Folgen
Joerg Zender
Joerg Zender
Gymnasium in Frankfurt am Main
Bestätigte E-Mail-Adresse bei math.uni-bielefeld.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Mathematics trails: Shallow and deep gamification
I Gurjanow, M Oliveira, J Zender, PA Santos, M Ludwig
International Journal of Serious Games 6 (3), 65-79, 2019
382019
Task quality vs. task quantity. A dialog-based review system to ensure a certain quality of tasks the MathCityMap web community
S Jablonski, M Ludwig, J Zender
Proceedings of the fifth ERME topic conference (ETC 5) on mathematics …, 2018
232018
Shallow and deep gamification in mathematics trails
I Gurjanow, M Oliveira, J Zender, PA Santos, M Ludwig
Games and Learning Alliance: 7th International Conference, GALA 2018 …, 2019
222019
Mathtrails in der Sekundarstufe I: Der Einsatz von MathCityMap bei Zylinderproblemen in der neunten Klasse
J Zender
WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2019
182019
Modellieren mit MathCityMap: Praxisbezogene Beispiele zum Modellieren am realen Objekt
I Gurjanow, S Jablonski, M Ludwig, J Zender
Neue Materialien für einen realitätsbezogenen Mathematikunterricht 6: ISTRON …, 2019
182019
Barriers in Times of Digital Teaching and Learning--A German Case Study: Challenges and Recommendations for Action.
L Ulzheimer, A Kanzinger, A Ziegler, B Martin, J Zender, A Römhild, ...
Journal of Interactive Media in Education 2021 (1), 2021
152021
New studies in mathematics trails
J Zender, I Gurjanow, AN Cahyono, M Ludwig
International Journal of Studies in Education and Science 1 (1), 1-14, 2020
142020
MathCityMap–Popularizing mathematics around the globe with math trails and smartphone
I Gurjanow, J Zender, M Ludwig
Research on Outdoor STEM Education in the digital Age. Proceedings of the …, 2020
122020
What influences in-service and student teachers use of MathCityMap?
I Gurjanow, M Ludwig, J Zender
CERME 10, 2017
122017
The long-term effects of MathCityMap on the performance of German 15 year old students concerning cylindric tasks
J Zender, M Ludwig
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2019
92019
MathCityMap (MCM): from paper to smartphone–a new approach of an old concept
J Zender, M Ludwig, I Gurjanow
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТЕОРІЇ І МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ, 102, 2017
82017
New approaches in the research on mathematics trails with technology
J Zender, AN Cahyono, I Gurjanow, M Ludwig
World Education Research Association 2019 Focal Meeting in Tokyo 10 Years …, 2019
62019
Why do in-service teachers and student teachers use MathCityMap and why don’t—A short survey on acceptance and user behavior of MathCityMap
I Gurjanow, M Ludwig, J Zender
Proceedings of the CERME, Dublin, Ireland, 1-5, 2017
62017
Asynchrone mündliche Prüfungen in der fachdidaktischen Ausbildung von Lehrpersonen-Erfahrungen und Reflexion
M Geisen, J Zender
Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 11-11, 2022
42022
On the history of mathematics trails
J Zender
Conference Paper for the Sixth International Conference on the History of …, 2020
32020
ICMI in the 1950s and 1960s: The internationalization process and the emergence of Mathematics Education as a research discipline
F Furinghetti, A Karp, J Prytz, G Schubring, Y Weiss, J Zender
Proceedings of the seventh International Conference on the History of …, 2023
12023
Counselling in the introductory phase of studies
M Brensing, T Dannewald, A Kanzinger, U Mayer, J Zender
Zeitschrift für Hochschulentwicklung 16 (1), 117-136, 2021
12021
Auswirkungen von Mathtrail-Aufgaben auf schriftliche Testergebnisse von Neuntklässlern zum Themenfeld Zylinder
J Zender, M Ludwig
Universitätsbibliothek Dortmund, 2019
12019
Doing math modelling outdoors–A special classroom activity designed with MathCityMap
M Ludwig, I Gurjanow, J Zender
Proceedings of the 8th ICMI‐East Asia Regional Conference on Mathematics …, 2018
12018
Aids and Obstacles in the use of ICT-Two surveys amongst MCM Users
I Gurjanow, M Ludwig, J Zender
Proceedings of the ICMI-EARCOME8, 2018
12018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20