Stefan Hielscher
Stefan Hielscher
Assistant Professor in Business and Society, University of Bath
Verified email at bath.ac.uk - Homepage
TitleCited byYear
Moral commitments and the societal role of business: An ordonomic approach to corporate citizenship
I Pies, S Hielscher, M Beckmann
Business Ethics Quarterly 19 (3), 375-401, 2009
2022009
Value creation, management competencies, and global corporate citizenship: An ordonomic approach to business ethics in the age of globalization
I Pies, M Beckmann, S Hielscher
Journal of Business Ethics 94 (2), 265-278, 2010
1512010
Commitment strategies for sustainability: How business firms can transform trade‐offs into win–win outcomes
M Beckmann, S Hielscher, I Pies
Business Strategy and the Environment 23 (1), 18-37, 2014
1412014
The political role of the business firm: An ordonomic concept of corporate citizenship developed in comparison with the Aristotelian idea of individual citizenship
I Pies, M Beckmann, S Hielscher
Business & Society 53 (2), 226-259, 2014
752014
Nonprofit organizations, institutional economics, and systems thinking
V Valentinov, S Hielscher, I Pies
Economic Systems 39 (3), 491-501, 2015
502015
Competitive markets, corporate firms, and new governance—An ordonomic conceptualization
I Pies, M Beckmann, S Hielscher
Corporate Citizenship and New Governance, 171-188, 2011
46*2011
How to foster social progress: An ordonomic perspective on progressive institutional change
S Hielscher, I Pies, V Valentinov
Journal of Economic Issues 46 (3), 779-798, 2012
352012
The meaning of nonprofit advocacy: An ordonomic perspective
V Valentinov, S Hielscher, I Pies
The Social Science Journal 50 (3), 367-373, 2013
322013
Betriebswirtschaftslehre und Unternehmensethik
I Pies, S Hielscher, M Beckmann
Die Betriebswirtschaft 69 (3), 317, 2009
312009
Rationalizing the GMO debate: the ordonomic approach to addressing agricultural myths
S Hielscher, I Pies, V Valentinov, L Chatalova
International journal of environmental research and public health 13 (5), 476, 2016
302016
Participation versus Consent: Should Corporations Be Run according to Democratic Principles?1
S Hielscher, M Beckmann, I Pies
Business Ethics Quarterly 24 (4), 533-563, 2014
302014
Sozialstruktur und Semantik-Ordonomik als Forschungsprogramm in der modernen (Welt-) Gesellschaft
I Pies, M Beckmann, S Hielscher
Diskussionspapier, 2009
252009
Emergence: a systems theory’s challenge to ethics
V Valentinov, S Hielscher, I Pies
Systemic Practice and Action Research 29 (6), 597-610, 2016
232016
Der systematische Ort der Zivilgesellschaft-Welche Rolle weist eine ökonomische Theorie der Moral zivilgesellschaftlichen Organisationen in der modernen Gesellschaft zu?
I Pies, S Hielscher
Diskussionspapier, 2008
222008
How do companies invest in corporate social responsibility? An ordonomic contribution for empirical CSR research
MG Will, S Hielscher
Administrative sciences 4 (3), 219-241, 2014
212014
Social Entrepreneurship und Ordnungspolitik: Zur Rolle gesellschaftlicher Change Agents am Beispiel des Kruppschen Wohlfahrtsprogramms/Social Entrepreneurship and Ordnungspolitik
S Hielscher, M Beckmann
ORDO 60 (1), 435-462, 2009
192009
Wie können Corporate Citizens voneinander lernen? Ordonomische Anregungen für inter-organisationales Lernen im Global Compact der Vereinten Nationen
S Hielscher, I Pies, M Beckmann
Zeitschrift für Wirtschafts-und Unternehmensethik 10 (1), 41-65, 2009
192009
Mind the Gap
I Pies, M Beckmann, S Hielscher
Ordonomische Überlegungen zur Sozialstruktur und Semantik moderner …, 2007
172007
Morality as a factor of production: Moral commitments as strategic risk management
S Hielscher
Corporate citizenship and new governance, 117-132, 2011
162011
Beitrage zum Thema-Moral als Produktionsfaktor: Wie Unternehmen dem Vertrauensverlust im System und ins System der Marktwirtschaft unternehmerisch begegnen konnen
I Pies, S Hielscher
BFuP-Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis, 443, 2009
152009
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20