Folgen
Claudia Neuendorf
Claudia Neuendorf
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-potsdam.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Leisure-time physical activity moderates the longitudinal associations between work-family spillover and physical health
B Lee, KM Lawson, PJ Chang, C Neuendorf, NO Dmitrieva, DM Almeida
Journal of leisure research 47 (4), 444-466, 2015
502015
Individual-and organization-level work-to-family spillover are uniquely associated with hotel managers' work exhaustion and satisfaction
S Lee, KD Davis, C Neuendorf, A Grandey, CB Lam, DM Almeida
Frontiers in psychology 7, 1180, 2016
262016
Competence development of high achievers within the highest track in German secondary school: Evidence for Matthew effects or compensation?
C Neuendorf, M Jansen, P Kuhl
Learning and Individual Differences 77, 101816, 2020
152020
Leistungsstarke Schülerinnen und Schüler in Deutschland
C Neuendorf, P Kuhl, M Jansen
IQB-Bildungstrend, 317-334, 2016
72016
Wer ist leistungsstark? Operationalisierung von Leistungsstärke in der empirischen Bildungsforschung seit dem Jahr 2000
C Neuendorf, M Jansen, P Kuhl, M Vock
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2022
6*2022
Welche Potenziale bieten Sekundäranalysen für die Erhöhung von Forschungsqualität und Replizierbarkeit?: Zur Rolle von Multiversumsanalysen und integrativen Datenanalysen für …
M Jansen, C Neuendorf, A Kocaj
Zeitschrift für Pädagogik-Weinheim: Beltz Juventa, 67 (6), 2021
5*2021
Schlussbericht zum Verbundprojekt „Sicherung und Nachnutzung der Forschungsdaten des Rahmenprogramms zur Förderung der empirischen Bildungsforschung “
A Meyermann, D Bambey, T Ebel, M Eisentraut, M Jansen, P Kuhl, ...
Frankfurt: DIPF, 2017
52017
Der Verbund Forschungsdaten Bildung‒Eine Forschungsdateninfrastruktur für die empirische Bildungsforschung
A Meyermann, D Bambey, M Jansen, R Mauer, T Ebel, M Eisentraut, ...
RatSWD Working Paper, 2017
42017
Eleven strategies for making reproducible research and open science training the norm at research institutions
FE Kohrs, S Auer, A Bannach-Brown, S Fiedler, TL Haven, V Heise, ...
32023
Comparing different facets of the social integration of high-achieving students in their classroom: No gender stereotyping, but some nonlinear relationships.
C Neuendorf, M Jansen
Journal of Educational Psychology 115 (4), 609, 2023
22023
Thematisierung von Replikationen und Open Science Praktiken in Lehre und Studium–Die Rolle von Sekundärdatenanalysen
C Neuendorf, A Kocaj, C Rüdiger, M Jansen
Psychologische Rundschau 73 (1), 44-45, 2022
22022
Formulierungshilfen für Forschungsdatenzentren zum Thema Nutzungsbedingungen
L Pegelow, C Neuendorf, A Daniel, D Buck
RatSWD Working Paper, 2020
12020
Do school track-related stereotypes exacerbate inequalities in education?
L Bardach, C Neuendorf, K Murayama, T Fahrbach, M Knigge, ...
OSF Preprints, 2022
2022
Parents’ role construction for educational involvement and socioeconomic status: Relations to early adolescents’ academic self-concepts and achievement in reading, writing, and …
L Bardach, C Neuendorf, S Grüter, E Wild, FP Hesse, J Gorges
OSF Preprints, 2022
2022
Leistungsstarke Schülerinnen und Schüler in Deutschland
C Neuendorf
Universität Potsdam, 2022
2022
Erwerb des Zertifikats CoreTrustSeal (CTS) durch ein Forschungsdatenzentrum im Bildungsbereich–Motivation, Umsetzung und Lessons learned
L Pegelow, M Jansen, C Neuendorf
Bausteine Forschungsdatenmanagement, 10-21, 2021
2021
Report of the workshop" Re-use potential of research data" of the German Network for Educational Research Data (VerbundFDB)
C Neuendorf, M Jansen
Frankfurt am Main: DIPF| Leibniz-Institut für Bildungsforschung und …, 2020
2020
Assessing the re-use potential of research data in empirical educational research
C Neuendorf, M Jansen, L Pegelow
RatSWD Working Paper, 2020
2020
Bericht vom Workshop „Nachnutzungspotenzial von Forschungsdaten “des Verbunds Forschungsdaten Bildung
C Neuendorf, M Jansen
Frankfurt am Main: DIPF| Leibniz-Institut für Bildungsforschung und …, 2018
2018
Does Students’ Awareness of School-Track-Related Stereotypes Exacerbate Inequalities in Education?
L Bardach, C Neuendorf, K Murayama, T Fahrbach, M Knigge, ...
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20