Peter Ohler
Peter Ohler
Managing Director of Institute for Media Research, Chair of Media Psychology, TU Chemnitz
Verified email at phil.tu-chemnitz.de - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Kognitive Filmpsychologie: Verarbeitung und mentale Repräsentation narrativer Filme
P Ohler
MakS Publikationen Münster, 1994
1491994
Kognitive Filmpsychologie: Verarbeitung und mentale Repräsentation narrativer Filme
P Ohler
MakS Publikationen Münster, 1994
1491994
Venturing into the uncanny valley of mind—The influence of mind attribution on the acceptance of human-like characters in a virtual reality setting
JP Stein, P Ohler
Cognition 160, 43-50, 2017
512017
Why play? An evolutionary perspective
P Ohler, G Nieding
Playing video games, motives, responses and consequences, 101-114, 2006
462006
Cognitive modeling of suspense-inducing structures in narrative films
P Ohler, G Nieding
Suspense: Conceptualizations, theoretical analyses, and empirical …, 1996
431996
Was läßt sich beim Computerspielen lernen? Kognitions-und spielpsychologische Überlegungen
P Ohler, G Nieding
Computerunterstütztes Lernen, 188-215, 2000
362000
Kognitive Modellierung der Textverarbeitung und der Informationssuche im World Wide Web
P Ohler, G Nieding
Internet für Psychologen 2, 219-239, 2000
322000
Mediennutzung und Medienwirkung bei Kindern und Jugendlichen
G Nieding, P Ohler
Medienpsychologie, 379-400, 2008
312008
Mediennutzung und Medienwirkung bei Kindern und Jugendlichen
G Nieding, P Ohler
Medienpsychologie, 379-400, 2008
312008
The impact of media literacy on children's learning from films and hypermedia
AK Diergarten, T Möckel, G Nieding, P Ohler
Journal of Applied Developmental Psychology 48, 33-41, 2017
292017
Cognitive processing of film cuts among 4-to 8-year-old children: An eye tracker experiment.
C Munk, GD Rey, AK Diergarten, G Nieding, W Schneider, P Ohler
European Psychologist 17 (4), 257, 2012
272012
An evolutionary perspective on entertainment
P Ohler, G Nieding
Psychology of entertainment, 423-433, 2006
242006
Transmedia Critical| Limitations of Transmedia Storytelling for Children: A Cognitive Developmental Analysis
D Pietschmann, S Völkel, P Ohler
International Journal of Communication 8, 22, 2014
232014
Transmedia Critical| Limitations of Transmedia Storytelling for Children: A Cognitive Developmental Analysis
D Pietschmann, S Völkel, P Ohler
International Journal of Communication 8, 22, 2014
232014
Kognitive Filmpsychologie zwischen 1990 und 2000
P Ohler, G Nieding
Film und Psychologie–nach der kognitiven Phase, 9-40, 2002
232002
Laborexperimentelle Methoden
G Nieding, P Ohler
Lehrbuch der Medienpsychologie, 355-376, 2004
212004
Kognitive Theorie der Filmwahrnehmung: der Informationsverarbeitungsansatz
P Ohler
Filmwahrnehmung. Dokumentation der GFF-Tagung 1989, 43-57, 1990
211990
Lernen mit Medien
G Nieding, P Ohler, GD Rey
UTB, 2015
202015
The effect of authentic input devices on computer game immersion
D Pietschmann, G Valtin, P Ohler
Computer Games and New Media Cultures, 279-292, 2012
142012
Quid pro quo in Web 2.0. Connecting personality traits and Facebook usage intensity to uncivil commenting intentions in public online discussions
K Koban, JP Stein, V Eckhardt, P Ohler
Computers in Human Behavior 79, 9-18, 2018
122018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20