Follow
Frank Mangold
Frank Mangold
Verified email at gesis.org
Title
Cited by
Cited by
Year
How social network sites and other online intermediaries increase exposure to news
M Scharkow, F Mangold, S Stier, J Breuer
Proceedings of the National Academy of Sciences 117 (6), 2761-2763, 2020
652020
Entscheider, Meinungsführer und Qualitätsmedien–Die Bedeutung der Qualitätspresse für Entscheidungsträger in Wirtschaft und Gesellschaft
M Schenk, F Mangold
Krise der Leuchttürme öffentlicher Kommunikation, 239-254, 2011
262011
New news media, new opinion leaders? How political opinion leaders navigate the modern high-choice media environment
F Mangold, M Bachl
Journal of Communication 68 (5), 896-919, 2018
172018
Nachrichtennutzung in deutschland. eine nutzerzentrierte repertoireanalyse
F Mangold, J Vogelgesang, M Scharkow
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 65 (4), 704-723, 2017
152017
The overstated generational gap in online news use? A consolidated infrastructural perspective
F Mangold, S Stier, J Breuer, M Scharkow
new media & society, 1461444821989972, 2021
72021
Day-to-day routines of media platform use in the digital age: A structuration perspective
A Schnauber-Stockmann, F Mangold
Communication monographs 87 (4), 464-483, 2020
62020
Persönlichkeitsstärke Revisited
F Mangold
Publizistik 62 (1), 61-82, 2017
62017
Konsequenzen des Digitalen Wandels öffentlicher Kommunikation
P Weber, F Mangold
Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit, 7-16, 2019
52019
Gesundheitsbezogene Informationsrepertoires: ein nutzerorientierter Ansatz zur Analyse der Informationsnutzung im Gesundheitskontext
M Bachl, F Mangold
Gesundheitskommunikation als transdisziplinäres Forschungsfeld, 79-92, 2017
42017
How do filtering choices impact the structures of audience networks? A simulation study using data from 26 countries
F Mangold, M Scharkow
Communication Methods and Measures 14 (2), 125-144, 2020
32020
Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit: aktuelle Studien zu Nachrichtennutzung, Meinungsaustausch und Meinungsbeeinflussung in Social Media
P Weber, F Mangold, M Hofer, T Koch
Nomos Verlag, 2019
32019
Medien als soziale Zeitgeber
A Schnauber-Stockmann, F Mangold
Medienwahl, 53-70, 2018
22018
Die Bedeutung der Beziehungsstärke für die Meinungsführung: zentrales Konstrukt oder doch vernachlässigbare Randerscheinung?
F Mangold, M Schenk
KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 70 (1), 1-24, 2018
12018
The Significance of Tie Strength for Opinion Leadership: Key Construct or of Minor Importance Anyway?
F Mangold, M Schenk
KOLNER ZEITSCHRIFT FUR SOZIOLOGIE UND SOZIALPSYCHOLOGIE 70 (1), 1-24, 2018
12018
Mplus
F Mangold
The international encyclopedia of communication research methods, 1-3, 2017
12017
Stratifizierte und segmentierte Opinion Leadership
M Schenk, F Mangold
Stratifizierte und segmentierte Öffentlichkeit, 249-262, 2013
12013
Post Post-Broadcast Democracy? News Exposure in the Age of Online Intermediaries
S Stier, F Mangold, M Scharkow, J Breuer
American Political Science Review 116 (2), 768-774, 2022
2022
Opinion leadership research revisited: Kembausteine eines differenzierten und empirisch erhärteten Altemativentwurfs zur klassischen Meinungsfuhrungstheorie
FS Mangold
Universität Hohenheim, 2017
2017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–18