The model of educational reconstruction–A framework for improving teaching and learning science R Duit, H Gropengießer, U Kattmann, M Komorek, I Parchmann Science education research and practice in Europe, 13-37, 2012 | 619 | 2012 |
“Chemie im Kontext”: A symbiotic implementation of a context‐based teaching and learning approach I Parchmann, C Gräsel, A Baer, P Nentwig, R Demuth, B Ralle International journal of science education 28 (9), 1041-1062, 2006 | 518 | 2006 |
Implementationsforschung-oder: der steinige Weg, Unterricht zu verändern C Gräsel, I Parchmann Unterrichtswissenschaft 32 (3), 196-214, 2004 | 505 | 2004 |
Modellierung naturwissenschaftlicher Kompetenz H Schecker, I Parchmann Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 12 (1), 45-66, 2006 | 334 | 2006 |
Methoden in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung D Krüger, I Parchmann, H Schecker Springer Berlin Heidelberg, 2014 | 174 | 2014 |
Lerngemeinschaften in der Lehrerfortbildung: Kooperationserfahrungen und-überzeugungen von Lehrkräften C Gräsel, K Fussangel, I Parchmann Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9, 545-561, 2006 | 166 | 2006 |
Chemie im Kontext: Situating learning in relevant contexts while systematically developing basic chemical concepts PM Nentwig, R Demuth, I Parchmann, B Ralle, C Gräsel Journal of Chemical Education 84 (9), 1439, 2007 | 164 | 2007 |
Chemie im Kontext: von der Innovation zur nachhaltigen Verbreitung eines Unterrichtskonzepts R Demuth, C Gräsel, I Parchmann Waxmann, 2008 | 144 | 2008 |
Students' application of chemical concepts when solving chemistry problems in different contexts K Broman, I Parchmann Chemistry Education Research and Practice 15 (4), 516-529, 2014 | 142 | 2014 |
Europe needs more scientists: Report by the high level group on increasing human resources for science and technology JM Gago, J Ziman, P Caro, CP Constantinou, GR Davies, I Parchmann, ... Office for Official Publications of the European Communities, 2005 | 139 | 2005 |
Chemie im Kontext R Demuth Waxmann Verlag, 2006 | 127* | 2006 |
How does STEM context-based learning work: What we know and what we still do not know H Sevian, YJ Dori, I Parchmann International Journal of Science Education 40 (10), 1095-1107, 2018 | 126 | 2018 |
Students’ progression in understanding the matter concept JC Hadenfeldt, K Neumann, S Bernholt, X Liu, I Parchmann Journal of Research in Science Teaching 53 (5), 683-708, 2016 | 121 | 2016 |
Kompetenzmodellierung zwischen Forschung und Unterrichtspraxis S Bernholt, I Parchmann, ML Commons Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 15, 219-245, 2009 | 116 | 2009 |
Fostering today what is needed tomorrow: Investigating students’ interest in science JS Blankenburg, TN Höffler, I Parchmann Science education 100 (2), 364-391, 2016 | 110 | 2016 |
Gender differences in mathematics and science competitions: A systematic review AM Steegh, TN Höffler, MM Keller, I Parchmann Journal of Research in Science Teaching 56 (10), 1431-1460, 2019 | 106 | 2019 |
Professionswissen von Lehramtsstudierenden der mathematisch-naturwissenschaftlichen Fächer–Testentwicklung im Rahmen des Projekts KiL T Kleickmann, J Großschedl, U Harms, A Heinze, S Herzog, F Hohenstein, ... Unterrichtswissenschaft 42 (3), 280-288, 2014 | 100 | 2014 |
Context characteristics and their effects on students’ situational interest in chemistry S Habig, J Blankenburg, H van Vorst, S Fechner, I Parchmann, E Sumfleth International Journal of Science Education 40 (10), 1154-1175, 2018 | 99 | 2018 |
Basiskonzepte‐eine Herausforderung an den Chemieunterricht R Demuth, B Ralle, I Parchmann CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik 12 (2), 55-60, 2005 | 97 | 2005 |
Results of an interview study as basis for the development of stepped supporting tools for stoichiometric problems M Fach, T De Boer, I Parchmann Chemistry Education Research and Practice 8 (1), 13-31, 2007 | 95 | 2007 |