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Frank Niklas
Frank Niklas
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Home literacy environment and the beginning of reading and spelling
F Niklas, W Schneider
Contemporary educational psychology 38 (1), 40-50, 2013
2962013
Casting the die before the die is cast: The importance of the home numeracy environment for preschool children
F Niklas, W Schneider
European Journal of Psychology of Education 29 (3), 327-345, 2014
1642014
Intellectual development from early childhood to early adulthood: The impact of early IQ differences on stability and change over time
W Schneider, F Niklas, S Schmiedeler
Learning and Individual Differences 32, 156-162, 2014
1112014
Home learning environment and development of child competencies from kindergarten until the end of elementary school
F Niklas, W Schneider
Contemporary Educational Psychology 49, 263-274, 2017
962017
The sooner, the better: Early reading to children
F Niklas, C Cohrssen, C Tayler
Sage Open 6 (4), 2158244016672715, 2016
922016
Improving preschoolers’ numerical abilities by enhancing the home numeracy environment
F Niklas, C Cohrssen, C Tayler
Early Education and Development 27 (3), 372-383, 2016
902016
With a little help: Improving kindergarten children’s vocabulary by enhancing the home literacy environment
F Niklas, W Schneider
Reading and Writing 28 (4), 491-508, 2015
832015
Die Bedeutung des Migrationshintergrunds, des Kindergartenbesuchs sowie der Zusammensetzung der Kindergartengruppe für sprachliche Leistungen von Vorschulkindern 1Dieser …
F Niklas, S Schmiedeler, N Pröstler, W Schneider
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 25 (2), 115, 2011
782011
Parents supporting learning: A non-intensive intervention supporting literacy and numeracy in the home learning environment
F Niklas, C Cohrssen, C Tayler
International Journal of Early Years Education 24 (2), 121-142, 2016
722016
Home-based literacy activities and children's cognitive outcomes: A comparison between Australia and Germany
F Niklas, C Tayler, W Schneider
International Journal of Educational Research 71, 75-85, 2015
512015
Der Zusammenhang von familiärer Lernumwelt mit schulrelevanten Kompetenzen im Vorschulalter
F Niklas, W Schneider
Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 149-165, 2010
512010
Die Anfänge geschlechtsspezifischer Leistungsunterschiede in mathematischen und schriftsprachlichen Kompetenzen
F Niklas, W Schneider
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2012
502012
Intervention in the home literacy environment and kindergarten children’s vocabulary and phonological awareness
F Niklas, W Schneider
First Language 37 (5), 433-452, 2017
482017
Self-report measures of the home learning environment in large scale research: Measurement properties and associations with key developmental outcomes
F Niklas, C Nguyen, DS Cloney, C Tayler, R Adams
Learning Environments Research 19 (2), 181-202, 2016
472016
Die familiäre Lernumwelt und ihre Bedeutung für die kindliche Kompetenzentwicklung
F Niklas
Psychologie in Erziehung und Unterricht 62 (2), 106, 2015
472015
Symptoms of attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) and home learning environment (HLE): Findings from a longitudinal study
S Schmiedeler, F Niklas, W Schneider
European Journal of Psychology of Education 29 (3), 467-482, 2014
432014
Die frühe familiäre Lernumwelt als Mediator zwischen strukturellen Herkunftsmerkmalen und der basalen Lesefähigkeit am Ende der ersten Klasse
F Niklas, K Möllers, W Schneider
Psychologie in Erziehung und Unterricht, 94-111, 2013
402013
Home learning environment and concept formation: A family intervention study with kindergarten children
F Niklas, C Cohrssen, C Tayler
Early Childhood Education Journal 44 (5), 419-427, 2016
392016
A bird in the hand: Understanding the trajectories of development of young children and the need for action to improve outcomes
C Tayler, D Cloney, F Niklas
Australasian Journal of Early Childhood 40 (3), 51-60, 2015
392015
Findet sich ein „Matthäus-Effekt “in der Kompetenzentwicklung von jungen Kindern mit oder ohne Migrationshintergrund?
F Niklas, R Segerer, S Schmiedeler, W Schneider
Frühe Bildung, 2012
362012
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Artikel 1–20