Folgen
Ilka Parchmann
Ilka Parchmann
Chemiedidaktik
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ipn.uni-kiel.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The model of educational reconstruction–A framework for improving teaching and learning science
R Duit, H Gropengießer, U Kattmann, M Komorek, I Parchmann
Science education research and practice in Europe, 13-37, 2012
6192012
“Chemie im Kontext”: A symbiotic implementation of a context‐based teaching and learning approach
I Parchmann, C Gräsel, A Baer, P Nentwig, R Demuth, B Ralle
International journal of science education 28 (9), 1041-1062, 2006
5182006
Implementationsforschung-oder: der steinige Weg, Unterricht zu verändern
C Gräsel, I Parchmann
Unterrichtswissenschaft 32 (3), 196-214, 2004
5052004
Modellierung naturwissenschaftlicher Kompetenz
H Schecker, I Parchmann
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 12 (1), 45-66, 2006
3342006
Methoden in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung
D Krüger, I Parchmann, H Schecker
Springer Berlin Heidelberg, 2014
1742014
Lerngemeinschaften in der Lehrerfortbildung: Kooperationserfahrungen und-überzeugungen von Lehrkräften
C Gräsel, K Fussangel, I Parchmann
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9, 545-561, 2006
1662006
Chemie im Kontext: Situating learning in relevant contexts while systematically developing basic chemical concepts
PM Nentwig, R Demuth, I Parchmann, B Ralle, C Gräsel
Journal of Chemical Education 84 (9), 1439, 2007
1642007
Chemie im Kontext: von der Innovation zur nachhaltigen Verbreitung eines Unterrichtskonzepts
R Demuth, C Gräsel, I Parchmann
Waxmann, 2008
1442008
Students' application of chemical concepts when solving chemistry problems in different contexts
K Broman, I Parchmann
Chemistry Education Research and Practice 15 (4), 516-529, 2014
1422014
Europe needs more scientists: Report by the high level group on increasing human resources for science and technology
JM Gago, J Ziman, P Caro, CP Constantinou, GR Davies, I Parchmann, ...
Office for Official Publications of the European Communities, 2005
1392005
Chemie im Kontext
R Demuth
Waxmann Verlag, 2006
127*2006
How does STEM context-based learning work: What we know and what we still do not know
H Sevian, YJ Dori, I Parchmann
International Journal of Science Education 40 (10), 1095-1107, 2018
1262018
Students’ progression in understanding the matter concept
JC Hadenfeldt, K Neumann, S Bernholt, X Liu, I Parchmann
Journal of Research in Science Teaching 53 (5), 683-708, 2016
1212016
Kompetenzmodellierung zwischen Forschung und Unterrichtspraxis
S Bernholt, I Parchmann, ML Commons
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 15, 219-245, 2009
1162009
Fostering today what is needed tomorrow: Investigating students’ interest in science
JS Blankenburg, TN Höffler, I Parchmann
Science education 100 (2), 364-391, 2016
1102016
Gender differences in mathematics and science competitions: A systematic review
AM Steegh, TN Höffler, MM Keller, I Parchmann
Journal of Research in Science Teaching 56 (10), 1431-1460, 2019
1062019
Professionswissen von Lehramtsstudierenden der mathematisch-naturwissenschaftlichen Fächer–Testentwicklung im Rahmen des Projekts KiL
T Kleickmann, J Großschedl, U Harms, A Heinze, S Herzog, F Hohenstein, ...
Unterrichtswissenschaft 42 (3), 280-288, 2014
1002014
Context characteristics and their effects on students’ situational interest in chemistry
S Habig, J Blankenburg, H van Vorst, S Fechner, I Parchmann, E Sumfleth
International Journal of Science Education 40 (10), 1154-1175, 2018
992018
Basiskonzepte‐eine Herausforderung an den Chemieunterricht
R Demuth, B Ralle, I Parchmann
CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik 12 (2), 55-60, 2005
972005
Results of an interview study as basis for the development of stepped supporting tools for stoichiometric problems
M Fach, T De Boer, I Parchmann
Chemistry Education Research and Practice 8 (1), 13-31, 2007
952007
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20