Bildungsungleichheit und Grundschulempfehlung beim Übergang auf das Gymnasium: Eine Dekomposition primärer und sekundärer Herkunftseffekte M Neugebauer Zeitschrift für Soziologie 39 (3), 202-214, 2010 | 181 | 2010 |
Unmasking the myth of the same-sex teacher advantage M Neugebauer, M Helbig, A Landmann European sociological review 27 (5), 669-689, 2011 | 149 | 2011 |
Higher education dropout in Germany: Extent, causes, consequences, prevention M Neugebauer, U Heublein, A Daniel Zeitschrift fur Erziehungswissenschaft 22 (5), 1025-1046, 2019 | 126* | 2019 |
Wer entscheidet sich für ein Lehramtsstudium–und warum? Eine empirische Überprüfung der These von der Negativselektion in den Lehrerberuf M Neugebauer Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 1 (16), 157-184, 2013 | 122 | 2013 |
Inequality in transitions to secondary school and tertiary education in Germany M Neugebauer, D Reimer, S Schindler, V Stocké Determined to succeed, 56-88, 2013 | 113 | 2013 |
Early transitions and tertiary enrolment: The cumulative impact of primary and secondary effects on entering university in Germany M Neugebauer, S Schindler Acta sociologica 55 (1), 19-36, 2012 | 111 | 2012 |
More Diversion than Inclusion? Social Stratification in the Bologna System M Neugebauer, S Neumeyer, B Alesi Research in Social Stratification and Mobility, 2016 | 82 | 2016 |
Werden Jungen von Lehrerinnen bei den Übergangsempfehlungen für das Gymnasium benachteiligt? Eine Analyse auf Basis der IGLU-Daten M Neugebauer Geschlechtsspezifische Bildungsungleichheiten, 235-260, 2011 | 57 | 2011 |
Who chooses teaching under different labor market conditions? Evidence from West Germany, 1980–2009 M Neugebauer Teaching and teacher education 45, 137-148, 2015 | 43 | 2015 |
The introduction of bachelor degrees and the under-representation of students from low social origin in higher education in Germany: A pseudo-panel approach M Neugebauer European Sociological Review 31 (5), 591-602, 2015 | 36 | 2015 |
A transition without tradition: Earnings and unemployment risks of academic versus vocational education after the Bologna Process M Neugebauer, F Weiss Zeitschrift für Soziologie 47 (5), 349-363, 2018 | 34 | 2018 |
Profitieren kinder mit migrationshintergrund von pädagogischen fachkräften mit migrationshintergrund M Neugebauer, O Klein Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 68 (2), 259-283, 2016 | 32 | 2016 |
Can the Teacher’s Gender Explain the'Boy Crisis' in Educational Attainment?' M Neugebauer, M Helbig, A Landmann Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung: Arbeitspapiere 133, 2010 | 25 | 2010 |
Back out or hang on? An event history analysis of withdrawal from doctoral education in Germany S Jaksztat, M Neugebauer, G Brandt Higher Education 82 (5), 937-958, 2021 | 19 | 2021 |
Studienerfolg und Studienabbruch–eine Einführung M Neugebauer, HD Daniel, A Wolter Studienerfolg und Studienabbruch, 1-15, 2021 | 16 | 2021 |
Does a Bachelor’s Degree pay off?: Labor Market Outcomes of Academic versus Vocational Education after Bologna M Neugebauer, F Weiss | 15 | 2017 |
Studienabbruch und Einstellungschancen auf dem Ausbildungsmarkt. Ein faktorieller Survey mit Arbeitgeber/innen A Daniel, M Neugebauer, R Watermann Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (5), 1147-1174, 2019 | 14 | 2019 |
Does a Bachelor’s Degree pay off M Neugebauer, F Weiss Labor Market Outcomes of Academic versus Vocational Education after Bologna …, 2017 | 13 | 2017 |
Migrant teachers in the classroom: A key to reduce ethnic disadvantages in school? M Neugebauer, O Klein, M Jacob International Studies in Sociology of Education, 1-19, 2022 | 11 | 2022 |
Weiblicher Schulkontext und Schulerfolg von Jungen M Gerth, M Neugebauer Bildungskontexte, 431-455, 2013 | 11* | 2013 |