Folgen
Sebastian Röhl
Sebastian Röhl
University of Education Freiburg (Germany), Institute for Educational Science
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-tuebingen.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Student feedback on teaching in schools: Current state of research and future perspectives
W Rollett, H Bijlsma, S Röhl
Student feedback on teaching in schools: Using student perceptions for the …, 2021
162021
The perception problem: a comparison of teachers’ self-perceptions and students’ perceptions of instructional quality
B Wisniewski, S Röhl, B Fauth
Learning Environments Research 25 (3), 775-802, 2022
152022
Relevant conditions for teachers’ use of student feedback
S Röhl, H Gärtner
Student feedback in schools: Using perceptions for the development of …, 2021
132021
Student feedback on teaching in schools: Using student perceptions for the development of teaching and teachers
W Rollett, H Bijlsma, S Röhl
Springer Nature, 2021
122021
Alles nur die Nettigkeit der Lehrkraft? Die Communion der Lehrkräfte als Erklärung für den Halo-Bias in Schülerbefragungen zur Unterrichtsqualität
S Röhl, W Rollett
Empirische Pädagogik 34 (1), 30-45, 2020
92020
Effects of student feedback on teaching and classes: An overview and meta-analysis of intervention studies
S Röhl
Student feedback on teaching in schools: Using student perceptions for the …, 2021
82021
The process model of student feedback on teaching (SFT): A theoretical framework and introductory remarks
S Röhl, H Bijlsma, W Rollett
Student feedback on teaching in schools: Using student perceptions for the …, 2021
72021
Nutzung und Bedingungsfaktoren informeller Lerngelegenheiten von Lehrpersonen in Deutschland
S Röhl, J Groß Ophoff, K Johannmeyer, C Cramer
Unterrichtswissenschaft 51 (3), 395-421, 2023
52023
Student perceptions of teaching quality: dimensionality and halo effects
S Röhl, W Rollett
Student Feedback on Teaching in Schools: Using Student Perceptions for the …, 2021
52021
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights
R Maulana, M Helms-Lorenz, RM Klassen
Springer Nature, 2023
42023
School leaders’ self-efficacy and its impact on innovation: Findings of a repeated measurement study
S Röhl, M Pietsch, C Cramer
Educational Management Administration & Leadership, 17411432221132482, 2022
42022
Klassenkomposition und soziale Integration in inklusiven Schulklassen
K Scharenberg, S Röhl
42018
Jenseits von Unterrichtsentwicklung: Intendierte und nicht-intendierte Nutzungsformen von Schülerfeedback durch Lehrpersonen
S Röhl, W Rollett
Quo vadis Forschung zu Schülerrückmeldungen zum Unterricht: Konzeptionelle …, 2021
32021
Who Are Your Friends in Class? The Effects of Classroom Composition on Students’ Reciprocal Friendship Nominations
K Scharenberg, S Röhl, W Rollett
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 52 (3-4 …, 2020
32020
Berufen zum Lehrerberuf-Zusammenhänge zwischen Berufungsempfinden, Selbstregulation und motivationalen Orientierungen bei Lehrkräften evangelikal orientierter Schulen
S Röhl, ML Pirner
Theo-Web. Zeitschrift für Religionspädagogik 19, 197-217, 2020
32020
Empirische Operationalisierung der Prinzipien von Meta-Reflexivität
A Schmidt, S Röhl, C Cramer
Meta-Reflexivität und Professionalität von Lehrpersonen (S. 155–178). Waxmann, 2023
12023
Lehrpersonen lernen: Nutzung und Nützlichkeit von Lerngelegenheiten und deren Beziehung zur Berufserfahrung
S Röhl, C Cramer, J Mayr
Zeitschrift für Bildungsforschung, 1-24, 2024
2024
Fostering Effective Teaching at Schools Through Measurements of Student Perceptions: Processes, Risks and Chances
HJE Bijlsma, S Röhl
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological …, 2023
2023
(Wie) wirkt Schülerfeedback?: eine Synthese und Meta-Analyse zu den Effekten und Einflussfaktoren von Schülerfeedback in Schulen
S Röhl
2022
Eine Synthese und Meta-Analyse zu den Effekten und Einflussfaktoren von Schülerfeedback in Schulen
S Röhl
Optimierung schulischer Bildungsprozesse-What works?, 145, 2022
2022
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20