive ability, personality, knowledge, beliefs, and motivation for instructional quality
F Baier, AT Decker, T Voss, T Kleickmann, U Klusmann, M Kunter
British Journal of Educational Psychology 89 (4), 767-786, 2019
2302019
Does basic need satisfaction mediate the link between stress exposure and well-being? A diary study among beginning teachers
K Aldrup, U Klusmann, O Lüdtke
Learning and Instruction 50, 21-30, 2017
2302017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20