Follow
Simone Dunekacke
Title
Cited by
Cited by
Year
Effects of mathematics content knowledge on pre-school teachers’ performance: A video-based assessment of perception and planning abilities in informal learning situations
S Dunekacke, L Jenßen, S Blömeke
International journal of science and mathematics education 13, 267-286, 2015
1222015
Epistemological beliefs of prospective preschool teachers and their relation to knowledge, perception, and planning abilities in the field of mathematics: a process model
S Dunekacke, L Jenßen, K Eilerts, S Blömeke
ZDM 48, 125-137, 2016
1052016
Process mediates structure: The relation between preschool teacher education and preschool teachers’ knowledge.
S Blömeke, L Jenßen, M Grassmann, S Dunekacke, H Wedekind
Journal of Educational Psychology 109 (3), 338, 2017
802017
Qualitätssicherung in der Kompetenzforschung. Empfehlungen für den Nachweis von Validität in Testentwicklung und Veröffentlichungspraxis
L Jenßen, S Dunekacke, S Blömeke
Kompetenzen von Studierenden, 11-31, 2015
772015
The relationship of mathematical competence and mathematics anxiety
L Jenßen, S Dunekacke, M Eid, S Blömeke
Zeitschrift für Psychologie, 2015
542015
Leistungstests zur Messung der professionellen Kompetenz frühpädagogischer Fachkräfte
S Blömeke, L Jenßen, S Dunekacke, U Suhl, M Grassmann, H Wedekind
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2015
402015
Modelling early childhood teachers’ mathematics-specific professional competence and its differential growth through professional development–an aspect of structural validity
A Lindmeier, S Seemann, S Kuratli-Geeler, A Wullschleger, S Dunekacke, ...
Research in Mathematics Education 22 (2), 168-187, 2020
342020
Mathematikdidaktische Kompetenz von Erzieherinnen und Erziehern. Validierung des KomMa-Leistungstests durch die videogestützte Erhebung von Performanz
S Dunekacke, L Jenßen, S Blömeke
Kompetenzen von Studierenden, 80-99, 2015
332015
Cognitive, educational and psychological determinants of prospective preschool teachers’ beliefs
S Blömeke, S Dunekacke, L Jenßen
European Early Childhood Education Research Journal 25 (6), 885-903, 2017
282017
KomMa: Kompetenzmodellierung und Kompetenzmessung bei frühpädagogischen Fachkräften im Bereich Mathematik
L Jenßen, S Dunekacke, W Baack, M Tengler, T Koinzer, C Schmude, ...
Kompetenzerwerb an Hochschulen: Modellierung und Messung. Zur …, 2015
142015
Was zeichnet eine kompetente pädagogische Fachkraft im Bereich Mathematik aus?: Modellierung professioneller Kompetenz für den Elementarbereich
S Dunekacke, L Jenßen, W Baack, M Tengler, H Wedekind, M Grassmann, ...
Universitätsbibliothek Dortmund, 2013
142013
Geschlechtsspezifische Erwartungseffekte in Mathematik
F Muntoni, S Dunekacke, A Heinze, J Retelsdorf
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2020
112020
Mathematische Bildung in Alltags-und Spielsituationen begleiten: Handlungsnahe Erfassung mathematikdidaktischer Kompetenz angehender frühpädagogischer Fachkräfte durch die …
S Dunekacke
Dissertation, Berlin, Humboldt Universität zu Berlin, 2016, 2016
112016
Intelligence and knowledge: the relationship between preschool teachers’ cognitive dispositions in the field of mathematics
L Jensen, S Dunekacke, JE Gustafsson, S Blömeke
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (6), 1313-1332, 2019
102019
From teacher education to practice: Development of early childhood teachers ‘knowledge and beliefs in mathematics
L Jenssen, S Dunekacke, M Eid, M Szczesny, L Pohle, T Koinzer, K Eilerts, ...
Teaching and Teacher Education 114, 103699, 2022
92022
The role of opportunities to learn in early childhood teacher education from two perspectives: A multilevel model
S Dunekacke, L Jenßen, S Blömeke
Zeitschrift fuer Erziehungswissenschaft 24 (6), 1429-1452, 2021
82021
Mathematikangst bei angehenden frühpädagogischen Fachkräften: Bedeutsam für professionelles Wissen und Wahrnehmung von mathematischen Inhalten im Kita-Alltag?
L Jenssen, O Thiel, S Dunekacke, S Blömeke
Journal für Mathematik-Didaktik, 1-27, 2019
82019
Research in early childhood teacher domain-specific professional knowledge–a systematic review
S Dunekacke, J Barenthien
European Early Childhood Education Research Journal 29 (4), 633-648, 2021
62021
The implementation of early science education in preschool teachers’ initial teacher education. A survey of teacher educators about their aims, practices and challenges in …
JM Barenthien, S Dunekacke
Journal of Early Childhood Teacher Education 43 (4), 600-618, 2022
52022
Validierung eines Leistungstests zur Erfassung mathematikdidaktischer Kompetenz angehender frühpädagogischer Fachkräfte durch die videogestützte Erhebung von Performanz
S Dunekacke, L Jenßen, S Blömeke
Zeitschrift für Pädagogik 61, 80-98, 2015
52015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20