Intercultural learning in English as foreign language instruction: The importance of teachers’ intercultural experience and the usefulness of precise instructional directives K Göbel, A Helmke Teaching and Teacher Education 26 (8), 1571-1582, 2010 | 197 | 2010 |
Sprachliche Kompetenzen von mehrsprachigen Jugendlichen und Jugendlichen nicht-deutscher Erstsprache HG Hesse, K Göbel, J Hartig Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch. Ergebnisse der DESI …, 2008 | 175 | 2008 |
Interkulturelle kompetenz HG Hesse, K Göbel Sprachliche Kompetenzen. Konzepte und Messung. DESI-Studie (Deutsch Englisch …, 2007 | 126 | 2007 |
Migration, Identität, Sprache und Bildungserfolg P Stanat, K Göbel, C Röhner Beltz, 2010 | 84 | 2010 |
Qualität im interkulturellen Englischunterricht K Göbel Waxmann Verlag, 2007 | 76 | 2007 |
Mehrsprachigkeit als Kapital: Ergebnisse der DESI Studie HG Hesse, K Göbel Streitfall Zweisprachigkeit–The Bilingualism Controversy, 281-287, 2009 | 66 | 2009 |
Akkulturation in der Schule: Kulturbezogene Konflikte und ihre Auswirkung auf Denken und Handeln junger Lehrer in multikulturellen Schulklassen D Bender-Szymanski, HG Hesse, K Göbel Migration, gesellschaftliche Differenzierung und Bildung: Resultate des …, 2000 | 62 | 2000 |
Die Sprachentransferunterstützung im Deutsch-und Englischunterricht bei Schülerinnen und Schülern unterschiedlicher Sprachlernerfahrung K Göbel, S Vieluf, HG Hesse Migration, Identität, Sprache und Bildungserfolg., 101-122, 2010 | 61 | 2010 |
The switch to online teaching during the first COVID-19 lockdown: A comparative study at four European universities T Kaqinari, E Makarova, J Audran, AK Doring, K Gobel, D Kern Journal of university teaching and learning practice 18 (5), 1-23, 2021 | 60 | 2021 |
Emotional school engagement among minority youth: The relevance of cultural identity, perceived discrimination, and perceived support K Göbel, ZM Preusche Acculturation and School Adjustment of Minority Students, 103-119, 2020 | 59 | 2020 |
Vermittlung interkultureller Kompetenz im Englischunterricht-eine curriculare Perspektive K Göbel, HG Hesse Zeitschrift für Pädagogik 50 (6), 818-834, 2004 | 59 | 2004 |
Interkulturalität und Schule: Migration–Heterogenität–Bildung K Göbel, P Buchwald UTB, 2017 | 56 | 2017 |
Disentangling the effects of perceived personal and group ethnic discrimination among secondary school students: The protective role of teacher–student relationship quality and … S Civitillo, K Göbel, Z Preusche, P Jugert New Directions for Child and Adolescent Development 2021 (177), 77-99, 2021 | 54 | 2021 |
Leistungsbedingungen und Leistungsergebnisse von Schülerinnen und Schülern türkischer, russischer und polnischer Herkunftssprachen K Göbel, D Rauch, S Vieluf Zeitschrift für interkulturellen Fremdsprachenunterricht 16 (2), 2011 | 54 | 2011 |
Making intercultural learning in EFL lessons interesting–The role of teaching processes and individual learning prerequisites and their interactions S Vieluf, K Göbel Teaching and Teacher Education 79, 1-16, 2019 | 50 | 2019 |
Vermittlung interkultureller Kompetenzen im Englischunterricht K Göbel, HG Hesse Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch. Ergebnisse der DESI …, 2008 | 46 | 2008 |
Critical Incidents–aus schwierigen Situationen lernen K Göbel Vortrag im Rahmen der Fachtagung Lernnetzwerk Bürgerkompetenz 17, 18, 2003 | 46 | 2003 |
Unterrichtsqualität C Gräsel, K Göbel Empirische Bildungsforschung: Gegenstandsbereiche, 87-98, 2011 | 33 | 2011 |
A latent class analysis of university lecturers’ switch to online teaching during the first COVID-19 lockdown: The role of educational technology, self-efficacy, and … T Kaqinari, E Makarova, J Audran, AK Döring, K Göbel, D Kern Education Sciences 12 (9), 607, 2022 | 32 | 2022 |
The effects of language transfer as a resource in instruction K Göbel, S Vieluf Plurilingual Education. Policies–practices–language development. Amsterdam …, 2014 | 29 | 2014 |