Follow
Frank Mangold
Frank Mangold
Verified email at gesis.org
Title
Cited by
Cited by
Year
How social network sites and other online intermediaries increase exposure to news
M Scharkow, F Mangold, S Stier, J Breuer
Proceedings of the National Academy of Sciences 117 (6), 2761-2763, 2020
1032020
Entscheider, Meinungsführer und Qualitätsmedien–Die Bedeutung der Qualitätspresse für Entscheidungsträger in Wirtschaft und Gesellschaft
M Schenk, F Mangold
Krise der Leuchttürme öffentlicher Kommunikation: Vergangenheit und Zukunft …, 2011
302011
New news media, new opinion leaders? How political opinion leaders navigate the modern high-choice media environment
F Mangold, M Bachl
Journal of Communication 68 (5), 896-919, 2018
222018
Nachrichtennutzung in Deutschland. Eine nutzerzentrierte repertoireanalyse
F Mangold, J Vogelgesang, M Scharkow
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 65 (4), 704-723, 2017
192017
The overstated generational gap in online news use? A consolidated infrastructural perspective
F Mangold, S Stier, J Breuer, M Scharkow
new media & society 24 (10), 2207-2226, 2022
132022
Post post-broadcast democracy? News exposure in the age of online intermediaries
S Stier, F Mangold, M Scharkow, J Breuer
American Political Science Review 116 (2), 768-774, 2022
132022
Persönlichkeitsstärke Revisited
F Mangold
Publizistik 1 (62), 61-82, 2016
82016
Day-to-day routines of media platform use in the digital age: A structuration perspective
A Schnauber-Stockmann, F Mangold
Communication monographs 87 (4), 464-483, 2020
72020
Konsequenzen des Digitalen Wandels öffentlicher Kommunikation
P Weber, F Mangold
Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit, 7-16, 2019
72019
Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit: aktuelle Studien zu Nachrichtennutzung, Meinungsaustausch und Meinungsbeeinflussung in Social Media
P Weber, F Mangold, M Hofer, T Koch
Nomos Verlag, 2019
62019
How do filtering choices impact the structures of audience networks? A simulation study using data from 26 countries
F Mangold, M Scharkow
Communication Methods and Measures 14 (2), 125-144, 2020
42020
Gesundheitsbezogene Informationsrepertoires: ein nutzerorientierter Ansatz zur Analyse der Informationsnutzung im Gesundheitskontext
M Bachl, F Mangold
Gesundheitskommunikation als transdisziplinäres Forschungsfeld, 79-92, 2017
42017
Stratifizierte und segmentierte Opinion Leadership
M Schenk, F Mangold
Stratifizierte und segmentierte Öffentlichkeit, 249-262, 2013
42013
Medien als soziale Zeitgeber
A Schnauber-Stockmann, F Mangold
Medienwahl, 53-70, 2018
32018
Die Bedeutung der Beziehungsstärke für die Meinungsführung: zentrales Konstrukt oder doch vernachlässigbare Randerscheinung?
F Mangold, M Schenk
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 1-24, 2018
32018
Metrics of news audience polarization: same or different?
F Mangold, M Scharkow
Communication methods and measures 16 (3), 157-181, 2022
22022
The Significance of Tie Strength for Opinion Leadership: Key Construct or of Minor Importance Anyway?
F Mangold, M Schenk
KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 70, 1-24, 2018
22018
Mplus
F Mangold
The international encyclopedia of communication research methods, 1-3, 2017
12017
How News Audiences Allocate Trust in the Digital Age: A Figuration Perspective
F Mangold, M Bachl, F Prochazka
Journalism & Mass Communication Quarterly, 10776990221100515, 2022
2022
Wirkung nach Werten: Förderung von umweltfreundlichem Verhalten durch die Übereinstimmung von Wertorientierung und Wertappell?
A Schorn, AS Kümpel, C Peter, A Schnauber-Stockmann, F Mangold
Nachhaltigkeit als Gegenstand und Zielgröße der Rezeptions-und …, 2022
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20