Folgen
Verena Telkmann
Verena Telkmann
TH Köln
Bestätigte E-Mail-Adresse bei th-koeln.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The adoption of emerging technology-driven media innovations. A comparative study of the introduction of virtual and augmented reality in the media and manufacturing industries
C Zabel, V Telkmann
Journal of media business studies 18 (4), 235-266, 2021
202021
Coming to town. Importance of agglomeration factors for media cluster development in the German online video industry
C Zabel, S Pagel, V Telkmann, A Rossner
Journal of Media Business Studies, 2019
112019
Broadcasters’ content distribution and programming decisions in multi-channel environments: a literature review
V Telkmann
Journal of Media Business Studies 18 (2), 106-131, 2021
92021
Cross Reality (XR) in Deutschland
C Zabel, V Telkmann, G Heisenberg
Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG, 2021
52021
XR aus Nutzersicht
R Kunz, V Telkmann, C Zabel
C. Zabel, V. Telkmann, &, 2021
52021
The role of location for non-focal firms in emerging digital business ecosystems: relevance of agglomeration factors in the German XR industry
C Zabel, V Telkmann
Handbook on Digital Business Ecosystems, 250-268, 2022
42022
Content-, system-, and hardware-related effects on the experience of flow in VR gaming
RE Kunz, C Zabel, V Telkmann
Journal of Media Economics 34 (4), 213-242, 2022
32022
Online first? Multi-channel programming strategies of German commercial free-to-air broadcasting companies
V Telkmann
International Journal on Media Management 23 (1-2), 117-146, 2021
32021
XR in NRW: Potenziale und Bedarfe der nordrhein-westfälischen Virtual, Mixed und Augmented Reality-Branche
C Zabel, G Heisenberg, V Telkmann
22019
Die Webvideo-Branche in Deutschland: Wirtschaftliche Struktur und Entwicklung der Standorte
C Zabel, V Telkmann, S Pagel, A Schmitt, M Hündgen, D Argirakos
22019
Online First? Programmplanung und-gestaltung der Mediatheken öffentlich-rechtlicher Sender in Deutschland
V Telkmann
Jahrestagung der Fachgruppe Medienökonomie der Deutschen Gesellschaft für …, 2022
12022
Wirkung von Live-Chats in Online-Shops auf die Kaufentscheidung
V Telkmann, R Kalka
12017
Impact of networking on explorative innovation in emerging media technology markets: the case of German XR firms
C Zabel, V Telkmann
Journal of Media Business Studies, 1-37, 2024
2024
The show must go on (line): the impact of content and system quality on the usage of television streaming content libraries
C Zabel, RE Kunz, V Telkmann, D O’Brien
Journal of Media Economics 35 (3-4), 63-86, 2023
2023
Service Value-theoretische Konzeptualisierung und empirische Exploration am Beispiel von Virtual-Reality-Games
RE Kunz, A Roth, V Telkmann, C Zabel
Jahrestagung der Fachgruppe Medienökonomie der Deutschen Gesellschaft für …, 2022
2022
Entwicklung der Webvideo-Branche in Deutschland Bedeutung von endogenen und exogenen Standortfaktoren für die Ansiedlung von Webvideo-Unternehmen
C Zabel, S Pagel, V Telkmann, A Rossner
Beyond Digital, 147-168, 2020
2020
Adoption emergenter und technologiebasierter Medieninnovationen in Medienunternehmen am Beispiel Cross Reality (XR)
C Zabel, V Telkmann
Jahrestagung der Fachgruppe Medienökonomie der DGPUK, 85-95, 2020
2020
des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften der Hochschule Düsseldorf
V Telkmann, R Kalka
2017
Servicequalität der Telefonhotlines von Lebensmittelherstellern
R Kalka, V Telkmann, T Grimmer, N Daniel, AM Wille, W Busboom, ...
Düsseldorf Working Papers in Applied Management and Economics, 2017
2017
Reinhard Kunz, Verena Telkmann & Christian Zabel
XR aus Nutzersicht
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20