Sebastian Schultheiß
Title
Cited by
Cited by
Year
We still trust in Google, but less than 10 years ago: an eye-tracking study
S Schultheiß, S Sünkler, D Lewandowski
Information Research 23 (3), paper 799, 2018
272018
“Outside the industry, nobody knows what we do” SEO as seen by search engine optimizers and content providers
S Schultheiß, D Lewandowski
Journal of Documentation, 2020
92020
How users' knowledge of advertisements influences their viewing and selection behavior in search engines
S Schultheiß, D Lewandowski
Journal of the Association for Information Science and Technology, 2020
72020
Misplaced trust? The relationship between trust, ability to identify commercially influenced results and search engine preference
S Schultheiß, D Lewandowski
Journal of Information Science, 2021
32021
Expert interviews with stakeholder groups in the context of commercial search engineswithin the SEO Effect project
S Schultheiß, D Lewandowski
32021
Known-item searches and search tactics in library search systems: results from four transaction log analysis studies
S Schultheiß, A Linhart, C Behnert, I Rulik, D Lewandowski
The Journal of Academic Librarianship 46 (5), 102202, 2020
22020
Studies on Search: Designing Meaningful IIR Studies on Commercial Search Engines
D Lewandowski, S Sünkler, S Schultheiß
Datenbank-Spektrum 20 (1), 5-15, 2020
22020
Die Suche nach dem „Wie...“
F Kerkmann, S Sünkler, S Schultheiß
Information-Wissenschaft & Praxis 68 (1), 58-66, 2017
22017
A representative online survey among German search engine users with a focus on questions regarding search engine optimization (SEO): a study within the SEO Effect project
S Schultheiß, D Lewandowski
12021
Taktiken der Suche: Eine Logfileanalyse des Discovery-Systems beluga
S Schultheiß
http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.22020.42888/1, 2018
12018
The Search Studies Group at Hamburg University of Applied Sciences
D Lewandowski, S Sünkler, S Schultheiß, H Häußler, U Spree, C Behnert
Datenbank-Spektrum, 1-10, 2021
2021
Der Einfluss des Verständnisses von Suchmaschinenwerbung auf das Rechercheverhalten am PC und am mobilen Endgerät: Eine Nutzerstudie [Extended Abstract]
S Schultheiß
16th International Symposium of Information Science (ISI 2021), 461–467, 2021
2021
(Un)bekannte Akteure auf der Suchergebnisseite? Ein Vergleich zwischen selbst eingeschätzter und tatsächlich vorhandener Suchmaschinenkompetenz deutscher InternetnutzerInnen
S Schultheiß, D Lewandowski
16th International Symposium of Information Science (ISI 2021), 218-246, 2021
2021
Expert interviews with stakeholder groups in the context of commercial search engines within the SEO Effect project: SEO-Effekt Working Paper 1
S Schultheiß
2021
Der Einfluss des Verständnisses von Suchmaschinenwerbung auf das Rechercheverhalten am PC und am mobilen Endgerät: eine Nutzerstudie
S Schultheiß
Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Department Information, 2019
2019
Ok Google … The End of Search as we know it – Sprachgesteuerte Websuche im Test
S Sünkler, F Kerkmann, S Schultheiß
B.I.T. Online 21 (1), 25-32, 2018
2018
IFLA-Weltkongress 2017: Erfahrungen eines Nachwuchsstipendiaten
S Schultheiß
BuB : Forum Bibliothek und Information 69 (11), 633, 2017
2017
Ok Google… The End of Search as we know it: Projektvorstellung bei der Preisverleihung des TIP – Team Award Information Professionals beim 106. Bibliothekartag in Frankfurt am …
S Sünkler, S Schultheiß
106. Deutscher Bibliothekartag 2017 in Frankfurt am Main, 2017
2017
Searching" How to do...". Tutorials as search topics
F Kerkmann, S Suenkler, S Schultheiss
INFORMATION-WISSENSCHAFT UND PRAXIS 68 (1), 58-66, 2017
2017
Die Praxis der Relevanzbeurteilung von Google-Nutzern auf dem Prüfstand: eine Eye-Tracking-Studie
S Schultheiß
Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Department Information, 2016
2016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20