Lisa Merten
Lisa Merten
Leibniz-Institute for Media Research | Hans-Bredow-Institut, Hamburg
Verified email at leibniz-hbi.de - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Zur Relevanz von Online-Intermediären für die Meinungsbildung
JH Schmidt, L Merten, U Hasebrink, I Petrich, A Rolfs
Arbeitspapiere des Hans-Bredow-Instituts 40, 2017
412017
Explaining online news engagement based on browsing behavior: Creatures of habit?
J Möller, RN van de Velde, L Merten, C Puschmann
Social Science Computer Review, 0894439319828012, 2019
252019
Die Zukunft der Kommunikationswissenschaft ist schon da, sie ist nur ungleich verteilt
C Strippel, A Bock, C Katzenbach, M Mahrt, L Merten, C Nuernbergk, ...
Publizistik 63 (1), 11-27, 2018
202018
Making sense of user comments: Identifying journalists’ requirements for a comment analysis framework
W Loosen, M Häring, Z Kurtanović, L Merten, J Reimer, L van Roessel, ...
SCM Studies in Communication and Media 6 (4), 333-364, 2018
122018
How do intermediaries shape news-related media repertoires and practices? Findings from a qualitative study
JH Schmidt, L Merten, U Hasebrink, I Petrich, A Rolfs
International Journal of Communication 13, 21, 2019
92019
Nachrichtennutzung und Meinungsbildung in Zeiten sozialer Medien
JH Schmidt, S Hölig, L Merten, U Hasebrink
Informatik-Spektrum 40 (4), 358-361, 2017
72017
News sharing on Twitter: A nationally comparative study
A Bruns, B Moon, F Münch, JH Schmidt, L Merten, H Moe, S Schwartz
AoIR Selected Papers of Internet Research, 2016
22016
Contextualized Repertoire Maps: Exploring the Role of Social Media in News-Related Media Repertoires
L Merten
Forum Qualitative Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research 21 (2), 2020
2020
News won’t find me? Exploring potential digital inequalities in social media news use
L Merten, N Metoui, M Makhortykh, D Trilling, J Moeller
2019
Theoretische und methodische Antworten der Kommunikationswissenschaft auf Herausforderungen der Digitalisierung
C Strippel, A Bock, C Katzenbach, M Mahrt, L Merten, C Nuernbergk, ...
Publizistik 63 (4), 469-476, 2018
2018
Call for Papers für ein Themenheft „Herausforderungen der Digitalisierung–Theoretische und methodische Antworten der Kommunikationswissenschaft “
A Bock, C Katzenbach, M Mahrt, L Merten, C Nuernbergk, C Pentzold, ...
2018
Trends im Social und Mobile TV
L Merten, R Welz, G Hooffacker, U Kulisch, J Datko, T Thiergen, S Gomon, ...
Technische Innovationen-Medieninnovationen?, 115-190, 2017
2017
3.1 Der Fall# Tatort: Studie zum Einfluss der Social-TV-Nutzung auf die Sendungsbewertung
L Merten
Technische Innovationen-Medieninnovationen?: Herausforderungen für …, 2016
2016
Caught in a feedback loop? Algorithmic personalization and digital traces
W Loosen, MT Bastos, C Puschmann, U Hasebrink, S Hölig, L Merten, ...
AoIR Selected Papers of Internet Research, 2016
2016
How do Intermediaries shape opinion formation? Findings from a qualitative study
JH Schmidt, L Merten, U Hasebrink, I Petrich, A Rolfs
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–15