Folgen
Lisa Merten
Lisa Merten
Postdoctoral Researcher Leibniz-Institute for Media Research | Hans-Bredow-Institut, Hamburg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei leibniz-hbi.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Explaining online news engagement based on browsing behavior: Creatures of habit?
J Möller, RN Van De Velde, L Merten, C Puschmann
Social Science Computer Review 38 (5), 616-632, 2020
1202020
Zur Relevanz von Online-Intermediären für die Meinungsbildung
JH Schmidt, L Merten, U Hasebrink, I Petrich, A Rolfs
Arbeitspapiere des Hans-Bredow-Instituts 40, 107, 2017
79*2017
Block, hide or follow—personal news curation practices on social media
L Merten
Digital Journalism 9 (8), 1018-1039, 2021
692021
Die Zukunft der Kommunikationswissenschaft ist schon da, sie ist nur ungleich verteilt
C Strippel, A Bock, C Katzenbach, M Mahrt, L Merten, C Nuernbergk, ...
Publizistik 63 (1), 11-27, 2018
542018
Making sense of user comments: Identifying journalists’ requirements for a comment analysis framework
W Loosen, M Häring, Z Kurtanović, L Merten, J Reimer, L van Roessel, ...
SCM Studies in Communication and Media 6 (4), 333-364, 2018
402018
How do intermediaries shape news-related media repertoires and practices?: Findings from a qualitative study
JH Schmidt, L Merten, U Hasebrink, I Petrich, A Rolfs
352019
Nachrichtennutzung und Meinungsbildung in Zeiten sozialer Medien
JH Schmidt, S Hölig, L Merten, U Hasebrink
Informatik-Spektrum 40, 358-361, 2017
212017
Content analyses of user comments in journalism: A systematic literature review spanning communication studies and computer science
J Reimer, M Häring, W Loosen, W Maalej, L Merten
Digital Journalism 11 (7), 1328-1352, 2023
192023
Contextualized repertoire maps: Exploring the role of social media in news-related media repertoires
L Merten
FQS Forum Qualitative Research, 2020
142020
News won’t find me? Exploring inequalities in social media news use with tracking data
L Merten, N Metoui, M Makhortykh, D Trilling, J Moeller
International Journal of Communication 16, 1127-1147, 2022
122022
Theoretische und methodische Antworten der Kommunikationswissenschaft auf Herausforderungen der Digitalisierung
C Strippel, A Bock, C Katzenbach, M Mahrt, L Merten, C Nuernbergk, ...
Publizistik 63 (4), 469-476, 2018
42018
News sharing on Twitter: A nationally comparative study
A Bruns, B Moon, F Münch, JH Schmidt, L Merten, H Moe, S Schwartz
AoIR Selected Papers of Internet Research, 2016
32016
Wie fließen Intermediäre in die Meinungsbildung ein? Die qualitative Perspektive der Vertiefungsstudie
U Hasebrink, JH Schmidt, L Merten
Berlin. http://www. diemedienanstalten. de/fileadmin/Download …, 2016
32016
Public connection repertoires and communicative figurations of publics: conceptualizing individuals’ contribution to public spheres
U Hasebrink, L Merten, J Behre
Communication Theory 33 (2-3), 82-91, 2023
12023
News website, search engine or social media?: Explaining different pathways to news online
J Möller, RNB van de Velde, L Merten, C Puschmann
Democratic Audit Blog, 2019
2019
Der Fall# Tatort: Studie zum Einfluss der Social-TV-Nutzung auf die Sendungsbewertung
L Merten
Technische Innovationen-Medieninnovationen?: Herausforderungen für …, 2017
2017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–16