Steffi Zander
Steffi Zander
Professor Instructional Design
Verified email at uni-weimar.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Förderung der Kohärenzbildung beim Lernen mit multiplen Repräsentationen: Fostering Coherence Formation in Learning with Multiple Representations
R Brünken, T Seufert, S Zander
Zeitschrift für pädagogische Psychologie 19 (1/2), 61-75, 2005
712005
Talk to me personally: Personalization of language style in computer-based learning
M Reichelt, F Kämmerer, HM Niegemann, S Zander
Computers in Human behavior 35, 199-210, 2014
282014
Können Schüler und Lehrer kritisch denken? Lösungserfolg und-strategien bei typischen Aufgaben
H Astleitner, R Brünken, S Zander
Salzburger Beiträge zur Erziehungswissenschaft 6 (2), 51-61, 2002
212002
Das Generieren von Bildern als Verstehenshilfe beim Lernen aus Texten
T Seufert, S Zander, R Brünken
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie 39 (1 …, 2007
172007
Rotate it!–Effects of touch-based gestures on elementary school students' solving of mental rotation tasks
S Zander, S Wetzel, S Bertel
Computers & Education 103, 158-169, 2016
152016
An inverted personalization effect when learning with multimedia: the case of aversive content
T Kühl, S Zander
Computers & Education 108, 71-84, 2017
82017
Motivationale Lernervoraussetzungen in der Cognitive Load Theory: zwei Studien zum Einfluss motivationaler Lernervoraussetzungen auf die kognitive Belastung beim Lernen mit …
S Zander
Logos Verlag Berlin GmbH, 2010
82010
Does Personalisation Promote Learners' Attention? An Eye-Tracking Study.
S Zander, M Reichelt, S Wetzel
Frontline Learning Research 3 (4), 1-13, 2015
72015
Performance & Emotion--A Study on Adaptive E-Learning Based on Visual/Verbal Learning Styles.
J Beckmann, S Bertel, S Zander
International Association for Development of the Information Society, 2015
62015
Lernen mit Neuen Medien in den Naturwissenschaften
R Brünken, S Zander
Lehren und Lernen mit neuen Medien 26, 15, 2006
62006
The effect of the personalization principle on multimedia learning: the role of student individual interests as a predictor
C Schrader, M Reichelt, S Zander
Educational Technology Research and Development 66 (6), 1387-1397, 2018
42018
Physical touch-based rotation processes of primary school students
S Bertel, S Wetzel, S Zander
Spatial Cognition X, 19-37, 2016
42016
Adaptive eLearning based on individual learning styles-Performance and emotional factors.
J Beckmann, S Bertel, S Zander
Mensch & Computer, 287-290, 2014
32014
Motivationsdesign durch Verschränkung von Gamifikation und didaktischem Kontext
H Söbke, S Zander
DeLFI 2018-Die 16. E-Learning Fachtagung Informatik, 2018
22018
Underlying Processes of an Inverted Personalization Effect in Multimedia Learning–An Eye-Tracking Study
S Zander, S Wetzel, T Kühl, S Bertel
Frontiers in psychology 8, 2202, 2017
22017
Von der AR-App zur Lernerfahrung: Entwurf eines formalen Rahmens zum Einsatz von Augmented Reality als Lehrwerkzeug
H Söbke, M Montag, S Zander
Workshopband der 15, 2017
22017
Tablets in der Schule: Mediendidaktische Chancen
HM Niegemann, S Zander
Digitale Medien und Schule. Zur Rolle digitaler Medien in Schulpädagogik und …, 2013
22013
Multiple Darstellungen im Unterricht
T Seufert, S Zander, R Brünken
na, 2006
22006
Augmented reality als Lernmedium: Potenziale und Implikationen
H Söbke, S Zander, J Londong
aw&I Conference 3, 2018
12018
Educational AR canvas—towards systematic design of AR learning experiences
H Söbke, M Montag, S Zander
Proceedings of DeLFI and GMW workshops 2017. CEUR Workshop Proceedings …, 2017
12017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20