Peter Ohler
Peter Ohler
Managing Director of Institute for Media Research, Chair of Media Psychology, TU Chemnitz
Bestätigte E-Mail-Adresse bei phil.tu-chemnitz.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Kognitive Filmpsychologie: Verarbeitung und mentale Repräsentation narrativer Filme
P Ohler
MakS Publikationen Münster, 1994
1621994
Kognitive Filmpsychologie: Verarbeitung und mentale Repräsentation narrativer Filme
P Ohler
MakS Publikationen Münster, 1994
1621994
Venturing into the uncanny valley of mind—The influence of mind attribution on the acceptance of human-like characters in a virtual reality setting
JP Stein, P Ohler
Cognition 160, 43-50, 2017
792017
Why play? An evolutionary perspective
P Ohler, G Nieding
Playing video games, motives, responses and consequences, 101-114, 2006
492006
Cognitive modeling of suspense-inducing structures in narrative films
P Ohler, G Nieding
Suspense: Conceptualizations, theoretical analyses, and empirical …, 1996
471996
The impact of media literacy on children's learning from films and hypermedia
AK Diergarten, T Möckel, G Nieding, P Ohler
Journal of Applied Developmental Psychology 48, 33-41, 2017
402017
Was läßt sich beim Computerspielen lernen?
P Ohler, G Nieding
Computerunterstütztes Lernen, 188-215, 2015
382015
Mediennutzung und Medienwirkung bei Kindern und Jugendlichen
G Nieding, P Ohler
Medienpsychologie, 379-400, 2008
352008
Mediennutzung und Medienwirkung bei Kindern und Jugendlichen
G Nieding, P Ohler
Medienpsychologie, 379-400, 2008
352008
Kognitive Modellierung der Textverarbeitung und der Informationssuche im World Wide Web
P Ohler, G Nieding
Internet für Psychologen 2, 219-239, 2000
332000
Transmedia Critical| Limitations of Transmedia Storytelling for Children: A Cognitive Developmental Analysis
D Pietschmann, S Völkel, P Ohler
International Journal of Communication 8, 22, 2014
292014
Transmedia Critical| Limitations of Transmedia Storytelling for Children: A Cognitive Developmental Analysis
D Pietschmann, S Völkel, P Ohler
International Journal of Communication 8, 22, 2014
292014
Cognitive processing of film cuts among 4-to 8-year-old children: An eye tracker experiment.
C Munk, GD Rey, AK Diergarten, G Nieding, W Schneider, P Ohler
European Psychologist 17 (4), 257, 2012
292012
Wikis–Bestandsaufnahme eines Forschungsfeldes und Skizzierung eines integrativen Analyserahmens
C Pentzold, S Seidenglanz, C Fraas, P Ohler
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 55 (1), 61-79, 2007
292007
An evolutionary perspective on entertainment
P Ohler, G Nieding
Psychology of entertainment, 423-433, 2006
282006
Lernen mit Medien
G Nieding, P Ohler, GD Rey
UTB, 2015
272015
Kognitive Filmpsychologie zwischen 1990 und 2000
P Ohler, G Nieding
Schüren 10, 9-40, 2002
252002
Kognitive Theorie der Filmwahrnehmung: der Informationsverarbeitungsansatz
P Ohler
Filmwahrnehmung. Dokumentation der GFF-Tagung 1989, 43-57, 1990
231990
Continuous measurement of breaks in presence: psychophysiology and orienting responses
B Liebold, M Brill, D Pietschmann, F Schwab, P Ohler
Media Psychology 20 (3), 477-501, 2017
222017
Laborexperimentelle Methoden
G Nieding, P Ohler
Lehrbuch der Medienpsychologie, 355-376, 2004
212004
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20