Follow
Michelle Proyer
Title
Cited by
Cited by
Year
From special to inclusive education policies in Austria–developments and implications for schools and teacher education
T Buchner, M Proyer
European Journal of Teacher Education 43 (1), 83-94, 2020
412020
Inklusive Schule und Vielfalt
G Biewer, M Proyer, G Kremsner, G Biewer
Kohlhammer Verlag, 2019
362019
On the brink of education: Experiences of refugees beyond the age of compulsory education in Austria
T Atanasoska, M Proyer
European Educational Research Journal 17 (2), 271-289, 2018
272018
Doing inclusive research: Möglichkeiten und Begrenzungen gemeinsamer Forschungspraxis
G Kremsner, M Proyer
Österreichische Zeitschrift für Soziologie 44 (3), 61-81, 2019
222019
IO1-Transnational Framework Comparative Analysis of the Administrative Frameworks on the (Re-) Qualification Situation of Internationally Trained Teachers in Austria, Germany …
M Proyer, C Pellech, G Kremsner, A Atay, Z Alloush, Y Dershewi, ...
152019
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht
G Kremsner, M Proyer, G Biewer
13*
Inklusiver Unterricht mit Digitalen Spielen
A Schmoelz, G Kremsner, M Proyer, D Pfeiffer, LK Möhlen, K Karpouzis
medienimpulse 55 (2), 2017
122017
Cologon: a game to foster communication skills in inclusive education
M Steinböck, N Luckner, F Kayali, M Proyer, G Kremsner
Proceedings of the 14th International Conference on the Foundations of …, 2019
112019
Teaching children with disabilities: ICTs in Bangkok and Addis Ababa
G Ahamer, M Schiemer, M Proyer
Multicultural Education & Technology Journal, 2013
102013
Instating settings of emergency education in Vienna: temporary schooling of pupils with forced migration backgrounds
M Proyer, G Biewer, L Kreuter, J Weiß
International Journal of Inclusive Education, 1-16, 2019
72019
Über die Grenzen der ‚nationalen und Grenzen überschreitenden europäischen Heil-und Sonderpädagogik ‘und darüber hinaus
J Biermann, EO Graf, MD Proyer, S Reisenbauer, R Zahnd
Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete 83 (3), 259-263, 2014
62014
Arbeitsmarktintegration von geflüchteten Lehrkräften am Beispiel eines Zertifikatskurses der Universität Wien
K Resch, G Kremsner, M Proyer, C Pellech, R Studener-Kuras, G Biewer
Flüchtigkeiten, 189-207, 2019
52019
Die Bedeutung von Emotion für die Konstruktion von Behinderung
G Kremsner, M Proyer
Bildung und Emotion, 431-446, 2018
52018
CLASDISA–Classifications of Disabilities in the Field of Education in Different Societal and Cultural Contexts: Insights Into the Current State of Research.
M Proyer, M Schiemer, M Luciak
Austrian Journal of South-East Asian Studies 4 (1), 158-165, 2011
52011
Kategorisierungsmanie und Wissenshysterie in der Lehrer* innenbildung
G Kremsner, R Zahnd, MD Proyer, A Paukner, B Nemestothy, S Prummer, ...
Disability Studies im deutschsprachigen Raum. Zwischen Emanzipation und …, 0
5*
Die Ausgangslage und die Einrichtung des Zertifikatskurses" Bildungswissenschaftliche Grundlagen für Lehrkräfte mit Fluchthintergrund"
G Kremsner, M Proyer, T Obermayr
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht. Über universitäre Ausbildung zum …, 2020
42020
Doing Participatory Stories Research–Detoxing Narratives
S Krause, G Kremsner, M Proyer, R Zahnd
Doing Educational Research: Overcoming Challenges In Practice, 114, 2019
42019
Bildung mit und innerhalb von Grenzen: Herausforderungen für Flüchtlinge jenseits des Pflichtschulalters am Beispiel heterogener Schule und bildungsbezogener Übergänge
T Atanasoska, M Proyer
SWS-Rundschau 56 (3), 422-446, 2016
42016
IO2-Teaching and Learning in Multilingual Contexts in Programmes for Internationally Trained Teachers in Europe
H Bodström, A Käck, T Linné, S Malm, K Obeid, M Arshinak, H Terhart, ...
32020
Das Forschungsprojekt" Qualifizierung von Lehrkräften mit Fluchthintergrund"
G Kremsner, M Proyer, A Schmölz
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht. Über universitäre Ausbildung zum …, 2020
32020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20