Follow
Andreas Schieber
Andreas Schieber
Verified email at tu-dresden.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Analyzing customer sentiments in microblogs–A topic-model-based approach for Twitter datasets
S Sommer, A Schieber, A Hilbert, K Heinrich
252011
What is the conversation about?: A topic-model-based approach for analyzing customer sentiments in twitter
S Sommer, A Schieber, K Heinrich, A Hilbert
International Journal of Intelligent Information Technologies (IJIIT) 8 (1 …, 2012
152012
Idea mining–text mining supported knowledge management for innovation purposes
P Kruse, A Schieber, A Hilbert, E Schoop
122013
Entwicklung eines generischen Vorgehensmodells für Text Mining
A Schieber, A Hilbert
102014
Identifikation und Analyse von ironischen und sarkastischen Kundenrezensionen im Web
A Schieber, A Hilbert, C Stillich
Multikonferenz Wirtschaftsinformatik, 1157-1168, 2012
102012
Process model for content extraction from Weblogs
A Schieber, A Hilbert
International Journal of Intelligent Information Technologies (IJIIT) 10 (2 …, 2014
42014
Status Quo der Textanalyse im Rahmen der Business Intelligence
A Schieber
Deutsche Nationalbibliothek, 2014
32014
Moderne Entscheidungsunterstützung im Krankenhaus–Business Intelligence meets Healthcare
C Schumann, A Schieber, A Hilbert
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 53 (3), 287-297, 2016
22016
Idea Mining: Wissensmanagement und Text Mining im Innovationsprozess
A Schieber
Deutsche Nationalbibliothek, 2014
12014
What is the Conversation About?
A Schieber, K Heinrich, A Hilbert
International Journal of Intelligent Information Technologies 8 (1), 10-25, 2012
2012
Worüber reden die Kunden?–Ein modelbasierter Ansatz für die Analyse von Kundenmeinungen in Microblogs
A Schieber, S Sommer, K Heinrich, A Hilbert
Workshop Gemeinschaften in Neuen Medien 2011, 2011
2011
Entwicklung eines generischen Vorgehensmodells für Text Mining
A Schieber
Deutsche Nationalbibliothek, 0
Process Model for Innovation Purposes using a Text Mining driven Knowledge Management Approach
A Schieber, P Kruse, A Hilbert, E Schoop
Idea Mining
A Schieber, P Kruse
Analyse von Konsumentenmeinungen in Microblogs
A Schieber, K Heinrich, A Hilbert
Impulse für die Forschung oder Impulse durch die Forschung …, 0
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–15