Introducing competency models as a tool for holistic competency development in learning factories: Challenges, example and future application LC Müller-Frommeyer, SC Aymans, C Bargmann, S Kauffeld, C Herrmann Procedia Manufacturing 9, 307-314, 2017 | 70 | 2017 |
Intelligent Learning Management by Means of Multi-sensory Feedback G Posselt, S Böhme, S Aymans, C Herrmann, S Kauffeld Procedia CIRP 54, 77-82, 2016 | 35 | 2016 |
To leave or not to leave? Critical factors for uni-versity dropout among first-generation students SC Aymans, S Kauffeld Enculturation and development of beginning students, 23, 2015 | 32 | 2015 |
Gender and career optimism—The effects of gender‐specific perceptions of lecturer support, career barriers and self‐efficacy on career optimism SC Aymans, T Kortsch, S Kauffeld Higher Education Quarterly, 0 | 23 | |
Bildung ohne Grenzen: eine vergleichende Interviewstudie zu Kompetenzen und zur Gestaltung der Lehre mit Fakultätsmitarbeitenden im Kontext der deutsch-indischen Mobilität S Aymans, H Friese, S Kauffeld interculture journal: Online-Zeitschrift für interkulturelle Studien 16 (29 …, 2017 | 3 | 2017 |
AR-unterstütztes Lernszenario in der Lernfabrik für energie-und ressourceneffiziente Produktion F Höwing, SC Ayman, B Thiede Abrufbar unter https://www. uni-potsdam. de/vrarl/downloads …, 2018 | 2 | 2018 |
The Role of Personal and Environmental Factors in Academic Success of First-generation, International and Female University Students SC Aymans Technische Universität Carolo-Wilhelmina zu Braunschweig, 2020 | | 2020 |
Evaluation neuer Lehr-Lern-Medien in einer Lernfabrik. Eine Usability-Studie zu App-und AR-Anwendungen N Reining, LC Müller-Frommeyer, F Höwing, B Thiede, S Aymans, ... Teaching Trends 2018. Die Präsenzhochschule und die digitale Transformation …, 2019 | | 2019 |
Der Einfluss von Karrierezielen auf die Beschwerdewahrnehmung: eine geschlechtsspezifische Analyse S Aymans | | 2012 |